החברה הישראלית שרוכשת חנות באמזון למכירת כדי אפר ב-6 מיליון דולר

באפסלון, הנסחרת בת"א, מציינים כי "שריפת גופות ואחסון בכדי קבורה הוא שוק שנמצא בצמיחה מתמדת בארה"ב ובאירופה"

כד אפר / צילום: Shutterstock
כד אפר / צילום: Shutterstock

המסחר המקוון ממשיך לצמוח ברחבי העולם וחברת אפסלון (Upsellon), שהפכה לחברה ציבורית בתחילת השנה לאחר שמוזגה לשלד בורסאי, מקווה ליהנות מהמגמה הזאת.

אפסלון, שמחזיקה ומפעילה כיום שלוש חנויות וירטואליות באמזון, דיווחה על רכישה של מותג נוסף, שמוכר את מוצריו באמזון, וולמארט, שופיפיי ו -eBay. החברה דיווחה לבורסה על מזכר עקרונות לא מחייב לרכישת המותג, בתמורה ל-6 מיליון דולר. מדובר במותג העוסק בתחום "דת והנצחה", ולמעשה מוכר ללקוחות בארה"ב כדים המיועדים לשמירת אפר יקיריהם שמתו.

אריאל דור, מנכ"ל אפסלון, מסר היום כי "לאחר בחינה מעמיקה של המותג והתחרות בתחום בו המותג פעיל זיהינו פוטנציאל מהותי. אפסלון שואפת להיות מובילת שוק בכל מותג אותו היא רוכשת. הכלים שפיתחנו יאפשרו לנו לשדרג את פעילות המותג, היקף ההכנסות, כמו גם את הרווחיות".

לפי הדיווח של אפסלון, ככל ותושלם העסקה, יירכשו במסגרתה כל הזכויות במוצרי החנות לרבות חשבון המשתמש לתפעול עמודי המכירה, קניין רוחני, סימני מסחר ומלאי. עלות המוצרים הנמכרים בחנות נעה בין 30-100 דולר למוצר, והיא מציעה כ-140 תתי מוצרים. בשנת 2020, הכנסות עמוד הרכישה הסתכמו ב-3 מיליון דולר, עלות המכר הייתה 800 אלף דולר, הוצאות הפרסום הגיעו ל-200 אלף דולר והעמלות לאמזון היו כ-900 אלף דולר (30% מהמכירות).

עוד מציינת אפסלון כי הרווח הגולמי לפני מס ב-2020 היה בשיעור של 36.6% (כ-1.1 מיליון דולר). המוכר מסר לאפסלון כי המכירות ב-2020 בפלטפורמות של וולמארט, שופיפיי ו-eBay ביחד הסתכמו ב-400 אלף דולר, העמלות לוולמארט היו כ-50 אלף דולר, העמלות ל-eBay היו לא משמעותיות וללא עמלות לשופיפיי. הרווח הגולמי לפני מס ב-2019 היה 56.2%.

באפסלון מציינים כי שריפת גופות ואחסון בכדי קבורה הוא שוק שנמצא בצמיחה מתמדת בארה"ב ובאירופה, ומוסיפים כי ישנו גידול מואץ בשוק חיות המחמד. נכון להיום לפי נתוניהם 50% מהאוכלוסייה בארה"ב בוחרת בשריפת גופות. אפסלון תוכל להרחיב את פעילות החנות שהיא רוכשת גם לאירופה ולשוק חיות המחמד.

עבור אפסלון זוהי הרכישה הגדולה ביותר עד כה, לאחר שב-2020 רכשה מותג בתחום מוצרי הבית והגינה באמזון תמורת 705 אלף דולר וחנות וירטואלית בתחום כלי הבית באמזון, תמורת 617 אלף דולר; ולפני מספר שבועות דיווחה על רכישת 2 מותגי אופנה באמזון בסכום של קרוב ל-3 מיליון דולר.

נציין שחנויות באמזון נמכרות בטווח רחב של מחירים שעשויים להגיע גם לעשרות מיליוני דולרים, בהתאם לתזרים, הרווח, חוזק המותג וכדומה .

אפסלון מציינת בדוחותיה כי היא כפופה להוראות התקנון ותנאי השימוש של אמזון, שרשאית להשעות או לחדול מלספק שירותים והרשאות, או לעכב ולעקל כספים במקרים שהחברה מפירה את תנאיה או מדיניותה.

עם זאת, ההערכה היא שהאינטרס של אמזון זהה לזה של המוכרים בה, כל עוד המוכרים נותנים ללקוחות מוצרים ושירותים טובים. כמו כן, אמזון מקשה את המדיניות שלה למוכרים, דבר שהופך את השוק למקצועני יותר, עם חברות המפעילות מותגים רבים, ופחות מוטה למוכרים חובבנים .

אפסלון נסחרת בבורסה בשווי של כ-100 מיליון שקל. בעלי המניות הבולטים בחברה הם כפיר זילברמן, הגופים המוסדיים אקסלנס ומור, ויזמי החברה - אור שמוש, ינון שריאן, קובי אדרי והמנכ"ל אריאל דור.