"ביטוי לידידות העמוקה בין המדינות": הסיוע להודו ייצא מחר

משלוח הסיוע, שיועבר להודו ברכבת אווירית של מספר מטוסים במהלך השבוע, כולל בין היתר אלפי מחוללי חמצן קבוצתיים ואישיים, הנחוצים למערכת הבריאות ההודית בדחיפות, מכונות הנשמה, תרופות וציוד רפואי נוסף

חלק מהסיוע להודו / צילום: משרד החוץ
חלק מהסיוע להודו / צילום: משרד החוץ

ישראל תשלח להודו סיוע רפואי להתמודדות עם גל הקורונה הקשה העובר על המדינה.
החל ממחר, תחל רכבת אווירית של ציוד רפואי מישראל להודו כסיוע להתמודדות של הודו עם משבר הקורונה החריף שפרץ בארצה. משלוח הסיוע, שיועבר להודו ברכבת אווירית של מספר מטוסים במהלך השבוע, כולל בין היתר אלפי מחוללי חמצן קבוצתיים ואישיים, הנחוצים למערכת הבריאות ההודית בדחיפות, מכונות הנשמה, תרופות וציוד רפואי נוסף. את המשלוח תיאמו משרד החוץ בשיתוף עם המל"ל, משרד הבריאות, משרד האוצר והמשל"ט, ובתיאום מלא עם ממשלת הודו באמצעות שגרירות ישראל בניו דלהי ושגרירות הודו בישראל .

שר החוץ גבי אשכנזי אמר בין השאר: "הושטת סיוע החירום מהווה ביטוי לידידות העמוקה בין המדינות בשעתה הקשה של הודו. זו משמעות הערבות ההדדית הנחוצה כל כך בתקופה זו של משבר הקורונה העולמי. היחסים בין ישראל להודו הינם יחסים אסטרטגיים המתפרסים על שורה ארוכה של נושאים מדיניים, ביטחוניים וכלכליים. הודו מהמדינות החשובות ביותר עבור ישראל בזירה הבינלאומית בכלל ובאסיה והפסיפיק בפרט. אני רוצה להודות לכל הגורמים בישראל, משרדי האוצר, הבריאות, אנשי משרד החוץ והשגרירות בניו דלהי והגופים האזרחיים שנרתמו למבצע רחב ההיקף שיביא להצלת חיים ולחיזוק הידידות החשובה עם העם ההודי".

בהודעת משרד החוץ נאמר כי המבצע התאפשר הודות ההתגייסות של ארגונים כלכליים מרכזיים בהם לשכת המסחר ישראל-הודו, לשכת המסחר ישראל-אסיה, התאחדות התעשיינים, איגוד לשכות המסחר, מכון הייצוא ו-startup nation central שיצאו בקריאה לחברות ישראליות הפועלות עם הודו להצטרף למאמץ הסיוע הישראלי.

וכך חברת אמדוקס הודיעה על תרומה של 150 מחוללי חמצן, שיועברו להודו כחלק מהסיוע הישראלי. ארגון הג'וינט נרתם אף הוא למאמץ הסיוע הישראלי ויתרום מחוללי חמצן וציוד נדרש שיועברו לנזקקים בהודו כולל לקהילה היהודית הקטנה במומבאיי.

במשרד החוץ מדגישים כי בתחילת משבר הקורונה אשתקד, התגייסה הודו לסייע לישראל ובמסגרת זו אישרה הטסת מסכות, כפפות וחומרי גלם לתרופות לישראל וכן סייעה לארגן רכבת אווירית של אזרחים ישראלים. מהודעת משרד החוץ נעדרה שמו של משרד ראש הממשלה, אף שהייתה לו מעורבות. כן צוין המטה לביטחון לאומי. 

במסגרת איסוף הסיוע להודו, הארגונים הכלכליים הגדולים בישראל הצליחו לגייס למעלה מ-155 אלף שקל מהקהילה העסקית בישראל. הכסף יועבר לשגרירות הודו שתשקיע אותו ברכישת ציוד רפואי.

הארגונים אשר פרסמו את הקול הקורא הם: לשכת המסחר ישראל-אסיה, לשכת המסחר ישראל-הודו, התאחדות התעשיינים, איגוד לשכות המסחר, מכון היצוא ו-ו Start Up Nation Central.

ענת ברנשטיין-רייך, יו"ר לשכת המסחר ומי שיזמה את המהלך, סיפרה כי איסוף התרומות עדיין נמשך וחשיבותו בהפגנת הסולידריות בין המדינות.