שתי רקטות נורו מעזה לאשקלון; צה"ל תקף יעדי חמאס בתגובה

אזעקות נשמעו ביישובים במועצה האזורית חוף אשקלון ובעוטף בעקבות מטח רקטות • כיפת ברזל יירטה אחת, והשנייה התפוצצה בשטח פתוח • שעות לאחר מכן, נמסר מדובר מצה"ל כי טנקים ירו לעבר מטרות צבאיות ברצועה בעקבות השיגורים והפרחת בלוני התבערה

שדה חיטה ליד ניר עם עולה בלהבות לאחר שבלוני תבערה נשלחו מעזה / צילום: Shutterstock, Amir Cohen
שדה חיטה ליד ניר עם עולה בלהבות לאחר שבלוני תבערה נשלחו מעזה / צילום: Shutterstock, Amir Cohen

טנקים של צה"ל תקפו הלילה עמדות צבאיות של חמאס ברצועת עזה בתקופה לשיגור של שתי רקטות לעבר אשקלון. כיפת ברזל יירטה את אחת הרקטות והשנייה נפלה בשטח פתוח. לפני היירוטים נשמעו אזעקות במועצה האזורית חוף אשקלון ובמרחב עוטף עזה. לא דווח על נפגעים או על נזק.

מדובר צה"ל נמסר כי התקיפה באה גם בעקבות הפרחת בלוני תבערה ונפץ מהרצועה. כ-40 שריפות פרצו אתמול בשטחי עוטף עזה, כולל בשמורת הטבע בארי שנשרפה. חלק מהשריפות הן כתוצאה מבלוני התבערה, וחלקן בשל השרב הכבד ששרר בארץ.

 מוקדם יותר הנחה הרמטכ"ל אביב כוכבי על תגבור הכוחות ביהודה ושומרון בגדודים נוספים. זאת, בעקבות שורת האירועים הביטחוניים מהשבועות האחרונים והמתיחות הכוללת בגדה המערבית ובעזה. הרמטכ"ל הורה על עיבוי הכוחות לאחר הערכת מצב שקיים במוצב סאלם בו סוכל פיגוע הירי ביום שישי.

 הירי מהרצועה מגיע לאחר שאתמול בלילה נורתה רקטה אחת מהרצועה לעבר שטח ישראל ונפלה בשטח פתוח. מדובר צה"ל נמסר כי הופעלה התרעה בשטח פתוח בלבד. בתגובה לירי הרקטה, תקף צה"ל עמדה צבאית של חמאס בדרום הרצועה.