פנאקסיה מוכרת את פעילות בית המרקחת וההפצה ל- IMC ב-20 מיליון שקל

דדי סגל, מנכ"ל פנאקסיה: "בית המרקחת דורש תשומת לב ניהולית רבה, ואנחנו מרוכזים באירופה" • פנאקסיה נסחרת בתל אביב לפי שווי של 299 מיליון שקל ואילו IMC נסחרת בקנדה ובנאסד"ק לפי שווי של כ-310 מיליון דולר

דדי סגל, מנכ"ל פנאקסיה / צילום: ענבל מרמרי
דדי סגל, מנכ"ל פנאקסיה / צילום: ענבל מרמרי

חברת הקנאביס פנאקסיה הנסחרת בבורסה בתל אביב הודיעה על מכירת פעילות בתי המרקחת וההפצה שלה לחברת הקנאביס הישראלית IMC הנסחרת בבורסה של קנדה, תמורת 20 מיליון שקל במזומן ומניות IMC. פנאקסיה היא בעלת מפעל עיבוד קנאביס ופיתחה מגוון מוצרי קנאביס בצורות מתן שונות, אותם היא משווקת בשוק הישראלי ומסוף שנת 2020, גם באירופה. IMC מגדלת ומשווקת קנאביס רפואי בישראל, גרמניה וקנדה.

פנאקסיה נסחרת בתל אביב לפי שווי של 299 מיליון שקל ואילו IMC נסחרת בקנדה ובנאסד"ק לפי שווי של כ-310 מיליון דולר.

"בית המרקחת היה נכס חשוב עבורנו בתקופת אסדרת הקנאביס הישנה כאשר כל חברה מכרה את המוצרים שלה ישירות ללקוחות שלה, ואחר כך כאשר עברנו לאסדרה החדשה אבל המשכנו לתמוך באותם מטופלים", מסביר ד"ר דדי סגל, מנכ"ל פנאקסיה. "היום אנחנו הולכים ומתרכזים יותר בפיתוח מוצרים חדשים ושיווק שלהם לחו"ל באמצעות שותפים, וניהול של בית המרקחת אולי הכי גדול בארץ להנפקת קנאביס, כולל כל מה שכרוך במלאים ולקוחות, לוקח מאיתנו יותר מידי תשומת לב ניהולית". בית המרקחת משרת כמה אלפי לקוחות בתחום הקנאביס.

"במקביל, חברות קנאביס ישראליות אחרות דווקא רוכשות בתי מרקחת המתמחים בתחום הקנאביס, כדי להיות בעלות כל שרשרת הערך בישראל וקרובות יותר ללקוח הקצה, וישנן שחקניות שהקמעונאות היא בעצם העסק העיקרי שלנו. עבור IMC השוק הישראלי הוא מהותי והם רוצים להיות קרובים ללקוח הקצה. הם אנשים נהדרים. זו עסקה בין חברים".

עד היום השקיעה פנאקסיה בבית המרקחת כ-2 מיליון שקל, כך שמדובר גם במיני-אקזיט רווחי. החברה מסרה כי העסקה צפויה לשפר את הרווחיות התפעולית של החברה, בנוסף לשיפור אורגני הצפוי ברווחיות שלה עם פתיחת היצוא לאירופה והגדלת ההכנסות.

סגל: "המוצרים שלנו בישראל ימשיכו להיות משווקים בכל בית מרקחת שיש בו קנאביס. במקביל אנחנו ממשיכים להגדיל את הפעילות שלנו באירופה. בגרמניה שהיא כרגע השוק העיקרי שלנו יש לנו כבר הזמנות חוזרות מן השותף המקומי, אנחנו מחכים להשקה של מוצרים נוספים בקרוב, העסק צומח. בקפריסין אנחנו מוכרים קנאביס ישירות לממשלה. בצרפת אנחנו משתתפים בפיילוט יוקרתי מאוד שבו אנחנו בינתיים מספקים מוצרים ללא תמורה בתקווה להיות שחקן משמעותי בשוק הזה, וגם משם אנחנו כבר מקבלים הזמנות חוזרות. הכוונה שלנו היא להיות במדינות נוספות באירופה כבר בשנה הבאה".

אתם מוכרים פעילות בישראל כדי להתרכז באירופה, אך תמיד ישנו סיכום שישראל תחליט להקשות שוב על היצוא.
סגל: "עם ובלי קשר לאפשרות כזו אנחנו מכינים את מפעל היצור במלטה, שישרת את השוק האירופאי".

פנאקסיה הודיעה לפני כשבועיים כי תרשום בדוחות הרבעון הראשון של השנה הכנסות של כ-19 מיליון שקל, גידול של כ-56% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

אתם מעריכים כי בשנים הקרובות הפעילות באירופה תשים את הפעילות שלכם בישראל בצל?
"כן. השוק הישראלי מאוד חשוב לנו, אבל השוק האירופאי מהווה הזדמנות גדולה יותר, עם אפשרות לרווחיות גבוהה יותר".

IMC פועלת בגרמניה, קנדה וישראל והיא מתמחה בגידול קנאביס. ברבעון הראשון היא צפויה לרשום הכנסות של כ-9 מיליון דולר קנדי (כ-24 מיליון שקל), וצפי ההכנסות לרבעון השני של 2021 הוא 17-19 מיליון דולר קנדי, לאחר שישולבו בדוחות החברה גם ההכנסות של חברת Trichome הקנדית, אותה רכשה IMC בסוף שנה שעברה בעסקת מניות. IMC מגדלת קנאביס בישראל בחממות ובקנדה במתקן מקורה, ובנוסף משווקת קנאביס בגרמניה ממקורות שונים, שחלקם לא בבעלותה. בגרמניה מוצריה משווקים על ידי רשת של עשרה מפיצים, מהם חברה אחת שנרכשה על ידי IMC בשנת 2019.