עדויות מהאסון: "החלום הכי סיוטי שיכולנו לצפות לו באירוע המוני כזה"

ישי ירושלמי, צלם האתר 'בחדרי חרדים': "אני מסתכל ולא מצליח לקלוט את מה שאני רואה, אני מבין שקרה כאן משהו גדול ונורא" • יהודה גוטליב: "מימי לא ראיתי דבר כזה. עשינו החייאות על ילדים, זקנים וצעירים"

פינוי הנפגעים במהלך הלילה על ידי כוחות ההצלה / צילום: Associated Press, ASSOCIATED PRESS
פינוי הנפגעים במהלך הלילה על ידי כוחות ההצלה / צילום: Associated Press, ASSOCIATED PRESS

ממדי האסון הכבד הלילה בהר מירון עדיין מתבררים. נכון לשעה זו, 44 בני אדם מצאו את אותם ו-150 נוספים פונו לבתי החולים בדרגות פציעה שונות. במקום שהו עשרות אלפי אנשים, ורבים מהם מתארים ליל זוועות שלא ישכחו.

ישי ירושלמי, צלם האתר 'בחדרי חרדים', סיפר הבוקר לגלובס כי הוא עדיין לא מעכל: "ראיתי מול העיניים שלי גופות רבות שוכבות, אני מסתכל ולא מצליח לקלוט את מה שאני רואה, אני מבין שקרה כאן משהו גדול ונורא, התחלתי לצלם מאינסטינקט, אבל לאחר מעשה החלטתי חלק מהתמונות לא להפיץ כי הן מאד קשות לצפיה. לראות את עשרות הגופות מכוסות עם שקית של זק"א, ממש הרס אותי, אני מתפלל שהפצועים יחלימו".

ירושלמי סיפר כי אחד הדברים הכי קשים היה לשמוע פלאפון מצלצל מתוך אזור ההרוגים: "רק לדמיין אולי מישהו מהמשפחה מתקשר לבדוק מה איתו, ראיתי ממש בחורים צעירים עם ידיים נפוחות ללא רוח חיים, בגלל כבוד המתים אני לא רוצה לפרט יותר, היו לידי המון גופות, אני לא יודע את נפשי".

יהודה גוטליב שהיה הלילה בהר אמר לגלובס: "הייתי בגל של האנשים שירדו למטה וממש לקראת הסוף טיפסתי מעל מעקה שהיה מימיני ובאותו רגע כל האנשים החלו להימחץ. נפלו אחד על השני. אני חובש, אבל לא היה מקום לזוז. היה חוט תיל. מיד התקשרתי לאיחוד הצלה והיה מענה. אבל מימי לא ראיתי דבר כזה. עשינו החייאות על ילדים, זקנים וצעירים".

נחום אייזנבך: "הייתי עשרים מטר משם. הגעתי למקום, לא חשבתי שיש משהו רציני. ופתאום אני מסתכל על הרצפה ורואה מלא אנשים שוכבים ועליהם עוד ערימה של אנשים והם לא יכולים לזוז. המקום צר מלהכיל עשרת אלפים איש שהיו שם. הרצפה כנראה החליקה והיו שם מדרגות, ושמעתי מאנשים שהיו במדרגות ומי שנפלו וניסו להרים אותם נמחצו תחת אלו שמיהרו".

יאיר קראוס, כתב הצפון של מקור ראשון, צייץ בטוויטר: "חבר פראמדיק סיפר: ילדים נמחצו למוות מול העיניים שלנו. חבר ראה ילד בן 12 שנלכד בין המון מבוהל ומת מתחת לרגליהם. ילד אחר עם פגיעה שאופיינית לפיגועים קשים בבית החזה. זה היה נראה כמו החלום הכי סיוטי שיכולנו לצפות לו באירוע המוני כזה".