רבבות הפגינו בפריז נגד ההתחמקות מעונש של רוצח שרה חלימי

חלימי נרצחה באפריל 2017 ע"י קובילי טראורה, צעיר מוסלמי ממאלי, לאחר שזה נכנס לדירתה דרך החלון, דקר אותה וזרק את גופתה מהמרפסת • נקבע כי ישהה כ-20 שנה במוסד פסיכיאטרי סגור, אך לא יואשם בעבירה משום שהיה תחת השפעת הסמים • המחאה התחדשה לאחר שערעור שהגישה המשפחה נדחה לאחרונה

הפגנה בפריז בעקבות הרצת של שרה חלימי / צילום: Associated Press, Daniel Cole
הפגנה בפריז בעקבות הרצת של שרה חלימי / צילום: Associated Press, Daniel Cole

כ-25 אלף מפגינים התאספו אתמול בפריז, ועוד אלפים בערים אחרות ברחבי העולם, במחאה נגד התחמקותו ממשפט של צעיר ממוצא מוסלמי שרצח את שרה חלימי, בת 65, בדירתה לפני כארבע שנים. המפגינים נשאו שלטים שקראו "צדק לשרה חלימי", והתאספו בפריז, תל-אביב ובערים נוספות. הם מחו על החלטת בית המשפט העליון בצרפת שלא להעמיד לדין את הרוצח, שלפי הכרעת בתי דין קודמים והסתכלות פסיכיאטרית סבל מהתקף פסיכוטי בעקבות שילוב בין קנאביס לאלכוהול, ולא היה אחראי למעשיו.

חלימי נרצחה באפריל 2017 על ידי קובילי טראורה, צעיר מוסלמי ממאלי, לאחר שזה נכנס לדירתה דרך החלון, דקר אותה מספר רב של פעמים וזרק את גופתה מהמרפסת. לפי הדיווחים, הוא קרא "אללה הוא אכבר" במהלך המעשים. הוא נעצר מיד, נשלח להסתכלות פסיכיאטרית ובית משפט צרפתי קבע בסופו של דבר כי יהיה כ-20 שנה במוסד פסיכיאטרי סגור, אך לא יואשם בעבירה משום שהיה תחת השפעת הסמים. הליך ערעור שהגישה המשפחה נדחה בשבועות האחרונים, וזו הסיבה שהמחאה בעניינה התחדשה.

נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר בראיון שהתפרסם בסוף השבוע כי מדובר בבעיה חוקית, וכי הוא תומך בשינוי החוק כך ששימוש בסמים שמוביל לאירוע פסיכוטי לא יאפשר לתוקפים לחמוק מהעמדה לדין. "אם מישהו מחליט להשתמש בסמים וכתוצאה מכך יוצא מדעתו - הדבר לא צריך להפחית את האחריות הפלילית שלו", אמר הנשיא הצרפתי. ראשת עיריית פריז, אן הידלגו, הודיעה כי ייקרא רחוב בבירת צרפת על שמה של שרה חלימי. שר המשפטים הצרפתי הודיע כי משרדו יגיש בחודשים האחרונים הצעת חוק ש"תתקן" את המצב הקיים.