לא אמרו נואש: מיטב דש, כלל ביטוח ופעילים שיפרו הצעתם לחלק מפעילויות פסגות

התחרות של מיטב דש, כלל ביטוח ופעילים היא מול שתי קבוצות רכישה שכבר עברו לשלב בדיקת הנאותות של חלקי פסגות שאלטשולר שחם גמל לא רוצה לרכוש מקרן אייפקס, שמחזיקה במלוא הבעלות על פסגות

זהבית כהן / צילום: רמי זרנגר , גלובס
זהבית כהן / צילום: רמי זרנגר , גלובס

מיטב דש, כלל ביטוח ופעילים שבשליטת בנק הפועלים לא אומרים נואש ומשפרים את הצעתם לרכישת פסגות קרנות נאמנות ופסגות ניירות ערך, כצעד נלווה לרכישת פסגות על ידי אלטשטולר שחם גמל ופנסיה. היום הודיעה קבוצת הרכישה הפוטנציאלית כי "שיפרו המציעות את הצעתן, בסכום שאינו מהותי, ולפיכך הליך הבחינה נמשך".

התחרות של מיטב דש, כלל ביטוח ופעילים היא מול שתי קבוצות רכישה שכבר עברו לשלב בדיקת הנאותות של חלקי פסגות שאלטשולר שחם גמל לא רוצה לרכוש מקרן אייפקס, שמחזיקה במלוא הבעלות על פסגות. מדובר בקבוצה של אי.בי.אי, אקסלנס וסיגמא מצד אחד, מול קבוצה בהובלת ואליו קפיטל של רני צים, שאליה הצטרפו יואן קדוש ושני גופים זרים - H.C. Wainwright והפמילי אופיס בלגי-ישראלי קנלוב קפיטל.

ככל הידוע שתי הקבוצות שכבר נמצאות בבדיקת נאותות הציעו הצעות לא מחייבות לפיהן ירכשו את החלקים האמורים מפסגות בתמורה לכ-330-350 מיליון שקל.

כאמור, המכירה של פסגות קרנות נאמנות ופסגות ניירות ערך תיעשה כחלק ממכירת פעילויות נוספות, הנלוות לעסקת רכישת פסגות על ידי אלטשולר שחם גמל. העסקה בין אייפקס לאלטשולר שחם גמל היא בהיקף 910 מיליון שקל. כשליש מהסכום האמור נזקף לפעילויות פסגות קרנות נאמנות ופסגות ניירות ערך (שדרכה פסגות מפעיל את פעילות הניהול תיקים וגם מחזיק בחבר הבורסה).

לפי שעה עדיין אין ודאות שהעסקה בין אלטשולר שחם גמל ובין אייפקס תושלם. העסקה כפופה לקבלת אישורי רגולציה, בעיקר מרשות התחרות ומרשות שוק ההון. בינתיים חלים שינויים בנכסי הגמל וההשתלמות של הגופים, בצל ההתפתחויות בשוק.