הרשות להגנת הצרכן מבקשת להטיל קנס של כמיליון שקל על סלקום

לפי טענת הרשות, בין 2016 ל-2019 סלקום הציגה מחיר מסוים לעסקה ובפועל גבתה עליה יותר; הבטיחה אביזרים ללא תשלום ובפועל גבתה עליהם תשלום, ומקרים מסוימים גבתה תשלום על שירות של הוזמן על ידי הלקוחות • סלקום: "מדובר בדוח ישן אשר לא אפיין בעבר ואינו מאפיין את פעילות החברה כיום"

סלקום / צילום: עינת לברון
סלקום / צילום: עינת לברון

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן מבקשת להטיל על סלקום קנס של כמיליון שקל בטענה להטעיית צרכנים והפעלת השפעה בלתי הוגנת בתהליך השיווק של מוצרים ועסקאות לצרכנים.

הרשות שיגרה למנכ"ל סלקום הודעה על כוונתה להטיל קנס שגובהו 973 אלף שקל וכעת לרשות סלקום עומדת הזכות לערער על הכוונה להטיל עליה קנס ועל הסכום וזאת תוך 45 ימים.

טענת הרשות היא שהחברה הציגה מחיר מסוים לעסקה ובפועל הצרכנים שילמו מחיר גבוה יותר, במקרים אחרים החברה הבטיחה אביזרים נוספים ללא תשלום כחלק מהעסקה ובפועל נגבה תשלום עבור האביזרים, או מקרים בהם החברה הוסיפה שירותים שונים (דוגמת הרחבת מהירות הגלישה) שהצרכנים לא ביקשו וגבתה תשלום בעבור שירותים אלו. החקירה החלה בעקבות תלונות של צרכנים והיא מתייחסת למקרים שהתרחשו בין השנים 2016 עד למאי 2019

טענות נוספת שמפרטת הרשות הן כי החברה דחתה בקשות לביטול עסקה שהגישו לה הצרכנים ולא ביצעה השבה כנדרש לפי הוראות החוק ואף מסרה לצרכנים מידע שהיה עלול להטעותם בדבר תנאי הביטול.

על פי הטענות, הנציגים הסבירו ללקוחות החברה למשל שניתן לבטל את העסקה בפנייה למרכז השירות בלבד, בעוד שניתן היה לבטל בדרכים נוספים כמו שיחת טלפון. בנוסף נטען כי החברה לא מסרה לצרכנים פרטים נדרשים על העסקה לרבות אי מסירת מסמך בכתב בסיום עסקת מכר מרחוק (אינטרנט/טלפון).

מסלקום נמסר בתגובה כי "מדובר בדוח ישן אשר לא אפיין בעבר ואינו מאפיין את פעילות החברה כיום, ועל כן לסלקום השגות רבות לגביו. מבלי להתייחס לדוח, בשנה האחרונה הוספו אמצעי פיקוח ובקרה רבים".