אזורים ודלק ישראל ישתפו פעולה בהקמת מתחמי דירות בארץ

במסגרת ההסכם המתגבש, תאתר דלק הזדמנויות לשינוי ייעוד מקרקעין עליהם ממוקמות תחנות דלק שלה, ותציע אותן לאזורים לצורך הקמת פרויקט

דירות בבנייה / צילום: רפי קוץ, גלובס
דירות בבנייה / צילום: רפי קוץ, גלובס

חברת אזורים וחברת דלק ישראל מקדמות שיתופי-פעולה בתחומי הנדל"ן למגורים בישראל. היום (ג') הודיעה אזורים כי היא מצויה במו"מ מתקדם עם חברת דלק נכסים (שמחזיקה בנדל"ן של דלק ישראל) להתקשרות בהסכם שיתוף-פעולה.

במסגרת ההסכם המתגבש, תאתר דלק הזדמנויות לשינוי ייעוד מקרקעין עליהם ממוקמות תחנות דלק שלה, מהייעוד הנוכחי לייעוד למגורים או לייעוד מעורב של מגורים ושימושים אחרים, ותציע אותן לאזורים לצורך הקמת פרויקט שיוחזק על ידי אזורים ודלק בחלקים שווים. ביצועם של פרויקטים כאמור במסגרת עסקה משותפת יהא בכפוף להסכמת שני הצדדים על תנאי כל עסקה.

במסגרת זו גם מצויות שתי החברות במו"מ לביצוע עסקה לרכישת מתחם בדרום ירושלים בסכום של 132.5 מיליון שקל בתוספת מע"מ (בחלקים שווים), לצורך קידום תכנית בניין מפורטת להקמת פרויקט מגורים ונדל"ן מסחרי. עם זאת, באזורים הדגישו היום כי נכון למועד זה הצדדים מצויים במשא ומתן, טרם נחתם הסכם שיתוף-הפעולה וטרם סוכמו כל תנאי העסקה, וכן טרם סוכמו תנאי העסקה לרכישת המתחם בירושלים.

לפיכך, אין כל ודאות כי איזו מהעסקאות תיחתם. כמו כן, אין ודאות כי אם יחתם הסכם שיתוף-הפעולה תבוצע עסקה כלשהי מכוחו ואין ודאות כי התנאים המתוארים לעיל, כולם או חלקם, יהיו תנאי העסקאות שייחתמו בפועל אם וככל שייחתמו.

אזורים , שבשליטת הרשי פרידמן, עוסקת בייזום פרויקטים של בניה למגורים ונסחרת בבורסה לפי שווי של 2.5 מיליארד שקל לאחר זינוק של 236% שרשמה מנייתה בשלוש השנים האחרונות. דלק ישראל היא אחת מארבע החברות הגדולות בישראל בתחום תחנות הדלק וחנויות הנוחות.

לפני חודשים אחדים מכרה קבוצת דלק את השליטה בדלק ישראל לידיהם של חברת הנדל"ן המניב להב אל.אר (שבשליטת אבי לוי) ושל איש העסקים אורי מנצור. העסקה ששיקפה לדלק ישראל שווי של 750 מיליון שקל, ולאחר חתימתה הצהירו הצדדים על כוונתם להקים חברה בת שתרכז את ההחזקה בנכסי הנדל"ן של דלק ישראל ותפעל לפיתוחם.

בעקבות השלמת העסקה מחזיקה כיום להב אל.אר ב-40% ממניות דלק ישראל, ואילו מנצור מחזיק ב-35% ממניות החברה. ה-25% הנותרים מוחזקים עדיין בידי קבוצת דלק, שבשליטת יצחק תשובה.