10 סימנים שהחיים חוזרים למסלולם: מגודזילה ו"חברים" ועד מושבים אמצעיים במטוס

אמנם הנוכחות של המגפה בארה"ב עדיין קיימת ומניין המתים האמריקאים עומד על 564 אלף איש, אך היקף החיסונים עלה דרמטית וכיום למעלה מרבע מהאוכלוסייה מחוסנת לגמרי • החיים מתחילים לשוב לסדרם ויש לך כבר עדויות ממשיות בשטח • וגם: כמה סימנים שמלמדים שעדיין יש עוד כברת דרך לעבור

טיימס סקוור במנהטן מתמלאת מחדש, השבוע. 115 אלף איש עוברים בכיכר כל יום - 15% יותר מספטמבר / צילום: Reuters, OPA Images
טיימס סקוור במנהטן מתמלאת מחדש, השבוע. 115 אלף איש עוברים בכיכר כל יום - 15% יותר מספטמבר / צילום: Reuters, OPA Images

אין בכלל שאלה: עוד לא יצאנו מזה. אבל חלק מהחיים שלפני המגפה חוזרים, מפתיחות של סרטי הוליווד ולמשחקי בייסבול בליגה הלאומית.

קצב גובר של התחסנות מביא לאופטימיות, ונתונים מהעת האחרונה מראים ש־25.7% מאוכלוסיית ארה"ב מחוסנים לגמרי נגד קורונה, אבל ישנה גם עלייה במקרים חדשים של הדבקה. ממוצע האשפוזים לשבוע, נכון ל־6 באפריל, ירד ב־0.6% על פי המרכז למניעת מחלות (CDC). מניין המתים מקורונה עבר 564 אלף איש.

הנה 10 סימנים לכך שהחיים מתחילים לחזור לנורמליות:

קהל עצום בפתיחה של "גודזילה נגד קונג"

הסרט שיצא לאקרנים באחרונה הפך ללהיט שובר קופות שהכניס הכי הרבה כסף באולמות מאז שפרצה המגפה, וגרף 48.5 מיליון דולר בחמישה ימים למרות ההגבלה על כמות הצופים ברוב האולמות. הביצועים של הסרט מראים חזרה של אמון הציבור בקולנוע, אחרי תקופה בה צופים רבים נמנעו מהאולמות לטובת פלטפורמות סטרימינג באינטרנט.

צופים בסרט "גודזילה נגד קונג" בלוס אנג'לס, 31 במרץ. חוזרים לשגרת הפנאי / צילום: Associated Press, MARIO ANZUONI
 צופים בסרט "גודזילה נגד קונג" בלוס אנג'לס, 31 במרץ. חוזרים לשגרת הפנאי / צילום: Associated Press, MARIO ANZUONI

אוהדי הבייסבול חזרו למגרשים

אוהדי הבייסבול חזרו לאצטדיונים וליגת הבייסבול הראשית MLB פתחה את העונה ב־1 באפריל, כאשר המגבלות על כמות הצופים משתנות ממגרש למגרש בהתחשב בחוקים מקומיים והכללים במדינה. מספר מקסימלי של כ־15 אלף צופים הורשו לצפות במשחק בין לוס אנג'לס איינג'לס לשיקגו ווייט סוקס ביום הפתיחה, כשליש מכמות הצופים הרגילה באיצטדיון בלוס אנג'לס.

משחק של הדודג'רס בסיאטל, השבוע. אמריקה חזרה למגרשים / צילום: Associated Press, Ted S. Warren
 משחק של הדודג'רס בסיאטל, השבוע. אמריקה חזרה למגרשים / צילום: Associated Press, Ted S. Warren

תערוכות הסחר הגדולות חוזרות ללאס וגאס

"עולם הבטון" יהיה הכנס הראשון שיחזור ללאס וגאס, שהכלכלה שלה נהרסה במגפה. האירוע, המתקיים כבר 46 שנים ואמור להתקיים בתחילת יוני, משך בשנים קודמות 60 אלף מבקרים.

דיסנילנד נפתח מחדש

"המקום השמח ביותר בכדור הארץ" יקבל שוב מבקרים, שהם תושבי קליפורניה, החל מ־30 באפריל - עם כמה שינויים. על פי ההנחיות האחרונות במדינה פארקים כמו דיסנילנד יצטרכו לצמצם את מספר המבקרים לכ־15%־35%, תלוי ברמת התחלואה באותו יום. בפלורידה, לעומת זאת, דיסני וורלד פתוח כבר מיולי במגבלות מסוימות, כולל בדיקות חום וחובת עטיית מסכות.

פארק דיסנילנד בקליפורניה. ייפתח מחדש בסוף החודש / צילום: Associated Press, Jae C. Hong
 פארק דיסנילנד בקליפורניה. ייפתח מחדש בסוף החודש / צילום: Associated Press, Jae C. Hong

חברות תעופה מוכרות מושבים באמצע השורה

חברת התעופה דלתא הודיעה שתמכור מושבים באמצע השורה שוב החל מ־1 במאי, אחרי שלא מכרה מושבים כאלה במשך יותר משנה. ההודעה באה בזמן שקצב ההתחסנות עולה והמדיניות הופכת ליקרה יותר ככל שהביקוש עולה. המנכ"ל אד בסטיאן אמר שעד תחילת מאי, כמעט 65% מלקוחות דלתא כבר קיבלו חיסון אחד לפחות. חברות אמריקאיות אחרות כבר החלו למכור מושבים אמצעיים והותירו את דלתא, שהטיסה 204 מיליון נוסעים ב־2019, כאחרונה לשמור על מדיניות הריחוק הזו.

