בנט, לפיד וסער מנסים להגיע להסכמות מהירות, זו חלוקת התיקים המסתמנת

חלוקת התיקים הבכירים המסתמנת: סער למשפטים, ליברמן לאוצר, שקד לפנים, גנץ לביטחון, שאשא-ביטון לחינוך ותיק הדתות צפוי להישאר בידיים של ימינה • במהלך היום קיים יו"ר ימינה פגישות עם כל ראשי הסיעות שצפויות לקחת חלק בממשלה

נפתלי בנט / צילום: אוהד צויגנברג ידיעות אחרונות
נפתלי בנט / צילום: אוהד צויגנברג ידיעות אחרונות

במהלך היום פגש יו"ר ימינה נפתלי בנט את כל ראשי המפלגות בממשלתו העתידית. בבוקר תחילה נפגש עם יו"ר תקווה חדשה גדעון סער ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד בביתו. במהלך היום נפגש גם עם יו"ר העבודה מרב מיכאלי בביתה, עם יו"ר כחול לבן בני גנץ וכן עם יו"ר מרצ ניצן הורוביץ ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן.

לאחר הפגישות האלו אמורים להיפגש צוותי המשא ומתן, ככל הנראה מיד עם צאת השבת, ולנסח את קווי היסוד וההסכמים הקואליציוניים שיעמדו בבסיס הממשלה.

בנט פרסם פוסט לפני השבת שבו חזר על מחויבותו לנסות ולהקים ממשלת אחדות, אך הדגיש שיעשה זאת לא בכל מחיר ושהפערים בין הצדדים עדיין גדולים. הוא ציין כי עושה זאת למרות המחיר האישי הכבד שהוא צפוי לשלם וקרא לכל הצדדים לשמור על איפוק.

יו"ר ימינה שאף להגיע להצהרה ראשונית עוד לפני השבת כדי להקטין את הלחץ הפנימי בתוך סיעתו.  נזכיר, מפלגת העבודה ומרצ יידרשו להביא טיוטת הסכם לאישור מרכזי המפלגות לפני חתימה. אתמול נמתחה בקרב מפלגות הגוש של לפיד על התנהלותו "בעצלתיים", ועל כך שלא כינס את הצוותים כדי לקדם את המשא ומתן ביעילות ומהירות.

הבוקר פרסמה ישראל ביתנו את דרישותיה להסכם הקואליציוני, במסגרת זו אמר ליברמן את הדברים הבאים: "במשא ומתן הקואליציוני אנחנו נשמור על הערכים שלנו לצד התחשבות בעמדת השותפים הפוטנציאליים שלנו. אנחנו נעמוד על כך שהסכם הקואליציוני יכלול בתוכו את חוק הגיוס ללא שינויים, חוק ברית הזוגיות, ביטול המונופול על הכשרות, ביטול חוק המרכולים והעברת הסמכות בנושא פתיחה וסגירת עסקים בשבת לשלטון המקומי".

כמו כן, ליברמן דורש את "הפיכת המועצות הדתיות למחלקות לשירותי דת ברשויות המקומיות לטובת צמצום בירוקרטיה, חסכון ומינהל תקין. מתן אפשרות לכל רב עיר להקים בית דין לגיור בחקיקה וקידום לימודי ליבה במגזר החרדי באמצעות חיזוק מערך בתי הספר הממלכתיים-חרדים וחיזוק מוסדות נוספים שבהם נלמדים לימודי ליבה".

בתחום הכלכלי, אמר ליברמן ש"המדיניות הכלכלית אותה נוביל תביא לשינוי סדרי העדיפויות ותיתן ביטוי לכך שכל אחד שמשרת בצה"ל, עושה מילואים, עובד ומשלם מיסים יזכה לא רק למחיאות כפיים וסיסמאות אלא להערכה מוחשית וצעדים מעשיים, בתוך כך: מתן אפשרות לחיילים להשלים בגרויות תוך כדי שירות, חיזוק פרויקט ממדים ללימודים (לימודי תואר ראשון בחינם לחיילים קרביים וחיילים בודדים משוחררים) והעלאת שכר החיילים ב-50%. בנוסף, נעמוד על אישור תקציב דו שנתי לשנים 2022-2021".