הסטארט-אפ הישראלי RapidAPI השלים גיוס של 60 מיליון דולר

החברה מציעה מרקטפלייס של ממשקי תכנות יישומיים (APIs) למפתחי אפליקציות ואתרי אינטרנט • ראפיד API מעסיקה כיום 110 עובדים, מתוכם 50 בישראל, ומתכוונת לפי הודעתה להכפיל את כוח האדם שלה השנה

אידו ג'ינו, מייסד ומנכל RAPIDAPI. / צילום: Damian Marhefka
אידו ג'ינו, מייסד ומנכל RAPIDAPI. / צילום: Damian Marhefka

חברת RapidAPI (ראפידAPI) הודיעה היום (ד') על גיוס של 60 מיליון דולר במסגרת סבב C. הגיוס הובל על ידי קרן גרין ביי ונצ'רס והשתתפה בו משקיעה חדשה - קרן הצמיחה סטרייפס. ראפידAPI מציעה מרקטפלייס של ממשקי תכנות יישומיים (APIs) למפתחי אפליקציות ואתרי אינטרנט.

בסבב השתתפו גם המשקיעים הקיימים של החברה - קרן גרוב ונצ'רס של דב מורן, שהיה המשקיע הראשון בחברה; מריוס נכט, ממייסדי צ'ק פוינט; ויולה צמיחה; אנדריסן-הורוביץ האמריקאית; DNS קפיטל ו-12M, זרוע ההשקעות של מיקרוסופט. כולל הסבב הנוכחי גייסה ראפידAPI כ-122.5 מיליון דולר. בחברה לא מסרו מידע על הכנסות או על השווי לפיו בוצע הגיוס הנוכחי.

חברת ראפידAPI הוקמה בשנת 2015 על ידי אידו ג'ינו (המכהן כמנכ"ל), אז בן 18, ומיקי חסלבסקי. החברה מעסיקה כיום 110 עובדים, מתוכם 50 בישראל, ומתכוונת לפי הודעתה להכפיל את כוח האדם שלה השנה.

ממשקי התכנות היישומיים (API) הם ערכות קוד ופרוצדורות מוכנות בהן יכולים מתכנתים להשתמש כדי להטמיע, למשל, סליקת תשלומים או מפות בתוך אפליקציות ואתרים. לפי הודעת ראפידAPI, כ-3 מיליון מפתחים רשומים במרקטפלייס שלה, צמיחה של 750 אלף משנה שעברה. המרקטפלייס מכיל יותר מ-35 אלף ממשקי API זמינים, כפול מאשר בתקופה המקבילה אשתקד.

ג'ינו מסר כי "כיוון שממשקי API הופכים לאבני היסוד של המהפכה הדיגיטלית המתרחשת בכל תחומי התעשייה, אנחנו רואים מעבר מהותי לפלטפורמות API וכלים כמו ראפידAPI. שימוש ב-API מאפשר לחברות לפתח תוכנה באופן מהיר יותר ולהגיב לתנאי שוק המשתנים כל הזמן.

במהלך השנה השקענו בצורה משמעותית בפלטפורמה שלנו, הוספנו יכולות של בדיקות API ועיצוב API באמצעות הרכישה של חברת Paw בחודש פברואר. המימון הנוסף יאפשר לנו להמשיך ולבנות פלטפורמת API גמישה ולשרת את קהילת המשתמשים שלנו".