קרקע חקלאית מחוץ לעיר: מחירי שיא במכרזים באור יהודה

המחירים בשלושת המכרזים שערכה רמ"י באור יהודה נעו בין 1.22 מיליון שקל ל-1.34 מיליון שקל • מחירי הקרקעות מגלמים מחירי דירות ממוצעים של 2.3-2.5 מיליון שקל

אור יהודה / צילום: איל יצהר
אור יהודה / צילום: איל יצהר

עוד מכרז קרקעות של רמ"י הסתיים במחירים גבוהים. מדובר ב-3 מכרזים שנערכו באור יהודה ל-664 יחידות דיור. המחירים נעים בין 1.22 ל-1.34 מיליון שקל ליחידת דיור, לא כולל הוצאות פיתוח, וזאת על אף שמדובר בקרקע חקלאית ומנותקת מהעיר.

ההערכה היא כי מחירי הקרקעות שהושגו מגלמים מחירי דירות ממוצעים של 2.3-2.5 מיליון שקל. הערכה נוספת היא כי המחירים הללו ישפיעו גם על מחירי פרויקטים אחרים שנמצאים בסביבה, ולאו דווקא בשטחה המוניציפלי של אור יהודה, אלא גם ביהוד ובקריית אונו.

המכרזים נערכו על 27 דונם, שנמצאים מערבית לאור יהודה ודרומית לכביש 461, המוביל מצומת סביון למחלף מסובים, וזאת במסגרת תוכנית ותמ"ל (הוועדה לתכנון מתחמים מועדפים למגורים), שאושרה על קרקעות, שבחלקן משתייכות לרמת אפעל.

חברת א.חבר בע"מ עץ השקד נדל"ן בע"מ זכתה במכרז על קרקע ל-134 יחידות דיור, בתמורה ל-168.7 מיליון שקל - כ-1.26 מיליון שקל קרקע ליחידת דיור; גינדי החזקות בנייני ר"ג בע"מ זכתה במכרזים ל-420 יחידות דיור, בתמורה ל-511.66 מיליון שקל - כ-1.22 מיליון שקל קרקע ליחידת דיור; דור-אל ש.הנדסה בנייה והשקעות בע"מ, זכתה במכרז על קרקע של 110 יחידות דיור ב-147.2 מיליון שקל - כ-1.34 מיליון שקל ליחידת דיור. המכרזים אינם כוללים עלויות פיתוח ומע"מ, כך שהעלויות שיגולגלו בסופו של דבר לרוכשי הדירות יהיו גבוהות עוד יותר.

הקרקעות הללו אינן מפותחות ועל פי התוכניות יש להשלים את סלילת רחוב אריאל שרון באור יהודה, והסדיר יציאה לכביש 412 ולחבר את השכונה לעיר באמצעות כבישים, כתנאי לקבלת היתרי בנייה.