הג'וב החדש של גדי איזנקוט: יו"ר סטורג' דרופ המתמזגת למדיוי

סטורג' דרופ עוסקת בתחום האנרגיה המתחדשת ועפ"י תחזיותיה אמורה להגיע לשלב המכירות בשנה הבאה • עם השלמת המיזוג בין סטורג' דרופ ומדיוי, צפוי הרמטכ"ל לשעבר להפוך ליו"ר החברה הממוזגת

גדי איזנקוט / צילום: יוסי כהן
גדי איזנקוט / צילום: יוסי כהן

חברת מדיוי הנסחרת בבורסה בתל אביב, הודיעה על מינוי של הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט ליו"ר חברת האנרגיה סטורג' דרופ, המתמזגת לתוך חברת מדיוי הבורסאית. עם השלמת המיזוג צפוי איזנקוט להפוך ליו"ר החברה הממוזגת.

איזנקוט אמר היום על רקע ההודעה על המינוי כי "ההתמודדות עם שינויי אקלים קיצוניים ויצירה של חלופות אנרגיה זמינות וירוקות הנה בעלת חשיבות רבה. טכנולוגיות אגירת האנרגיה הירוקה של סטורג' דרופ הן כלי חשוב בהתמודדות זו. אנרגיה ירוקה, הניתנת לאגירה, זולה לעומת דלקים קונבנציונליים. היא עתידה לחסוך הוצאות אנרגיה במגזר הפרטי והעסקי. חשוב שישראל תהייה בחזית המאמץ העולמי בתחום הזה".

איזנקוט, בן 60, שימש בעבר כמפקד חטיבת גולני, המזכיר הצבאי של ראש הממשלה אהוד ברק, מפקד עוצבת נתיב האש, מפקד אוגדת איו"ש, ראש אגף המבצעים, מפקד פיקוד הצפון ואת שירותו הצבאי סיים כאמור בתפקיד הרמטכ"ל, בו שימש בין השנים 2015-2019. בתפקיד הרמטכ"ל גיבש תוכנית אסטרטגית רב שנתית לצה"ל וכתב את מסמך "אסטרטגיית צה"ל" שהופץ לראשונה גם לציבור.

לאחר שחרורו מצה"ל הצטרף למכון וושינגטון למדיניות המזרח התיכון, שם המשיך לפתח את העקרונות האסטרטגיים של פעילות צה"ל. בסוף 2019 מונה לדירקטור בחברת צור שמיר אחזקות, והצטרף כעמית מחקר בכיר ל מכון למחקרי ביטחון לאומי.

בינואר 2020 מונה לדירקטור בחברת וילאר, התמחה באיתור ורכישת קרקעות לבניית מבני תעשייה, דיור מוגן לעולים ומשרדים.

שמו של איזנקוט הוזכר לא מעט כמועמד לכנסת ואפילו לאפשרות שיוביל את גוש השמאל-מרכז, והוא עצמו אמר בראיון כי "אני רוצה לחזור ולהשפיע", אך בסופו של דבר הוא העדיף לוותר על אופציה זו.

מינויים של "סלבריטאים" מתחום הביטחון והממשלה לחברות קטנות יחסית בתחומים חמים, הפך מקובל מאוד בשנים האחרונות. לפני כשנתיים ראינו גל כזה חברות הקנאביס, שהיו החברות הלוהטות בשוק ההון. גם מדיוי עסקה אז בתחום הקנאביס, אך מספר מהלכי מיזוג שלא יצאו לפועל הובילו אותה לחפש תחום חדש.

סטורג' דרופ עוסקת בתחום האנרגיה המתחדשת ועל פי תחזיותיה, אמורה להגיע לשלב המכירות בשנה הבאה. החברה פיתחה שתי מערכות אגירת אנרגיה נפרדות למטרות שונות: הראשונה, מערכת אגירת אנרגיה באוויר דחוס לייצור חשמל במתקני אנרגיה מתחדשת, דוגמת שדות פוטו-וולטאיים (סולריים); והשנייה, מערכת אגירת אנרגיה לאספקת קירור ומיזוג אוויר למבנים במגזר העסקי והפרטי.