דניה סיבוס ואפקון זכו במכרז להקמת מגדל משרדים תמורת 520 מיליון שקל

במסגרת הזכייה נבחרו החברות לשמש כקבלן ראשי לביצוע של עבודות שלד ועבודות גמר בפרויקט הכולל מגדל משרדים בן 45 קומות, שטחי מסחר וחניון תת-קרקעי בן 5 קומות עבור המזמין

יעקב לוקסנבורג / צילום: תמר מצפי
יעקב לוקסנבורג / צילום: תמר מצפי

דניה סיבוס  ואפקון  זכו במכרז להקמת מגדל משרדים בן 45 קומות בתמורה לסכום של 520 מיליון שקל. שתי החברות דיווחו היום (ג') כי התקבלה אצלן הודעה לפיה הצעתן המשותפת נבחרה כהצעה הזוכה במסגרת הליך בקשה לקבלת הצעות אליו ניגשו יחדיו, בחלקים שווים.

במסגרת הזכייה נבחרו כאמור דניה סיבוס ואפקון לשמש כקבלן ראשי לביצוע של עבודות שלד ועבודות גמר בפרויקט הכולל מגדל משרדים בן 45 קומות, שטחי מסחר וחניון תת-קרקעי בן 5 קומות עבור המזמין, בתמורה לסך כולל של כ-520 מיליון שקל בתוספת מע"מ.

לדברי שתי החברות, התקופה להקמת הפרויקט היא כ-40 חודשים ממועד הוצאת צו התחלת עבודה, אשר נמסר ביחד עם הודעת הזכייה.

דניה סיבוס, שבשליטת יעקב לוקסנבורג, נסחרת בבורסה לפי שווי של 1.8 מיליארד שקל, לאחר שהשלימה באחרונה הנפקה ראשונה של מניותיה לציבור. אפקון, שבשליטת משפחת שמלצר, נסחרת בבורסה לפי שווי של 790 מיליון שקל, לאחר שמנייתה רשמה תשואה מתואמת של כ-14% בשלוש השנים האחרונות.

דניה סיבוס, מחברות הבנייה והתשתיות הגדולות בישראל, דיווחה באחרונה כי סיימה את 2020 עם הכנסות של 3.6 מיליארד שקל, ששיקפו עלייה של 6% בהשוואה להכנסותיה ב-2019. ה-EBITDA (רווח לפני הוצאות מימון, מס, פחת והפחתות) של דניה סיבוס צמח ב-2020 ב-70% ל-143 מיליון שקל, ואילו הרווח הנקי של החברה עלה ב-2020 ב-66% ל-105 מיליון שקל.

תזרים המזומנים אותו ייצרה החברה מפעילות שוטפת הסתכם בשנת 2020 בכ-138 מיליון שקל, ובמקביל לפרסום התוצאות הכריזה החברה על חלוקת דיבידנד של 30 מיליון שקל לבעלי מניותיה. צבר ההזמנות של דניה סיבוס הסתכם בסוף 2020 ב-9.6 מיליארד שקל (כולל חברות כלולות), וזאת לעומת צבר של 7.2 מיליארד שקל בסוף 2019.

רונן גינזבורג, מנכ"ל דניה סיבוס, אמר בעת פרסום התוצאות כי "תוצאותיה הכספיות של דניה לשנת 2020 והעלייה בכל הפרמטרים משקפות את צמיחתה וביסוס מעמדה כחברת הבנייה והתשתיות המובילה בישראל. דניה תמשיך, תוביל ותיקח חלק בבניית והקמת הפרויקטים המשמעותיים ביותר בישראל, לשביעות-רצון מזמיניה ולרווחת הקהל הרחב".