מתכוננת לתיירים בקיץ: יוון פותחת במבצע חיסון מקיף באיים תיירותיים

יוון שואפת לחסן שיעור גבוה מהאוכלוסייה, כך שתוכל להיפתח לתיירות באמצע מאי • המדינה כבר הודיעה כי תאפשר תיירות בקיץ, וכי תקל על מי שחוסנו, כולל ישראלים, להיכנס לשטחה ללא צורך בבידוד • עד כה, שיעור האוכלוסייה שקיבל שתי מנות חיסון עומד על 6% בלבד

האי קרפאטוס , יוון / צילום: יח"צ
האי קרפאטוס , יוון / צילום: יח"צ

הרשויות ביוון ישעו את הכללים לגבי קדימות קבוצות סיכון לחיסוני קורונה, ושואפות להפוך כמה עשרות איים בים האגאי למקומות שבהם רוב התושבים הבוגרים יחוסנו במהירות, עד סוף החודש. לפי התוכנית, האיים האגאיים בין יוון לטורקיה יעמדו במרכז המאמצים בשבועות הקרובים ויהפכו ל"חופשיים מקורונה" בדיוק בזמן לחופשות הקיץ של תיירים בריטיים או אירופאים אחרים.

התוכנית שואפת לחסן את רוב המבוגרים ב-69 איים בשלושת השבועות הקרובים. "בגלל שכל כך קשה להעביר אליהם אספקה", ציטט ה"גרדיאן" את האחראי היווני על המבצע, "החלטנו לחסן את כל האוכלוסייה, במטרה שהם יוכלו לקבל תיירים, מחוסנים וזרים בעלי תושבות". במבצע האספקה והחיסונים ישתתפו מטוסים, מסוקים וספינות של חיל הים היווני, בליווי חיילים וכוחות משטרה. "זה קשה מאוד להעביר חיסונים לאי", אמר האחראי היווני מאריוס תמיסטוקלוס.

עסקי התיירות אחראים באופן עקיף לבין רבע לשליש מהתוצר היווני השנתי. המדינה כבר הודיעה כי תאפשר תיירות בקיץ, וכי תקל על מי שחוסנו, כולל ישראלים, להיכנס לשטחה ללא צורך בבידוד. בין האיים שבהם שואפות הרשויות לחסן את רוב האוכלוסייה עד סוף החודש נמצאים פאתמוס וליפסי.

שר התיירות היווני הבהיר כי הקונספט נובע אך ורק משיקולי אספקה והאוכלוסייה החיה באיים, אך כי יוון כולה שואפת לחסן שיעור גבוה מהאוכלוסייה, כך שתוכל להיפתח לתיירות באמצע מאי. השר הבטיח כי יוון ערוכה לקבל תיירות כשהיא נסמכת על "חמישה קווי הגנה": בדיקות שליליות והוכחות לחיסונים קודמים, דגימות רנדומליות כפי שהיו בקיץ האחרון של נוסעים מטיסות נכנסות, מלונות לבידוד מי שנמצאים כחולים וגם חיסון מקיף של מי שעוסקים בתיירות. הוא הבטיח כי "המדינה כולה" תיפתח לתיירות ב-14 במאי. עד כה, שיעור האוכלוסייה שקיבל שתי מנות חיסון עומד על 6% בלבד.