דרך חדשה למשוך תיירים? מחודש יוני המגיעים לאלסקה יוכלו להתחסן על חשבון המדינה

מ-1 ביוני כל מי שינחת באלסקה יוכל לקבל את מנת החיסון הראשונה נגד קורונה, ואם יישאר מספיק זמן, יוכל לקבל גם את המנה השנייה • החיסונים ימומנו ע"י המדינה כחלק מקמפיין עידוד התיירות

חיסון לקורונה / צילום: Shutterstock
חיסון לקורונה / צילום: Shutterstock

אלסקה תציע לתיירים שיגיעו לבקר במדינה לקבל חיסון נגד קורונה בחינם. מ-1 ביוני כל מי שינחת באלסקה יוכל לקבל את מנת החיסון הראשונה נגד קורונה ואם יישאר מספיק זמן - יוכל לקבל גם את המנה השנייה. ובמקרה שלא, יהיה על המתחסן למצוא חיסון פייזר או מודרנה למנה השנייה - על-פי החיסון שקיבל עם הגיעו לאלסקה.

החיסונים יהיו זמינים במספר נמלי תעופה וזאת במטרה לעודד את התיירים להגיע למדינה - שנהנתה עד לפני המגפה - בעיקר מתיירי הקרוזים שנעלמו. מושל אלסקה מייק דנלוי הציג תוכנית לקמפיין שיפתה את התיירים לחזור לאלסקה כשהחיסון "יספק סיבה טובה נוספת להגיע לאלסקה בקיץ הקרוב". החיסונים ימומנו על-ידי המדינה כחלק מקמפיין עידוד התיירות. יותר מ-40% מהתושבים שזכאים לקבל חיסון (בני 16 ויותר) כבר התחסנו באלסקה.

באלסקה מבקשים למשוך חזרה את אוניות השייט שנעדרו מהנוף הימי באזור במשך יותר משנה. היעדר התיירים פגע בעסקים המקומיים בעיקר בדרום מזרח אלסקה הנשענת על תיירות הקיץ. אלסקה נהנתה מגידול במספר המבקרים בה לאורך השנים. ב-2019, בין החודשים מאי לספטמבר, קלטה אלסקה כ2.26 מיליון תיירים - יותר מחצי מהם הגיעו באוניות השייט. לפני פרוץ המגפה הצפי היה שבשנת 2020 ימשיך להישבר שיא המבקרים במדינה שנשענת על תעשיית התיירות. כעת מנסים לעודד את החזרת התיירים, והחיסון אמור להיות טריגר, לפחות עבור חלק מהתיירים.