עם אפולו לירח: המניה שזינקה ב-1,800% תוך פחות משנה למרות הכנסות זניחות והפסדים

אפולו פאוור, חברה בעלת טכנולוגיה לייצור יריעה סולארית גמישה, כבר נסחרת בת"א בשווי של מיליארד שקל • בעלי השליטה, ישי ויוסף מור, מחזיקים מניות בשווי שוק של כחצי מיליארד שקל

עודד רוזנברג, מנכ"ל אפולו פאוור / צילום: רמי זרנגר
עודד רוזנברג, מנכ"ל אפולו פאוור / צילום: רמי זרנגר

הסכם שיתוף פעולה עליו עדכנה ענקית המזגנים תדיראן הולדינגס מול חברת האנרגיה הירוקה אפולו פאוור מפנה זרקור לאחרונה כדוגמה בולטת לטרנד הלוהט בת"א של השקעה בחברות טכנולוגיה צעירות בתחום  האנרגיה הירוקה, גם אם הללו עדיין רושמות הכנסות זניחות והפסדים כבדים .

המקרה של אפולו פאוור  קיצוני במיוחד, ומנייתה מציגה נסיקה אדירה של פי 19 בערכה (כ-1,800%) תוך פחות משנה. כעת היא נסחרת ברמת שיא המשקפת לחברה  שווי של לא פחות מכ-1 מיליארד שקל, וכל זאת, כך נראה, בזכות הפוטנציאל העתידי שרואים המשקיעים בעסקיה.

אפולו פאוור, שהגיעה לבורסה לקראת סוף שנת 2017 באמצעות מיזוג לשלד הבורסאי אור סיטי (שבעבר היה בשליטת יזמת הנדל"ן ענבל אור), מציגה עצמה כ"חברת קלינטק המונעת על ידי החזון לייצר אנרגיה  סולארית בצורה חדשנית מכל משטח קיים החשוף לאור השמש, ללא צורך בפינוי שטחים פתוחים נוספים".

באמצעות החברה הבת (בבעלות מלאה)  סולארפיינט מחזיקה אפולו פאוור, לטענתה, ב"טכנולוגיה ייחודית לייצור יריעה סולארית גמישה, קלת משקל, עמידה ומשתלמת הניתנת ליישום בצורה עצמאית או בשילוב במגוון חומרים".

בשלב הנוכחי, כאמור, החברה עדיין צוברת הפסדים משמעותיים, המגיעים לכ-32 מיליון שקל בשלוש השנים האחרונות (2020-2018), לצד הכנסות זניחות (כחצי מיליון שקל בסיכום 2020) ותזרימי מזומנים שליליים מפעילות שוטפת.

כל זה לא מפריע לנסיקת המניה, כאשר מי שנהנה בינתיים במיוחד מעליית הערך המטאורית של אפולו פאוור הם צמד בעלי השליטה בה, האחים ישי ויוסף מור, המחזיקים כ-51% מהון החברה  באמצעות החברה הפרטית וסטאר - החזקה בשווי שוק נוכחי הנע סביב כ-500 מיליון שקל .

מנכ"ל אפולו פאוור עודד רוזנברג, הנמנה עם מייסדיה (יחד עם ערן מימון וד"ר עידו הדר), מחזיק בכ-2% מההון בשווי שוק של כ-20 מיליון שקל ויו"ר החברה, אלוף במילואים יום טוב סמיה מחזיק ב-0.2% בשווי שוק של כ-2 מיליון שקל.

כפי שמציינות אפולו פאוור ותדיראן בהסכם עליו חתמו כעת (שהשלמתו כפופה לכמה תנאים), מוצריה של חברת הקלינטק, "מאפשרים הקמת פרויקטים סולארים במיקומים בהם קיים קושי להקים פרויקטים סולאריים באמצעות פאנלים סולארים סטנדרטיים".

בין אלה נמנים, לפי שתי החברות, "גגות מבנים וחממות בהם קיימת מגבלת משקל, על פני שטחים מעוקלים, או כאשר הלקוח מעוניין לשלב את השטח הסולארי בפני השטח של גגות העשויים מחומרי בנייה קלים כגון פרגולות, גגות אצטדיונים, סככות, חממות חקלאיות וכיו"ב".

ההסכם עליו עדכנה כעת אפולו פאוור מול תדיראן, בעקבותיו נהנתה מניית החברה מעליות חדות עם פתיחת שבוע המסחר הנוכחי, הוא האחרון בשורה של עדכונים שפרסמה החברה בקשר לשיתופי פעולה, יוזמות והשקעות, שבשלב הנוכחי, כך נראה, מציתים את דמיון המשקיעים לגבי עתידה.

בחודש יולי אשתקד, אז החל גל העליות המשמעותי, עדכנה אפולו פאוור על מזכר הבנות שנחתם מול חברת אאודי לשילוב טכנולוגיית היריעה הסולארית שלה ברכבים מקבוצת פולקסווגן ובספטמבר דיווחה על הסכם שנחתם מול חברת הטכנולוגיות הביטחוניות רפאל "לבדיקת היתכנות לשילוב טכנולוגיית היריעה הסולארית בחומרים למוצרים ביטחוניים".

בחודש אוקטובר עדכנה אפולו פאוור על כניסה לתוקף של הסכם מול האגודה החקלאית מי חוף הכרמל להקמת פיילוט סולארי צף בתמורה של כמה מאות אלפי שקלים.

כמה שבועות לאחר מכן דיווחה על הסכם לאספקת יריעות סולאריות לחברה בבעלות תאגיד הרכב הסיני ג'ילי ( Geely ), המחזיק בין היתר במותג הרכב וולוו, ועל הסכם לביצוע בדיקות במוצריה עם מרכז מו"פ "של אחת מיצרניות הרכב האסייתיות המובילות".

עוד עדכנה אפולו פאוור עד לסיומה של שנת 2020 על הסכמים לרכישות מכונות ייצור נוספות, שיסייעו לה להגדיל את קצבי הפעילות, וכן על אישור מינהלת הרשות להשקעות תכנית השקעה של 5 מיליון שקל לצורך הקמת מפעל ביקנעם.

 ניצלה את הנסיקה לגיוס 75 מיליון שקל 

בתמיכת שלל האירועים, מנייתה של אפולו פאוור ניתרה בכ-700% מיולי 2020 ועד לסיומה של השנה שעברה.

מאז המשיכה המניה במסעה צפונה, כשבין היתר מתחילת השנה הנוכחית עדכנה על בחינת הקמת חברה משותפת עם רפאל, "לאור ההצלחה בבדיקת ההתכנות הטכנולוגית" בין השתיים, גיבשה מזכר עקרונות מול תדיראן, שכעת הפך להסכם, ובימים האחרונים דיווחה על "זכיית הצעה להדגמת טכנולוגיית היריעה בחלל".

את העניין הגובר סביב מנייתה ניצלה אפולו פאוור באחרונה לגיוס סכום משמעותי עבורה, 75 מיליון שקל, מכמה משקיעים בראשות הפניקס ומור בית השקעות, בהקצאת 13% מהונה.

ההקצאה, שנעשתה בסוף חודש מרץ, בוצעה לפי מחיר מניה של 16 שקלים - שהיה אז קרוב למחיר  השוק של המניה, שמאז ועד כה זינק ביותר מ-70% ומ מגיע כבר ל-28 שקל.