עמית חדד, סנגורו של נתניהו, ייצג את משפחות הקורבנות והנפגעים באסון הר מירון

בכתבה ב"כיכר השבת" נכתב כי "עמית חדד ינהל את המערכה המשפטית של אסון מירון, בדרישה לנטילת אחריות ציבורית על האסון שלדעת רבים היה כתוב וידוע מראש" • האם קיים ניגוד עניינים בין האינטרס של הנפגעים לבין האינטרס של נתניהו שנושא באחריות המיניסטריאלית לאירועי מירון?

עו"ד עמית חדד. ניגוד עניינים לכאורה / צילום: שי גבריאלי
עו"ד עמית חדד. ניגוד עניינים לכאורה / צילום: שי גבריאלי

במוצאי שבת, עוד טרם נקברו רוב הרוגי האסון בהר מירון, פורסם בכלי התקשורת החרדים כי פרקליטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עו"ד עמית חדד, ייצג את משפחות הקורבנות והנפגעים באסון.

בכתבה באתר "כיכר השבת", שנראית כמודעה שיווקית, נכתב: "מוקד חירום משפטי מיוחד הוקם הלילה (מוצ"ש), בהוראת גדולי ישראל, כאשר מי שירכז את התביעות הרבות הוא עו"ד עמית חדד". בהמשך צוין כי "בעקבות פניית רבנים ונציגי משפחות רבות, עמית חדד כאמור ינהל את המערכה המשפטית של אסון מירון, בדרישה לנטילת אחריות ציבורית על האסון שלדעת רבים היה כתוב וידוע מראש".

עוד נכתב כי "משפחות הנפגעים מבקשות לדרוש נטילת אחריות קולקטיבית וסיוע לנפגעים הרבים, ויחד עם עורכי הדין במשרדו של חדד, יספק ליווי משפטי מלא למשפחות של הנספים והפצועים באסון וילוו אותם בכל האספקטים הצפויים של בירור הגורמים שהתרשלותם ככל הנראה זו שגרמה לאסון, ובדרישה לחקר האמת והגנה על זכויות הנפגעים".

הייצוג של עו"ד חדד לכאורה מעלה ניגוד עניינים חריף בין האינטרס של נתניהו לבין האינטרס של הלקוחות. מצד אחד, עו"ד חדד מזמין אנשים שנפגעו, לא רק כדי לייצג אותם נזיקית אלא בעיקר "בדרישה לנטילת אחריות ציבורית על האסון שלדעת רבים היה כתוב וידוע מראש"; ומן הצד השני הוא מייצג את ראש הממשלה נתניהו שנושא באחריות המיניסטריאלית לאירועי מירון.

בסעיף 14 לכללי לשכת עורכי הדין נכתב: "לא ייצג עורך דין לקוח, לא יקבל על עצמו לייצגו ולא ימשיך בייצוגו, אם קיים חשש שלא יוכל למלא את חובתו המקצועית כלפיו, בשל עניין אישי שלו או בשל התחייבות או חובת נאמנות שיש לו כלפי אחר או בשל עומס עבודה או בשל סיבה דומה אחרת".

בפרסום ב"כיכר השבת" נכתב כי "בני המשפחות יכולים להתקשר למוקד החירום במספר *5370 מסביב לשעון ולקבל מענה ראשוני לקראת המערכה המשפטית הצפויה". אם מתקשרים למוקד, מגיעים למוקדנית שרושמת פרטים ומבטיחה כי יחזרו אל הפונה. לדבריה, הפנייה מועבר לאלי הלמן, איש יחסי הציבור של המרכז. את תגובתו של הלמן לא ניתן היה לקבל עד פרסום הכתבה.

בסביבתו של עו"ד חדד טוענים כי גורמים במגזר החרדי ביקשו ממנו בערב שבת לייצג את משפחות הנפגעים בהליכי נזיקין, וכי פרסום המודעה במוצאי שבת נעשה שלא בידיעתו, ואין לו כל קשר לתוכנה. בסביבת עו"ד חדד מבהירים כי הוא לא יפעל בניגוד עניינים במסגרת הייצוג.

במקביל, פורסמה בעיתון "יתד נאמן" מודעה של עו"ד נתנאל רוט, המזמין את עדי הראייה ואת משפחות הנפגעים וההרוגים לפנות למשרדו, "לצורך גיבוש וביסוס תביעת נזיקין ופיצויים מגורמי השלטון והביטחון באסון הגדול בהר מירון". נתנאל רוט הוא אחיו של עו"ד אריאל רוט, שותף במשרדו של עמית חדד. לדבריהם, אין כל קשר בין שני המשרדים בעניין הגשת התביעות הנזיקיות סביב האסון במירון.

ממשרד עו"ד חדד, רוט שנהר ושות׳ נמסר כי "לעו"ד עמית חדד ולמשרדו יש היכרות עמוקה וחיבור משמעותי למגזר החרדי. בעקבות האסון, פנו גורמים בכירים בציבור החרדי כדי לבחון האם עו"ד חדד יסכים להעניק מזמנו ולהעמיד את משרדו לטובת סיוע עתידי בטיפול בבני משפחות הפצועים וההרוגים באסון במירון.

"חבל שיש גורמים שמנסים בציניות עצובה במיוחד לחבר בשעה קשה זו בין האסון לייצוגו של ראש הממשלה. אין שחר לדברים. אנו שולחים את תנחומינו למשפחות השכולות ומחזקים את ידי הפצועים. בריאות איתנה לכולם".