חברת הפודטק Save Foods גייסה 12 מיליון דולר ועוברת להיסחר בנאסד"ק

הגיוס נעשה לפי שווי של כ-18מיליון דולר • חברת הפודטק הישראלית נסחרה קודם לכן מעבר לדלפק בארה"ב

בורסת נאסד"ק / צילום: Reuters, Brendan McDermid
בורסת נאסד"ק / צילום: Reuters, Brendan McDermid

הנפקה שלישית של חברה ישראלית בארה"ב לשבוע זה, הפעם בקנה מידה צנוע משמעותית בהשוואה להנפקות הקודמות. חברת הפודטק Save Foods גייסה 12 מיליון דולר בנאסד"ק לפי שווי של כ-18 מיליון דולר. סכום הגיוס שעשוי לגדול בכ-1.8 מיליון דולר בהמשך אם החתמים יממשו אופציה לרכישת מניות נוספות. קודם לכן נסחרה המניה מעבר לדלפק בארה"ב (OTC) לפי שווי של 21 מיליון דולר וכעת היא תעבור להיסחר בנאסד"ק.

ההנפקה זכתה לביקושים גבוהים. מי שהוביל את ההנפקה הם ThinkEquity בארה"ב לצד Pure Equity בבעלותו של כפיר זילברמן (שהיה בעל המניות הגדול בחברה טרום ההנפקה) ומיטב חיתום.

Save Foods מנוהלת על-ידי דן שטיבל ודוד פלח והיו"ר שלה הוא פרופ' בנעד גולדווסר. היא מתמקדת בפיתוח ושיווק של מוצרים ידידותיים לסביבה שמטרתם להאריך את חיי המדף של מוצרים טריים כמו ירקות ופירות. לפי התשקיף שהגישה החברה לקראת ההנפקה, הכסף מההנפקה ישמש למחקר ופיתוח, רכישות פוטנציאליות של טכנולוגיות משלימות, רכישת ציוד מעבדה, עלויות הכרוכות ברגולציה ומסחור, מאמצי שיווק ומכירה והון חוזר. בעלי המניות הבולטים בחברה הם אמיר עוזיאל, Pure Capital של כפיר זילברמן, Nir Ecology ,Buffalo Investment, יעד שירותי ייעוץ וניהול והיו"ר פרופ' גולדווסר.

בימים האחרונים הונפקו בוול סטריט סימילרווב לפי שווי של 1.6 מיליארד דולר וגלובל אי לפי שווי של כ-3.6 מיליארד דולר.