"כל תלונה בנוגע לייצוג משפטי של משפחות נפגעי האסון במירון תטופל בהקדם בוועדת האתיקה הארצית"

כך הודיע יו"ר ועדת האתיקה הארצית של לשכת עורכי הדין, עו"ד מנחם מושקוביץ, וזאת על רקע הפרסומים על כך שעו"ד עמית חדד, בא-כוחו של נתניהו, לקח על עצמו במקביל את ייצוג משפחות נפגעי האסון בהר מירון • חדד: "חבל שיש גורמים המנסים בציניות לחבר בין האסון לבין ייצוגו של רה"מ"

עו"ד עמית חדד / צילום: רפי קוץ
עו"ד עמית חדד / צילום: רפי קוץ

יו"ר ועדת האתיקה הארצית של לשכת עורכי הדין, עו"ד מנחם מושקוביץ, הורה כי "כל תלונה שתתקבל בנוגע לייצוג משפטי של משפחות נפגעי האסון בהר מירון תטופל בהקדם האפשרי על-ידי ועדת האתיקה הארצית". הדברים של יו"ר ועדת האתיקה בלשכה נאמרים ברקע הפרסומים על כך שעו"ד עמית חדד, בא-כוחו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לקח על עצמו במקביל את ייצוג משפחות הקורבנות ונפגעי האסון.

במוצאי שבת, עוד טרם נקברו רוב הרוגי האסון, פורסם בכלי התקשורת החרדים כי חדד, פרקליטו של נתניהו, ייצג את משפחות הקורבנות והנפגעים באסון בהר מירון. בכתבה באתר "כיכר השבת", שנראית כמודעה שיווקית, נכתב כי "מוקד חירום משפטי מיוחד הוקם הלילה (מוצ"ש), בהוראת גדולי ישראל, כאשר מי שירכז את התביעות הרבות הוא עו"ד עמית חדד". בהמשך הכתבה צוין כי "בעקבות פניית רבנים ונציגי משפחות רבות, עמית חדד כאמור ינהל את המערכה המשפטית של אסון מירון בדרישה לנטילת אחריות ציבורית על האסון שלדעת רבים היה כתוב וידוע מראש".

עוד נכתב כי "משפחות הנפגעים מבקשות לדרוש נטילת אחריות קולקטיבית וסיוע לנפגעים הרבים, ויחד עם עורכי הדין במשרדו, חדד יספק ליווי משפטי מלא למשפחות של הנספים והפצועים באסון, וילוו אותם בכל האספקטים הצפויים של בירור הגורמים שהתרשלותם ככל הנראה זו שגרמה לאסון, ובדרישה לחקר האמת והגנה על זכויות הנפגעים".

הייצוג של עו"ד חדד לכאורה מעלה חשש לניגוד עניינים בין האינטרס של נתניהו לבין האינטרס של הלקוחות. יצוין כי בסעיף 14 לכללי לשכת עורכי הדין נקבע כי "לא ייצג עורך דין לקוח, לא יקבל על עצמו לייצגו ולא ימשיך בייצוגו, אם קיים חשש שלא יוכל למלא את חובתו המקצועית כלפיו, בשל עניין אישי שלו, או בשל התחייבות או חובת נאמנות שיש לו כלפי אחר או בשל עומס עבודה או בשל סיבה דומה אחרת".

ממשרד עו״ד חדד, רוט שנהר ושות׳ נמסר בתגובה: "לעו"ד עמית חדד ולמשרדו יש היכרות עמוקה וחיבור משמעותי למגזר החרדי. בעקבות האסון, פנו גורמים בכירים בציבור החרדי כדי לבחון האם עו"ד חדד יסכים להעניק מזמנו ולהעמיד את משרדו לטובת סיוע עתידי בטיפול בבני משפחות הפצועים וההרוגים באסון במירון".

עוד נמסר מטעמו של חדד: "חבל שיש גורמים המנסים בציניות עצובה במיוחד לחבר בשעה קשה זו בין האסון לבין ייצוגו של ראש הממשלה. אין שחר לדברים. אנו שולחים את תנחומיו למשפחות השכולות ומחזקים את ידי הפצועים. בריאות איתנה לכולם".