העימותים ברחבי הארץ: ניסיון ללינץ' בנהג ערבי בבת ים

מתפרעים יהודים בבת ים ניסו לפגוע בנהג ערבי שעבר במקום • צוות שידור של כאן 11 העביר בשידור חי את האירוע במשך שעה ארוכה • למרות אזהרות מראש - במקום נכחו כוחות משטרה לא מספיקים

הלינץ' על הנהג בבת ים / צילום: ראובן קסטרו, וואלה! NEWS
הלינץ' על הנהג בבת ים / צילום: ראובן קסטרו, וואלה! NEWS

כתב תאגיד השידור הציבורי דניאל אלעזר מצא עצמו הערב (ד') משדר לינץ' בשידור חי בבת ים. אלעזר כתב התאגיד לענייני תל אביב והאזור, הגיע לטיילת של העיר כדי לסקר את ההתפרעויות האלימות של ציבור יהודי מוסת שפגע ברכוש ערבים.

האירוע היה ידוע מראש - הודעות עליו הופצו מאז הבוקר - ולמרות זאת המשטרה לא הייתה נוכחת מספיק באזור. המתפרעים ראו מכונית הנהוגה על ידי נהג ערבי, התנפלו על המכונית עד שהנהג איבד את השליטה על הרכב, אז הוציאו אותו המתפרעים מהמכונית, והיכו אותו במשך דקות ארוכות בעודו שרוע על הרצפה.

במשך כמעט שעה שבמהלכה לא הגיע גורם רשמי כלשהו - משטרה, מד"א או פיקוח עירוני - היכו המתפרעים את האדם, בעוד אלעזר מתעד את הלינץ' שהועבר בשידור חי לצופים. מגישת המהדורה דוריה למפל סייעה בתיאור האירוע, וניכר כי לעיתים גם היא נותרת ללא מילים.

למרות שהאירוע תועד בשידור חי המשטרה הגיעה כאמור רק לאחר שעה ובסמוך הגיע גם ראש העיר של בת ים צביקה ברוט. אלעזר שביקש לדבר עם ראש העיר, אך מצא עצמו בלב המון סואן שהלך וסגר עליו, ואלמלא ראש עיר היה מגן עליו קשה לדעת כיצד האירוע היה מסתיים מבחינתו.