לאחר המבצע הצבאי בלילה: הערכות כי חמאס יחתור להפסקת אש

לפי גורמים מדיניים, לאחר שצה"ל הרס חלק ניכר ממערך התת-קרקעי של ארגון חמאס בצפון הרצועה, ישראל נמצאת כעת בעמדה המאפשרת לה להציג תנאים נוקשים לחמאס, אם זה יבקש הפסקת אש • בשיחות מדיניות בין נתניהו ואשכנזי עם מנהיגים מחו"ל כבר דוחקים בישראל להפסיק את האש

כוחות ישראלים פזורים בגבול רצועת עזה / צילום: Reuters, Ilia Yefimovich
כוחות ישראלים פזורים בגבול רצועת עזה / צילום: Reuters, Ilia Yefimovich

המבצע הצבאי המוצלח שהיה בלילה, ובו נהרגו עשרות מחבלים ונהרס חלק ניכר ממערך התת-קרקעי של ארגון חמאס בצפון רצועת עזה, מקרב הפסקת אש. לפי גורמים מדיניים, ישראל נמצאת כעת בעמדה המאפשרת לה להציג תנאים נוקשים לחמאס אם זה יבקש הפסקת אש. ראש הממשלה נתניהו שוחח בצהריים עם נשיא צרפת מקרון, שבהודעות לאחר השיחה הדגיש את תמיכתו בזכותה המלאה של ישראל להגן על אזרחיה מירי הרקטות של ארגון חמאס. מקרון דיבר על הצורך להימנע ככל שניתן מפגיעה באזרחים בעת הירי את הרצועה.

עם זאת, ניתן להבין כי בשיחה הזו ובשיחות המדיניות האחרות שמנהלים נתניהו ואשכנזי, כבר דוחקים בישראל להפסיק את האש. הודעות לשכת ראש הממשלה דוחות את ההצעות כעת, אבל במסרים עקיפים נשמעת שביעות הרצון מהצלחת מבצע צה"ל והיכולת כעת להציב תנאים שישנו את תמונת המצב ויחסי הכוחות מול חמאס.

בתחילת השבוע אמור להגיע לכאן שליחו של הנשיא ביידן, והממשל יכנס לעובי הקורה. ההערכה היא כי חמאס ינסה להשיג הישג תדמיתי, אבל יחתור להגיע להפסקת אש מהר ככל שניתן.