בורסות עולם | סיקור שוטף

הצפי להעלאת מס רווחי הון הכביד על המדדים; אינטל יורדת אחרי פרסום הדוח הכספי

לפי דיווח בבלומברג, הנשיא ביידן מבקש להעלות את המס על רווחי הון למשקיעים אמידים עד ל-43.4% • המדדים עברו לירידות של 1% • התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בארה"ב עמדו בשבוע שעבר על כ-547 אלף לעומת צפי כלכלנים לכ-603 אלף תביעות • אינטל עקפה את התחזיות לרבעון הראשון והעלתה את תחזית ההכנסות ל-2021

מסחר בוול סטריט / צילום: Associated Press, Courtney Crow
מסחר בוול סטריט / צילום: Associated Press, Courtney Crow

 סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

23:10

המסחר בוול סטריט ננעל ביריות של עד 0.9% במדדים המובילים, וזאת על רקע כוונתו של הנשיא ביידן להעלות את המס על רווחי ההון ל-39.6% למשקיעים אמידים.

אינטל  פרסמה הלילה לאחר הנעילה את הדוחות הכספיים. החברה עקפה את התחזיות לרבעון הראשון והעלתה את תחזית ההכנסות ל-72.5 מיליארד דולר ב-2021. הצפי של האנליסטים היה להכנסות של 79.09 מיליארד דולר.

בשורה התחתונה, הרווח למניה ברבעון הראשון עלה על התחזיות והסתכם ב-1.39 דולרים, לעומת הצפי של האנליסטים בשוק לרווח של 1.14 דולרים. עם זאת, הרווח למניה נמוך מהתקופה המקבילה אשתקד, ולגבי התחזיות, השוק ציפה ליותר נוכח המחסור העולמי בשבבים. המניה יורדת בכ-2% במסחר המאוחר.

20:30

על מנת לממן את התוכנית הגרנדיוזית הנוספת לכלכלה האמריקאית, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צפוי להציע להגדיל את שיעור המס על רווחי הון לאנשים אמידים המרוויחים מעל למיליון דולר ל-39.6%, כך לפי דיווח של בלומברג. 

בנוסף למס הקיים על רווחי השקעות בשיעור 3.8% למימון אובמה-קר, המשמעות היא כי שיעורי המס הפדרליים למשקיעים עשויים להגיע לגובה של 43.4%. המס על רווחי הון כיום עומד על 20% כך שהמהלך עשוי להכפיל את שיעור המס.

הדיווח מכביד על המדדים שנסחרו סביב רמות הפתיחה ויורדים כעת בכ-1%.

20:00

מניית AT&T עולה בכ-4% לאחר הדוחות. החברה רשמה עלייה של 3% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-44 מיליארד דולר - מעל לתחזיות. הרווח למניההסתכם ב-86 סנט - מעל לתחזיות שצפו רווח של 78 סנט למניה. ההכנסות מחטיבת הסרטים וורנר מדיה עלה בכ-10% לרמה של 8.5 מיליארד.

ניקולה מזנקת ב-20% לאחר שהודיעה יחד חברת TravelCenters (TA) כי תקים  בקליפורניה שתי תחנות דלק מימניות עד 2023.

אינטל תפרסם דוחות לאחר הנעילה הלילה.

18:40

באירופה ננעל המסחר בעליות שערים. מדד הדאקס הגרמני עלה בכ-0.9%, הפוטסי הבריטי התחזק בכ-0.6%, והקאק הצרפתי עלה בכ-0.9%.

סאמי שער, הכלכלן הראשי של הבנק השוויצרי לומברד אודייר ( Lomard Odier ) התייחס לפגישת הבנק המרכזי האירופי שהתקיימה היום: "כריסטין לגארד הצליחה להפוך את הפגישה של הבנק המרכזי האירופי (ECB) לאירוע שאינו מושפע מהשוק ככל שיכלה. בפגישה נראה כי היה בלבול בנוגע לגידול המובטח ברכישות ה- PEPP השבועיות - רכישות הברוטו הוגדלו במקצת ועומדות על 30 מיליארד אירו בשבוע (הרמה הגבוה ביותר מאז יוני 2020), ובמקביל מספר הפדיונות היה גבוה, אך אלה אמורים להיות מושקעים מחדש במלואם. רכישות הנטו השבועיות לא היו גבוהות מהרגיל בשבועות האחרונים, אך לגארד לא נימקה זאת באופן מספק.

"ניתן לומר כי הדיון סביב רכישות ה-PEPP השבועיות איבד חשיבות, מכיוון שהתשואות בארה"ב ובגוש האירו ירדו ביחס לפברואר. למרות זאת, יש סיכוי שהתשואות יחזרו לעלות לאור הפצת החיסונים, פתיחת הכלכלות, והתמיכה המשמעותית ממדינות - וזה יאלץ את הבנק המרכזי האירופי להחזיר את רכישות החירום שלו, ובמתכונת מוגברת. כיוון שהגדלה של רכישות הברוטו בלבד כנראה לא תספיק, המאמץ העיקרי יצטרך להתרכז ברכישות נטו".

