הממשלה אישרה את מינויו של בני גנץ לשר המשפטים

סוף לסאגת מינוי שר המשפטים: הממשלה אישרה את מינוי של גנץ לתפקיד • זאת לאחר שנתניהו נסוג מכוונתו למנות את אופיר אקוניס לתפקיד והודיע לבג"ץ כי יתמוך במינויו של גנץ • גורמים בליכוד אמרו כי ההחלטה התקבלה לאחר שהמגעים שהיו הבוקר, בניסיון למצוא פשרה אחרת, נכשלו

בנימין נתניהו + בני גנץ / צילום: דוברות הכנסת עדינה ולמן
בנימין נתניהו + בני גנץ / צילום: דוברות הכנסת עדינה ולמן

הממשלה אישרה את מינויו של בני גנץ לשר המשפטים. בנוסף ביום ראשון הקרוב יובאו לאישור עוד חמישה מינויי שרים: לשר להשכלה גבוהה - יואב גלנט, לשר המים - יובל שטייניץ, לשר התקשורת - איתן גינזבורג, לשר המדע והטכנולוגיה - חילי טרופר, ולשר לשוויון חברתי - איציק שמולי.

מוקדם יותר היום ראש הממשלה בנימין נתניהו נכנע במאבק על מינוי שר משפטים, והחליט שלא להיאבק על מינוי השר אופיר אקוניס שאישורו אתמול (ג') בממשלה עומד בפני בג"ץ, ולהסכים למינוי בני גנץ לתפקיד.

בהודעת נתניהו נאמר כי ראש הממשלה הגיש תגובה מפורטת לבית המשפט העליון ששוללת לחלוטין את הטיעון שהדיון שהתקיים אתמול בממשלה היה בניגוד לחוק. על אף זאת, לאחר שהצעות הפשרה של רה״מ נדחו גם הבוקר, וכדי לצאת מהמבוי הסתום ולאפשר את הפעילות ההכרחית של משרד המשפטים, רה״מ החליט למנות את בני גנץ כשר המשפטים בממשלת מעבר. רה״מ יביא את המינוי לאישור הממשלה היום.

גורמים בליכוד אומרים כי ההחלטה התקבלה לאחר שמגעים שהיו הבוקר בניסיון למצוא פשרה אחרת, לרבות מינוי שר אחר שאינו פוליטי, כשלו. נתניהו קיים התייעצויות משפטיות ופוליטיות שבכולן המסקנה הייתה שבג"ץ יכשיל את המינוי של אקוניס ויחייבו למנות שר מגוש כחול לבן. לגלובס נודע כי לפחות שני שרים בכירים בליכוד פנו לנתניהו בבקשה כי לא ילך למאבק אבוד. חשש אחר שהעלו היה כי אם המאבק יחריף היועץ המשפטי לממשלה עשוי לשנות את החלטתו בסוגיית הנבצרות על רקע הוויכוח הקשה אתמול ביניהם. לא מן הנמנע שמסר מסוג זה הגיע אל נתניהו מסביבת היועץ.

מינוי גנץ יאושר ככל הנראה כבר כעת במשאל טלפוני בין השרים.