בינתיים, חברת יונייטד הודיעה גם שתתחיל לרשום שוב תלמידים לבית הספר לטיסה, שהסכימה לרכוש זמן קצר לפני שמגפת הקורונה פגעה בתוכניותיה להעסיק עובדים נוספים.

חברות תעופה החלו למכור כרטיסים גם למושבים הפנימיים בטיסות / צילום: Associated Press, Hau Dinh
 חברות תעופה החלו למכור כרטיסים גם למושבים הפנימיים בטיסות / צילום: Associated Press, Hau Dinh

חדרי המלונות מתמלאים

המלונות מוצאים שוב את מקומם לאחר שהמגפה פגעה בהזמנות. התפוסה בארה"ב הגיעה ל־58.9% בשבוע של ה־14 במרץ, הרמה הכי גבוהה מאז מרץ 2020 - כך על פי חברת STR העוקבת אחרי הזמנות במלונות. בעיר ניו יורק, בין המלונות הגדולים שמתכננים להיפתח מחדש באביב אפשר למצוא את הפנינסולה, המנדרין אוריינטל, והריץ קרלטון הצופה על סנטרל פארק.

ההופעות החיות חזרו

הופעות מוזיקה חיה החלו לצוץ מחדש אחרי שנת 2020 השקטה. פסטיבלים כמו בונארו מתוכננים להתקיים בקיץ ובסתיו, ובין הכוכבים המתוכננים להופיע אפשר למצוא שמות כמו ליידי גאגא, הגיטריסט קרלוס סנטנה וזמר הקאנטרי כריס סטייפלטון, שחוזרים לבמות אחרי שדחו הופעות בשנה שעברה.

ובכל זאת, הפסטיבל בקואצ'לה ופסטיבל האמנות, שבמשך שנים היו אירועי הפתיחה הלא־רשמיים של עונת ההופעות של הקיץ, לא קבעו עדיין תאריכים ל־2021. פסטיבל קואצ'לה דחה שוב ושוב את האירוע ב־2020 וייתכן שלא יתקיים שוב עד 2022, כך על פי אדם שמכיר את הנושא.

הפגישה המחודשת של "חברים" נכנסת לצילומים

המפגש המחודש שרבים מצפים לו של הסיטקום 'חברים', יצטלם סופסוף לאחר עיכוב ארוך בשל המגפה. בראיון בתוכנית של גרהם נורטון, אמר השחקן דיוויד שווימר שהצילומים יתחילו עוד החודש.

אחרי דחייה של שנה בשל המגפה, יחלו לצלם בקרוב את פרק האיחוד של "חברים" / צילום: Associated Press
 אחרי דחייה של שנה בשל המגפה, יחלו לצלם בקרוב את פרק האיחוד של "חברים" / צילום: Associated Press

מסעדות מתחילות לקבל סועדים בפנים

למרות שמספר הסועדים המורשים לשבת בתוך המסעדה משתנה ממדינה למדינה, ישנן רשתות שכבר רואות תעבורה נאה של לקוחות. חברת האם של רשת Olive garden, Darden Restaurants, הודיעה לגבי המחצית השנייה של מרץ, שמכירות של סניפים מסוימים עברו את המכירות שלהם בתקופה המקבילה שקדמה למגפה.

תיירים חוזרים לתפוח הגדול

צילומים של כיכר טיימס הנטושה נעשו ויראליים בימים הראשונים של המגפה, אבל עכשיו התמונה השתנתה והמבקרים חוזרים לניו יורק. מאז ה־1 באפריל, אין יותר חובה במדינת ניו יורק להיכנס לבידוד לאחר הכניסה למדינה.

העמותה Times Square Alliance אמרה לוול סטריט ג'ורנל שבחודש שעבר תעבורת הולכי הרגל במרכז העלייה לרגל לתיירים עלתה ב־15% לעומת ספטמבר, ו־115 אלף איש עברו בכיכר בכל יום.

ובכל זאת, שני סימנים שאנחנו "עדיין לא שם"

למרות הכול, אי אפשר לומר שהעסקים חזרו למצב הרגיל שלהם, כי לכמה תעשיות ואזורים במדינה שנפגעו קשה יותר לוקח זמן רב יותר לחזור בחזרה. הנה שני סימנים שעוד לא חזרנו לנורמליות:
• אנחנו עדיין עובדים מהבית. מיליוני אנשים עדיין עובדים מרחוק יותר משנה לתוך המגפה, וחברות דחו את תאריכי החזרה בגלל שהסגרים בבתי הספר מונעים מהורים רבים לחזור למשרדים הנפתחים מחדש.
• נסיעות קרוז עדיין מושהות. חברות קרוז דוחקות ברשויות בריאות פדרליות להרשות לספינות הקרוזים לחזור לשוט מחדש ביולי. חברת Norwegian Cruise Line Holdings הכריזה ב־5 באפריל, שביקשה מרשויות הבריאות הפדרליות להרשות לה להפליג מנמלים בארה"ב החל מ־4 ביולי, ואמרה שהדרישה של החברה מהצוות והנוסעים להיות מחוסנים היא אמצעי זהירות טוב מספיק נגד הפצת הקורונה.