17:40

מגמה מעורבת בוול סטריט. הדאו ג'ונס יורד ב-0.3%, הנאסד"ק עולה ב-0.2%.

באירופה עליות שערים נרשמות בבורסות המובילות. מדד הדאקס הגרמני עולה בכ-0.9%, הפוטסי הבריטי מתחזק בכ-0.46%, והקאק הצרפתי עולה בכ-0.95%.

16:30

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בירידות בפתיחת המסחר. הדאו ג'ונס מאבד 0.4%, מדד S&P 500 משיל 0.2%, והנאסד"ק ללא שינוי מהותי.

15:45

מטבע האת'ריום נסחר היום בשיא כל הזמנים, כאשר בשעות הצהריים עלה לראשונה מעל 2,570 דולר. בשעה זו מחיר המטבע הדיגיטלי עומד על 2,571.8 דולר לפי אתר  "coinmarketcap", והוא עלה ב-14.3% ב-24 השעות האחרונות.

15:30

התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בארה"ב עמדו בשבוע שעבר על כ-547 אלף לעומת צפי כלכלנים לכ-603 אלף תביעות. 

נדב אופיר, אסטרטג שווקים גלובליים בחדר המסחר של בנק הפועלים, מציין בתגובה להחלטת הריבית של ה-ECB כי "ה-ECB השאיר את הריבית על רמתה הקודמת, כפי שהשוק צפה. הבנק המרכזי מאשר כי תוכנית הרכישות מתקדמת מהר מהמתוכנן וכי תוכנית זו (PEPP- Pandemic Emergency Purchase Program) תימשך ככל הנראה עד סוף 2023. נכון להיום, תוכנית הרכישות עומדת על 20 מיליארד אירו לחודש ועל פי הודעת הבנק, נשמרת האפשרות לגמישות בתוכנית הרכישות כאשר במידה והשיפור בכלכלת גוש האירו תהיה מהירה יותר, ה-ECB שומר לעצמו את האפשרות לא למצות את התוכנית עד תום . במידת הצורך, יהיה ניתן להגדיל את התוכנית אילו תנאי המשק ידרשו כך".

"אנו צופים כי הריבית בגוש האירו לא תעלה בטווח הבינוני וכי תוכנית הרכישות לכל הפחות תמצה את מלוא היכולת שלה, גם אם נראה שיפור כלכלי בגוש האירו מהר מהצפוי", אומר אופיר.

14:50

הבנק המרכזי של גוש האירו (ECB) הותיר היום, כצפוי, את גובה הריבית ללא שינוי וגם לא הודיע על שינוי כלשהו בתוכנית רכישות האג"ח שלו.

מניית אמריקן איירלנס רושמת עלייה של כ-3.5% במסחר המוקדם, לאחר שהחברה דיווחה על תוצאות הרבעון הראשון ועדכנה כי תזרים המזומנים שלה הפך לחיובי (ללא הוצאות על ריבית והלוואות) לקראת סוף הרבעון. 

11:46

כלכלני דויטשה בנק מציינים לקראת הודעת ה-ECB היום כי "אמנם החלטה מוקדמת על התוכנית-PEEP לא נראית כתרחיש סביר כן לבנק המרכזי האירופאי יש כמה שאלות לענות עליהם לאור היקף הרכישות הגבוה שביצע הבנק בשבועות האחרונים במסגרת התוכנית(כפי שנאמר על ידי הבנק בפגישתו האחרונה בחודש מרץ). בשורה התחתונה: בפגישת הבנק המרכזי האירופאי יוחלט להשאיר את המדיניות המוניטרית על כנה לאור העובדה כי הכלכלה עדיין סובלת אך דיון לגבי היקף הרכישות במסגרת תוכנית PEEP יתרחש". 

10:15

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח תוך עליות קלות במדדי המניות. במסגרת עונת הדוחות היום יפרסמו תוצאות, בין השאר, החברות נסטלה ורנו. 

בנק קרדיט סוויס דיווח היום על הפסד של כ-275 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה.

08:00

מדדי המניות המובילים בבורסות אסיה  נסחרים בעליות, בהובלת מדד הניקיי בטוקיו שמזנק בכ-2%. במסחר בחוזים על מדדי המניות בניו יורק נרשמת מגמה מעורבת. 

זאת לאחר שאמש ננעל המסחר בוול סטריט בעליות, שהתחזקו בשעה האחרונה של המסחר, והמדדים המובילים ננעלו בעליות של 0.9%-1.2%. 

עונת הדוחות בוול סטריט נמשכת, והיום יפרסמו תוצאות, בין השאר, החברות ביוג'ן, AT&T ואינטל. 

 הביטקוין נסחר כעת ברמה של כ-54,000 דולר, ירידה של 2.7%. הזהב נסחר ביציבות סביב 1,791 דולר לאונקיה והנפט מסוג ברנט יורד קלות לרמה של 65 דולר לחבית. 

התשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים יורדת לכ-1.53%.