הסאגה הסתיימה? יפתח רון-טל מתקרב לתפקיד יו"ר מגדל ביטוח

מנכ"ל חברת החשמל ומועמדו של בעל השליטה שלמה אליהו לתפקיד היו"ר אושר כדירקטור בחברת הביטוח • המינוי דורש את אישור הממונה על שוק ההון ואת בחירת דירקטוריון מגדל ברון-טל כיו"ר

יפתח רון-טל / צילום: יוסי וייס חברת החשמל
יפתח רון-טל / צילום: יוסי וייס חברת החשמל

ימים ספורים לאחר שדירקטוריון מגדל ביטוח, בהובלת חיים רמון, התנגד למינויו של יפתח רון-טל ליו"ר חברת הביטוח, נראה כי המינוי אותו דוחף בעל השליטה בחברה, שלמה אליהו, יצא לבסוף לפועל. מגדל אחזקות, חברת האם של מגדל ביטוח, החליטה אתמול (ה') על מינויו של רון-טל לתפקיד דירקטור במגדל חברה לביטוח, וכמועמד לשמש יו"ר דירקטוריון במגדל ביטוח.

מינויו לתפקיד דירקטור במגדל ביטוח ייכנס לתוקף רק בכפוף לאי התנגדות הממונה משה ברקת ולאחר סיום כהונתו של רון-טל כיו"ר חברת החשמל. לאחר מכן יצטרך דירקטוריון חברת הביטוח להצביע על מינויו של רון-טל לתפקיד היו"ר.

כאמור, המינוי של רון-טל מגיע לאחר שינוי שהתרחש בימים האחרונים בדירקטוריונים של מגדל אחזקות ומגדל חברה לביטוח, שהתכוון למנות יו"ר דירקטוריון זמני לחברת הביטוח, לאחר שהיו"ר הקודם שביקש אליהו למנות, מוטי רוזן, עזב בעקבות אי הסכמה חריף עם מנכ"ל מגדל ביטוח, רן עוז.

את המהלך למינויו של יו"ר זמני מוביל השר לשעבר חיים רמון, אשר מכהן כדירקטור בשתי החברות - מגדל אחזקות ומגדל ביטוח. יחד עמו מכהנים בשני הדירקטוריונים ארבעה דירקטורים נוספים - גבי פקר, כרמי גילון, עוזי מוסקוביץ' אריה מינטקביץ'. דירקטוריון חברת האם הוא זה שקובע מי ישב בדירקטוריון חברת הביטוח. עם זאת, את יו"ר הדירקטוריון קובעים חברי דירקטוריון חברת הביטוח, והם אינם רוצים לאפשר לאליהו לקבל את ההחלטה מי יעמוד בראשם.

סכסוך בין בכירי מגדל

רוזן נכנס לתפקידו כיו"ר מגדל ביטוח וכמנכ"ל מגדל אחזקות במקומו של ניר גלעד, שבעצמו הוזז מתפקידו בתום עימות חריף עם דירקטוריון מגדל אחזקות, שנמשך במרבית 2020. מאז שרוזן נכנס לתפקידו התגלע סכסוך חריף בינו ובין המנכ"ל עוז, שהגיע למצב שבו השניים לא יכלו לעבוד זה עם זה. הדירקטוריון ובעל השליטה ניסו להביא לפשרה בין השניים, אך ללא הצלחה, ובסופו של יום הדירקטוריון נתן גיבוי למנכ"ל. לאחרונה הבהיר עוז כי לתפיסתו הוא צריך לכהן לא רק כמנכ"ל מגדל ביטוח אלא גם כמנכ"ל מגדל אחזקות.

רוזן הודח מתפקידו כיו"ר החברה הבת המרכזית מגדל חברה לביטוח, והוא כבר לא חבר דירקטוריון. הוא משמש כמנכ"ל החברה האם מגדל אחזקות עד שימונה מנכ"ל חדש. על פי הסכם הפשרה, הפיצוי על 2020 וההודעה המוקדמת, שניהם בהיקף של כ-3.5 מיליון שקל, ישולמו לרוזן, ויתר הסכום שבמחלוקת, כ-2.5 מיליון שקל, יהיה במוקד הליך גישור בין הצדדים.