סרגון ו-DSPG עקפו את תחזית ההכנסות ברבעון הראשון

סרגון עברה מהפסד תפעולי לרווח תפעולי של 353 אלף דולר ברבעון הראשון • על בסיס Non-GAAP הרווח הנקי הרבעוני של DSPG הסתכם ב-1.3 מיליון דולר

עירא פלטי / צילום: איל יצהר
עירא פלטי / צילום: איל יצהר

שתי חברות ישראליות שמניותיהן נסחרות בניו יורק פרסמו דוחות לפני זמן קצר. חברת DSPG סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם צמיחה בהכנסות, צמצום ההפסד הנקי לפי כללי החשבונאות המקובלים ומעבר מהפסד לרווח נקי על בסיס Non-GAAP.

החברה, המפתחת שבבים למכשירי מדיה, רשמה ברבעון הראשון הכנסות של 32.6 מיליון דולר, גבוה מתחזיות האנליסטים שציפו ל-31.9 מיליון דולר. מדובר על צמיחה של 15.6% ביחס לרבעון המקביל, שהיה הרבעון שבו פרצה מגפת הקורונה בעולם.

הכנסות החברה מתחום ה-IoAT צמחו ב-14.3% ביחס לרבעון המקביל והסתכמו ב-20.8 מיליון דולר. מדובר על 63.8% ממכירות החברה, לעומת 64.5% ברבעון המקביל. מוצרי ה- IoAT, כלומר Internet of Audio Things, הם מוצרים שמופעלים בהפעלה קולית ומחוברים לרשת, והפתרונות של DSPG למוצרים אלה נחשבים למנועי הצמיחה שלה. מכירות התחום המסורתי, שבבים לטלפונים אלחוטיים, הסתכמו ברבעון ב-11.8 מיליון דולר לעומת 10 מיליון דולר ברבעון המקביל.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), למרות עלייה של 5.3% בהוצאות התפעוליות לעומת הרבעון המקביל, ההפסד התפעולי ירד ב-48.4% ל-1.8 מיליון דולר. בשורה התחתונה נרשם הפסד נקי של 1.3 מיליון דולר, צמצום בהשוואה להפסד של 2.5 מיליון דולר ברבעון המקביל. על בסיס Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים ובהם התגמול ההוני לעובדים, הרווח הנקי הרבעוני הסתכם ב-1.3 מיליון דולר, לעומת הפסד של 1 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח הנקי למניה הגיע ל-5 סנטים, בדומה לתחזיות האנליסטים.

בסיום הרבעון היו לחברה בקופה כ-128 מיליון דולר.

"אנחנו נרגשים מהביקוש החזק למוצרים שלנו, כפי שבא לידי ביטוי בהכנסות של 32.6 מיליון דולר ברבעון הראשון", מסר מנכ"ל החברה, עופר אלייקים. "אנחנו מרוצים במיוחד מעסקי ה-IoAT, שהציגו רבעון שיא עם הכנסות של 20.8 מילון דולר. התוצאות נתמכו בביקוש חזק למוצרים מבוססי קול וקוזזו במידה מסוימת בשל מגבלות שרשרת אספקה".

שווי השוק של DSPG בנאסד"ק עומד על 336 מיליון דולר.

לקראת עזיבת המנכ"ל: סרגון עקפה את התחזיות ברבעון הראשון

חברת הטכנולוגיה סרגון סיימה את הרבעון הראשון של שנת 2021 עם הכנסות גבוהות יותר מתחזיות האנליסטים, והפסד נקי מצומצם ביחס לתחזיות. הכנסות החברה הסתכמו ב-68.3 מיליון דולר, צמיחה של 22.2% בהשוואה לרבעון המקביל (שבו החברה סרגון הושפעה לרעה מההגבלות הנוגעות למגפת הקורונה), בעוד שהאנליסטים ציפו שהחברה תציג הכנסות של 64.6 מיליון דולר. 26% מההכנסות מקורן בהודו, 19% מאירופה, 17% מצפון אמריקה, 15% מאמריקה הלטינית, 14% מאסיה-פסיפיק ו-9% מאפריקה. החברה עוסקת בתחום פתרונות התקשורת האלחוטיים המקשרים ברשת התקשורת בין תחנת הבסיס למתג הראשי.

לצד צמצום מסוים בהוצאות התפעוליות, החברה עברה מהפסד תפעולי לרווח תפעולי של 353 אלף דולר, וההפסד הנקי לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) הסתכם ב-1.2 מיליון דולר, לעומת הפסד של 6.9 מיליון דולר ברבעון המקביל.

על בסיס Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים, ההפסד הנקי הגיע ל-879 אלף דולר - ירידה של 86.9% לעומת הפסדי הרבעון המקביל. ההפסד למניה היה בגובה סנט אחד, לעומת תחזיות האנליסטים ל-3 סנטים.

בניגוד לרבעון המקביל, סרגון הציגה תזרים שלילי מפעילות והוא הסתכם ב-1.7 מיליון דולר. בסיום הרבעון היו לה בקופה יתרות מזומנים בסך 33 מיליון דולר.

עירא פלטי, נשיא ומנכ"ל סרגון אשר צפוי לפרוש מתפקידו ביולי הקרוב, מסר עם פרסום הדוחות כי שנת 2021 נפתחה בצורה טובה הן לתעשיית הטלקום והן לסרגון באופן ספציפי.

לדבריו, "כמויות הדאטה שעוברות ברחבי העולם גדלות בקצב אקספוננציאלי. מפעילי תקשורת גדולים מגבירים מאמצים לספק כיסוי דור רביעי כמו גם שירותים חדשים של דור חמישי, ורבים מהם פונים לסרגון". הוא הוסיף כי "כנשיא ומנכ"ל החברה ב-16 השנים האחרונות, הובלתי את החברה מהעולם הפשוט של הדור השני לעולם המורכב של היום. אני מעביר את המפתחות בתחושה של שקט נפשי והישג לדורון ארזי, שהיב בעבר המשנה למנכ"ל וסמנכ"ל הכספים שלנו. אמשיך לכהן כסגן יו"ר סרגון החל מיולי".

סרגון נסחרת בנאסד"ק בשווי 279 מיליון דולר.