ארה"ב מזהירה את תושביה: אל תיסעו לאיחוד האמירויות, לאור נתוני תחלואת הקורונה

על פי החלטת המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארה"ב, פורסמה האזהרה שמשמעותה "רמה גבוהה ביותר של תחלואת קורונה במדינה" • אזהרה בדרגה דומה קיימת באתר המרכז גם לגבי נסיעות לישראל • בתוך כך, ישראל עומדת לחתום עם איחוד האמירויות על הסכם להכרה הדדית בחיסוני הקורונה

אנשים עומדים בתור כדי לקבל חיסון לקורונה באבו דאבי / צילום: Reuters, Khushnum Bhandari
אנשים עומדים בתור כדי לקבל חיסון לקורונה באבו דאבי / צילום: Reuters, Khushnum Bhandari

ארה"ב מזהירה את תושביה: הימנעו מנסיעות לאיחוד האמירויות עקב נתוני תחלואה גבוהים. האזהרה הוגדרה ברמה 4 - "Do Not Travel".

על פי החלטת המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארה"ב, (CDC) פורסמה האזהרה שמשמעותה "רמה גבוהה ביותר של תחלואת קורונה במדינה".

מנהל התעופה האמריקאי אף פרסם הודעת תעופה (נוטאם) לחברות התעופה המפעילות טיסות ליעדים במפרץ לרבות באיחוד האמירויות. יצוין שאזהרה בדרגה דומה קיימת באתר ה-CDC גם לגבי נסיעות לישראל "הנוסעים צריכים להימנע מכל נסיעה לישראל, לגדה המערבית ולעזה".

בתקופה האחרונה נרשמה עלייה בתחלואה באיחוד האמירויות כאשר מאז ה-15 באפריל, מדי יום מאובחנים באיחוד האמירויות כ-1,900 מקרים חדשים.

בתוך כך, ישראל עומדת לחתום עם איחוד האמירויות על הסכם להכרה הדדית בחיסוני הקורונה, כדי לאפשר לתיירים ולאנשי עסקים נסיעות בין המדינות, באופן מהיר ונוח.

צוותים משותפים של משרד החוץ ומשרד הבריאות מנסחים בימים אלה את הטיוטות הסופיות לקראת החתימה על ההסכם. לפי ההסכם מחוסנים משתי המדינות יוכלו להגיע לביקורים, עם מינימום בדיקות וללא צורך בבידוד, מעבר למספר שעות הנדרש לקבלת תוצאות בדיקה מהירה בשדה התעופה.

שר החוץ גבי אשכנזי אמר מסר כי "הסכם שיתוף הפעולה בנושא הבריאות בין ישראל לאיחוד האמירויות הוא צעד חשוב נוסף לקידום הסכמי השלום בין המדינות ולהתמודדות עם משבר הקורונה".

אשכנזי ציין לטובה את עבודת שגרירות ישראל באבו דאבי, בהובלת הממונה על השגרירות, השגריר איתן נאה ואת שיתוף הפעולה עם משרד הבריאות והשר יולי אדלשטיין.

במשא ומתן השתתף צבי חפץ, שליחו המיוחד של שר החוץ אשכנזי לקידום הקשרים עם מדינות המפרץ. חפץ נמצא באמירויות ואמש נפגש בין השאר עם בכירי משרד החוץ באבו דאבי, שם נסגרו הפרטים האחרונים של ההסכם המתגבש.