רויאל קריביאן הודיעה על ביטול הקרוזים שתוכננו מישראל

חברת הקרוזים הציבה בנמל חיפה את האונייה הכי חדשה שלה בכוונה להפעיל מסלולי קרוזים בקיץ • עונת ההפלגה צפויה להתבטל בשל ההסלמה הביטחונית

אוניית אודיסי אוף דה סי בנמל חיפה / צילום: נמל חיפה
אוניית אודיסי אוף דה סי בנמל חיפה / צילום: נמל חיפה

חברת הקרוזים רויאל קריביאן הודיעה על ביטול עונת ההפלגות שהיא תכננה לבצע מנמל חיפה. חברת רויאל קריביאן (Royal Caribbean) היא חברת הקרוזים הגדולה בעולם וההחלטה להציב בחיפה את ספינת הדגל שלה Odyssey of the seas יכלה לתרום לענף התיירות ולמוניטין של ישראל ממנה לא הפליגה סדרת קרוזים כזו.

האונייה עגנה בחיפה לפני מספר שבועות ועל סיפונה מאות עובדי הצוות. עוד לפני ההסלמה הביטחונית התמודדו מארגני השייט עם בירוקרטיה מקומית בכל הנוגע למדיניות השייט. על פי פרסומים ביקשה החברה לרכוש חיסונים לאנשי הצוות ממשרד הבריאות אולם סורבה. כך או כך, המצב הבטחוני הכריע את הכף. בימים האחרונים האונייה כבר עוגנת בלימסול לאחר שהתרחקה משטח המלחמה בישראל.

בפרסומים באתרים בינלאומיים נכתב כי רויאל קריביאן החליטה אתמול לבטל את עונת ההפלגות הקרובה, שהייתה אמורה לצאת מנמל חיפה במשך הקיץ והסתיו על גבי הספינה הכי חדשה שלה, Odyssey of the Seas, "עקב הקונפליקט המתגבר בין ישראל והפלסטינים". עוד פורסם כי "מספר עובדים הנמצאים על ספינה קיבלו מהקפטן את ההודעה על כך שעונת ההפלגות המתוכננת בוטלה, דרך מערכת הכריזה של הספינה".

ה-Odyssey צפויה להפליג כעת לארה"ב, לפורט קנברל שבאורלנדו, פלורידה, שם תמתין להפעלתה כחלק מעונת הקרוזים המקומית. חלק מאנשי הצוות יעברו לאונייה אחרת.

התוכנית המקורית הייתה להפעיל מחיפה מספר מסלולים בני 3 עד 7 לילות להפלגות עגליות שיצאו וישובו לחיפה החל מתחילת יוני ולאורך עונת הקיץ והחגים. מדובר בפעם הראשונה שבה החברה משלבת מסלולים מישראל לאיי קפריסין ויוון.

קשרי תעופה, החברה האם של סנורמה, העריכה כי ב-25 עד 30 שיוטים ייקחו חלק כ-50 אלף ישראלים וכי מחזור המכירות הצפוי מהשיוטים הוא כ-50 מיליון דולר.