ממחר קפריסין נכנסת לסגר - איך זה ישפיע על לוח הטיסות מתל אביב?

לאור נתוני התחלואה החליטה ממשלת קפריסין להטיל סגר נוסף על המדינה החל מ-26 באפריל ועד 9 במאי • לפי ההנחיות שפרסם משרד הבריאות הקפריסאי, תיאסר יציאה מהבתים בין השעות תשע בערב ועד חמש לפנות בוקר, ותיאסר התקהלות

פאפוס, קפריסין / צילום: שאטרסטוק
פאפוס, קפריסין / צילום: שאטרסטוק

ממחר קפריסין נכנסת לסגר. לאור נתוני התחלואה, ממשלת קפריסין החליטה להטיל סגר נוסף על המדינה. הסגר יחל מ-26 באפריל ויימשך עד 9 במאי. אמצעי זהירות יינקטו גם לאחר סיום מועד סיום הסגר, כך שבמקומות הומי אדם (מכוני כושר, מרכזי קניות, תיאטרון וכדומה), מ-10 במאי, המבקרים יידרשו להציג בדיקת קורונה שלילית בכניסה, תעודת מתחסן או תעודת מחלים משלושת החודשים האחרונים.

לפי ההנחיות שפרסם משרד הבריאות הקפריסאי, תיאסר יציאה מהבתים בין השעות תשע בערב ועד חמש לפנות בוקר, ותיאסר התקהלות. תפילות ואירועים משפחתיים יוגבלו ל-10 אנשים. האזרחים יוכלו לצאת פעם ביום ויידרשו לשלוח הודעת טקסט לפני היציאה מהבית.

בנוסף, בתי הספר ייסגרו, חנויות ייסגרו (למעט חנויות שמוגדרות נחוצות), ומסעדות יורשו לעבוד רק בפורמט של משלוחים. גם על המעסיקים תחול מגבלה, כשהם יורשו להעסיק בפועל רק 20% מכוח-האדם שלהם, וזאת עד ל-25 עובדים בלבד.

חברות התעופה הישראליות מפעילות טיסות לקפריסין, אחד היעדים החביבים על הקהל הישראלי גם לאור הקרבה הגיאוגרפית ומשך הטיסה הקצרה. אלא שכעת עליהן לחשב מסלול מחדש; טיסת אל על המריאה הבוקר (א') לקפריסין, והחברה תבחן את המשך הלו"ז בהתאם לביקוש או לקצב הביטולים. בארקיע כבר נערכים להעביר את התנועה שתוכננה בימים הקרובים אל קפריסין ליעדים אחרים. החברה צמצמה את הלו"ז שלה ל-5 טיסות בשבועיים, כשהנוסעים רשאים לדחות או לשנות יעד ללא דמי שינוי. במקביל תגברה ארקיע את תדירות טיסותיה לדובאי, לבטומי ולטיבליסי. 

בינתיים, בישראייר יבחנו את ההשלכות של המהלך. ישראייר מתוכננת להפעיל השבוע שתי טיסות לקפריסין, ובשבוע הבא הלו"ז כולל שלוש טיסות שבועיות, ולאחר מכן, על-פי התכנון שגובש עוד לפני ההכרזה על הסגר, תכננה ישראייר להפעיל טיסה יומית לקפריסין. החברה נערכת לשנות את הלו"ז בהתאם.

בימים האחרונים נתוני התחלואה בקפריסין כוללים כ-800-900 מקרים חדשים מדי יום. עד כה אובחנו בקפריסין כ-61.5 אלף מקרי קורונה, שגבו את חייהם של כ-300 בני אדם. היקף האוכלוסייה בקפריסין הוא כ-1.2 מיליון.

המלונאים הקפריסאים יצאו במסר מרגיע לישראלים: "למרות הסגר, חברינו התיירים מישראל יכולים לבוא לאי ולהנות מבתי המלון - בין אם הם מחוסנים או שמחזיקים בבדיקה שלילית לקורונה".

פופי טנטה, מנהלת השיווק ברשת מלונות לואיס המונה 23 בתי מלון בקפריסין וביוון, פרסמה סרטון ובו היא מעבירה מסר לתיירים מישראל: "רובכם שמעתם בוודאי על החלטת הממשלה על סגר בקפריסין מ-26 באפריל ועד 9 במאי. קחו בחשבון שזו תקופה קצרה, ובתי המלון ימשיכו לפעול במהלכה", אומרת טנטה ומזמינה את הישראלים להגיע "ליהנות מכל מתקני המלונות שלנו. כל המלונות בקפריסין פועלים על-פי ההנחיות הנדרשות, ולכן תוכלו להרגיש בטוחים וליהנות מהחופשה וממזג האוויר".