מיקרוסופט: נשיק את הדאטה סנטר האזורי בישראל בתחילת 2022

ענקית הענן הודיעה כי הענן האזורי הנבנה באזור מודיעין יושק בתוך שנה • מדובר בדחייה לעומת מועד ההשקה המקורי שהיה מיועד להתרחש במהלך השנה הנוכחית • אם יושק כמתוכנן הוא יהיה הדאטה סנטר הראשון בישראל שמקימה אחת מחמש ענקיות הענן העולמיות - אמזון, גוגל, מיקרוסופט, אורקל וי.ב.מ

מיקרוסופט תשיק דאטה סנטר אזורי ב-2022 / צילום: מיקרוסופט
מיקרוסופט תשיק דאטה סנטר אזורי ב-2022 / צילום: מיקרוסופט

חברת מיקרוסופט הודיעה כי תשיק בתוך שנה את הדאטה סנטר האזורי שהיא בונה באזור מודיעין. זאת לאחר שבינואר בשנה שעברה הודיעה החברה כי השקת הדאטה סנטר תתרחש עוד השנה. אם אכן יושק, הוא יהיה הדאטה סנטר הראשון בישראל שמקימה אחת מחמש ענקיות הענן העולמיות - אמזון, גוגל, מיקרוסופט, אורקל וי.ב.מ.

הקמת הדאטה סנטר בישראל מתוכננת להתרחש, באופן רשמי לפחות, ללא קשר ל"נימבוס" - מכרז אספקת שרותי הענן לממשלה. על פי ידיעות שנפוצו לאחרונה, מיקרוסופט ואורקל הפסידו במכרז, ואילו החברות הזוכות הן אמזון וגוגל, שיספקו לממשלה כ-70% ו-30% מתשתיות המיחשוב בהתאמה.

מיקרוסופט תשיק דאטה סנטר אזורי ב-2022 / צילום: מיקרוסופט
 מיקרוסופט תשיק דאטה סנטר אזורי ב-2022 / צילום: מיקרוסופט

מיקרוסופט ואורקל, שתי החברות המפסידות לכאורה, הגישו לבית המשפט, בנפרד, עתירות שנועדו להעניק להן ארכה להיאבק משפטית בתוצאות המכרז המסתמנות. אורקל הגיבה ואמרה בהקשר זה כי היא "מקווה להמשיך בשיח עם נציגי הממשלה, על מנת לעזור להם להבין בדבר הערך הייחודי ששירותי הענן המתקדמים של אורקל יכולים להביא, במהירות, לפרויקט נימבוס".

ההגדרה הרשמית של הענן הציבורי שתשיק מיקרוסופט היא "אזור ענן היפר-סקייל בישראל (Hyperscale Cloud Datacenter Region)" בתחילת 2022. על פי מיקרוסופט, תשתיות הענן שלה משרתות למעלה ממיליארד לקוחות וכ-20 מיליון עסקים ברחבי העולם.

על פי התוכנית, בתחילה תשיק החברה בישראל את ענן Microsoft Azure, המאפשר פיתוחי ענן, ותשתית מחשוב, רשת, מסדי נתונים, ניתוח, בינה מלאכותית ואינטרנט של הדברים (IoT). בחודשים שלאחר מכן יהיו זמינים בישראל כלל פתרונות הענן הבינלאומיים של החברה, הכוללים את Microsoft 365, המאפשר חיבור ותקשורת, עבודה שיתופית, מרוחקת ומקוונת; ו-Dynamics 365 ו-Power Platform, המאפשרים בנייה וניהול של פתרונות עסקיים קריטיים בקנה מידה גדול ופיתוח של אפליקציות עסקיות חכמות ללא ידע מוקדם.

מנכ"לית מיקרוסופט ישראל רונית אטד אמרה כי "ישראל ידועה ביכולות החדשנות והיזמות הגדולות שלה, ואני בטוחה שטכנולוגיית הענן שלנו תמלא תפקיד חשוב ביצירת הזדמנויות חדשות ומרתקות לארגונים במשק הישראלי. ארגונים זקוקים לתשתית מחשובית חזקה, יציבה ומאובטחת, שתאפשר להם להתמקד בצמיחה העסקית שלהם. בעידן הנוכחי, מחשוב ענן מהווה לב ליבו של כל ארגון, ועל ידי מינוף הנתונים והפיכתם למשאבים הארגוניים החזק ביותר, יכולים ארגונים לבצע מהפיכות דיגיטליות ולהשפיע על כלכלת ישראל כולה".

מנכ"לית מיקרוסופט ישראל רונית אטד / צילום: גיא הכט
 מנכ"לית מיקרוסופט ישראל רונית אטד / צילום: גיא הכט

בהודעה מסרה מיקרוסופט את שמותיהם של כמה מלקוחות הענן שלה, בהם בנק הפועלים, צים, רפאל, eToro, ורוניס, סאפיינס, אודיוקודס ואחרים וכן שותפים עסקיים בהם אקסנצ'ר, KPMG, EY נס, מטריקס, מלם תים, UBTECH מקבוצת ONE ואחרים.

לאחרונה עברה מיקרוסופט לקמפוס החדש שמתפרש על פני 46 אלף מ"ר בהרצליה. החברה פועלת בישראל מאז 1989 כאשר בשנת 1991 הקימה בישראל את מרכז המחקר והפיתוח הראשון שלה מחוץ לארצות הברית, המהווה כיום אחד משלושה מרכזים עולמיים אסטרטגיים.

במרכז הפיתוח פועלות למעלה מ-30 קבוצות מוצרים שונות, המובילות חלק נכבד ממוצרי הליבה העולמיים של מיקרוסופט. המרכז מפעיל מספר תוכניות האצה לסטארטאפים ולמפתחים במסגרת Microsoft for Startups, כולל ה-Reactor ותוכנית AI for Good, מעבדת החדשנות "הגראז'" וקרן ההשקעות M12, שהחלה את פעילותה לראשונה מחוץ לארה"ב לפני 5 שנים, והשקיעה עד כה ביותר מ-13 סטארטאפים ישראליים.