הערב: אפל וגוגל מתייצבות בסנאט לשימוע בנושא התחרות בחנויות האפליקציות

יצרניות האפליקציות ומפתחים רבים התלוננו על התנהגות בלתי תחרותית בחנויות האפליקציות של אפל וגוגל • ועדת המשנה להגבלים עסקיים בבית הנבחרים האמריקאי יבחן את השימוע שיתחיל ב-21:30 שעון ישראל

טים קוק וסונדר פיצ'אי / צילום: Associated Press
טים קוק וסונדר פיצ'אי / צילום: Associated Press

זה לא חדש שטוענים נגד גוגל ואפל שהן לא תחרותיות. על פי הטענות, ענקיות הטכנולוגיה מחסלות תחרות בכך שקובעות כללים חמורים שמדכאים את היצרניות והמפתחים, ואף מטילות עמלות גבוהות. הנושא הזה יעמוד לבדיקה בוועדת המשנה להגבלים עסקיים בסנאט האמריקאי הערב.

גוגל הודיעה שתשלח נציג, אפל לעומתה עשתה קצת בעיות. בהתחלה, ענקית הטכנולוגיה לא אישרה הגעה - מה שהוביל לכך ששני סנאטורים, המובילים את ועדת המשנה, לשלוח מכתב לאפל. הסנאטורית הדמוקרטית איימי קלובשר והסנאטור הרפובליקני מייק לי קבעו שזו התנהלות לא מקובלת. אפל הגיבה לסנאטורים באומרה שהיא מופתעת מהמכתב, וכי בכוונתה להשתתף.

השימוע יחל בשעה 21:30 שעון ישראל, ואז צפויות ענקיות הטכנולוגיה להתמודד עם שאלות נוקבות מצד חברי הוועדה - בכל הקשור לתחרות בחנויות האפליקציות שלהן.

האם הצעדים האחרונים של אפל מעידים על מה יקרה בסנאט?

כדאי להזכיר שני אירועים נוספים שקרו השבוע ויכולים לשפוך אור על האסטרטגיה של אפל: ראשית - אפל אישרה לרשת החברתית המזוהה עם שמרנים, פרלר, לחזור לחנות האפליקציות שלה. פרלר הוסרה בינואר האחרון מפני שלא הסירה תכנים המקדמים אלימות ואת אירועי המהומות בקפיטול בזירה שלה. אפל הסכימה לחזרתה של הרשת החברתית לאחר ש"פרלר עדכנה את האפליקציה שלה ואת שיטות ניהול המידע בזירה שלה", כך על פי ענקית הטכנולוגיה.

בנוסף, אפל הודיעה כי תשחרר עדכון גרסה למערכת ההפעלה iOS 14.5 בשבוע הבא, עדכון גרסה שפייסבוק ומפתחים נוספים חוששים ממנו. כשמשתמשים יתקינו את עדכון הגרסה, אפל תתריע להם בהודעות קופצות כשאפליקציות יבקשו לאסוף עליהם מידע ולעקוב אחריהם. חברות כמו פייסבוק המשתמשות רבות בפרסום ברשת, אמרו שעדכון גרסה כזה יפגע בעסקים הקטנים. על פי הרשת החברתית, צעד כזה יפגע בתמחור מודעות ברשת ויזיק לרווחיות של מודעות ממוקדות.