חודשיים אחרי הוט: גם yes מעלה את מחיר חבילות הספורט

מתחילת מאי ישלמו לקוחות החברה 79.9 שקל על חבילה הכוללת את ארבעת ערוצי הספורט • זהו העדכון הראשון במחירי החבילה ש-yes מבצעת לאחר כשנה וחצי, וזאת על רקע עלייה מתמשכת של מאות אחוזים במחירי זכויות שידורי הספורט בשנים האחרונות

רן גוראון, מנכ"ל yes / צילום: שלומי יוסף
רן גוראון, מנכ"ל yes / צילום: שלומי יוסף

חודשים לאחר הוט, גם yes מעלה את מחיר חבילות ערוצי הספורט ללקוחותיה: מתחילת מאי ישלמו לקוחות החברה 79.9 שקל על חבילה הכוללת את ארבעת ערוצי הספורט, ולקוחות STING TV ישלמו 74.9 שקל. לקוחות yes יעודכנו על השינוי באמצעות הודעת SMS או דואר אלקטרוני ובחשבונית החודשית. 

זהו העדכון הראשון במחירי החבילה ש-yes מבצעת לאחר כשנה וחצי, כאשר בדומה להוט, העלאת המחיר מגיעה על רקע עלייה מתמשכת של מאות אחוזים במחירי זכויות שידורי הספורט בשנים האחרונות. 

נזכיר כי הוט העלתה את מחיר חבילות הספורט שלה כבר לפני חודשיים, כשהליגות השונות היו עדיין בשלבים מוקדמים יותר. בהוט הסבירו אז כי עדכון המחיר נובע מהתייקרות חדה בעלויות התוכן בשנים האחרונות, לרבות עלויות זכויות השידור של אירועי ספורט.

הוט ו-yes פועלות כל אחת בדרכה אל מול תופעת העלייה החדה והמשמעותית בעלויות זכויות הספורט, שהתחוללה בעיקר סביב מאבקי כוח וניסיון להשתלט על נתחי שוק של שחקנים חדשים בתחום הטלוויזיה, כמו למשל פרטנר. על-פי הערכות, עלויות הזכויות הפכו להוצאה המשמעותית ביותר לתוכן מצד שתי החברות, ש"זוללת" כ-60% מהתקציב לקניית והפקת תוכן.

yes מסרה בתגובה כי "זהו העדכון הראשון מזה כשנה וחצי, כאשר עוד באפריל 2017 הוספו שני ערוצי ספורט - ספורט 3 וספורט 4 - ללא תוספות תשלום. עדכון המחיר בא על רקע האמרה מתמשכת של מחירי זכויות שידורי הספורט במהלך השנים האחרונות.

"מדובר בעלייה דרסטית בעלויות המוערכת במאות אחוזים, שהתעצמה על רקע הירידה בכמות מנויי הספורט מאז משבר הקורונה, והיא אינה תואמת את המציאות העסקית של שוק התקשורת בישראל".