העלייה במכירות הגז ממאגר לוויתן ממשיכה להתבטא בדוחות שותפות דלק קידוחים

הכנסותיה של דלק קידוחים ממכירות גז טבעי וקונדנסט עלו ברבעון הראשון ב-216 מיליון דולר, לעומת 142 מיליון דולר ברבעון המקביל • הרווח הנקי צמח ברבעון הראשון ב-35% ל-115 מיליון דולר

יוסי אבו, מנכ"ל דלק קידוחים / צילום: איל יצהר
יוסי אבו, מנכ"ל דלק קידוחים / צילום: איל יצהר

העלייה במכירות הגז ממאגר לוויתן ממשיכה להתבטא בצמיחה בהכנסות וברווחים של שותפות דלק קידוחים, שבשליטת קבוצת דלק. לדברי יוסי אבו, מנכ"ל דלק קידוחים, ״הביצועים של לוויתן ממשיכים לעלות על כל התחזיות, מדגישים את הצלחת קונספט הייצוא האזורי ומבליטים את היותו של לוויתן מאגר מהמעלה הראשונה בזירה הגלובלית".

דלק קידוחים  מחזיקה ב-45.34% ממאגר הגז לוויתן וב-22% ממאגר הגז תמר. כמו-כן, מחזיקה דלק קידוחים ב-30% ממאגר אפרודיטה ליד קפריסין, שטרם פותח. בחודש שעבר חתמה דלק קידוחים על מזכר הבנות למכירת החזקתה במאגר תמר לידי חברת מובדאלה פטרוליום מאבו-דאבי תמורת 1.1 מיליארד דולר, וזאת בהתאם להתחייבותה למכור החזקה זו עד סוף 2021.

הפקת הגז ממאגר לוויתן (שהחלה ב-31 בדצמבר 2019) הסתכמה ברבעון הראשון של 2021 ב-2.71 BCM (מיליארד מטרים מעוקבים), לעומת 1.64 BCM ברבעון הראשון אשתקד. עלייה זו השפיעה באופן מהותי על שורת ההכנסות והרווחים של דלק קידוחים ושאר השותפות במאגר.

הכנסותיה של דלק קידוחים ממכירות גז טבעי וקונדנסט (גז טבעי מעובה המתקבל כתוצר לוואי בהפקת הגז), הסתכמו ברבעון הראשון ב-216 מיליון דולר, לעומת 142 מיליון דולר ברבעון המקביל. בניכוי תמלוגים, צמחו ההכנסות נטו ברבעון הראשון ב-53% ל-184 מיליון דולר.

בזכות העלייה הדרמטית בהפקה ובמכירות ממאגר לוויתן, צמח גם הרווח הנקי של דלק קידוחים ברבעון הראשון ב-35% ל-115 מיליון דולר. הרווח הנקי מהחזקתה של דלק קידוחים במאגר לוויתן גדל ברבעון הראשון ל-93 מיליון דולר, לעומת 31 מיליון דולר ברבעון המקביל, שהיה כאמור רבעון הפעילות הראשון של המאגר.

מנגד, ירד הרווח הנקי של דלק קידוחים ממאגר תמר ל-22 מיליון דולר, לעומת כ-53 מיליון דולר בתקופה המקבילה. הירידה ברווח הנקי בתמר מיוחסת בעיקרה לתחילת התשלום של היטל רווחי נפט וגז (היטל שישנסקי) שהשותפות בתמר משלמות למדינה החל מדצמבר 2020. בנוסף תוצאות המאגר הושפעו מירידה של כ-0.3 BCM במכירות מתמר.

בדלק קידוחים מדגישים, כי הודות לגידול בהיקף ההפקה והמכירה של גז טבעי מהמאגרים בישראל, נרשם גידול גם בהיקף תשלום התמלוגים למדינה. ברבעון הראשון של שנת 2021 חלקה של דלק קידוחים בתשלומים למדינה עמד על כ-129 מיליון שקל בגין הפקת הגז הטבעי מלוויתן ומתמר, וזאת במסגרת תשלומי תמלוגים, מסים והיטל ששינסקי.

מנכ"ל דלק קידוחים יוסי אבו, הוסיף כי "בזמן הקרוב נשאף להמשיך ולקדם את היעדים שהצבנו לעצמנו: השלמת העסקה למכירת תמר, יישום מהלך השינוי המבני ויצירת התנאים שיאפשרו לנו להתקדם להרחבת מאגר לוויתן. העלייה הדרמטית במכירות מפרויקט לוויתן מאפשרת לדלק קידוחים ומשקיעיה ליהנות מתזרים מזומנים יציב שיאפשר פיתוח וצמיחה המתבססים על קידום הרחבת לוויתן ופיתוח מאגר אפרודיטה לצד חלוקת רווחים למשקיעים".

לפני כשבועיים דיווחה דלק קידוחים כי החלה במהלך לשינוי מבני משמעותי, במסגרתו תהפוך משותפות שראלית לחברה בריטית בע"מ, שמניותיה יסחרו בבורסות בלונדון ובת"א. המהלך נועד להקל על משקיעים מוסדיים זרים להשקיע בדלק קידוחים.

המהלך אמור להתבצע באמצעות החלפת יחידות ההשתתפות הקיימות כיום במניות חדשות של החברה הבריטית. עם זאת, המהלך מותנה בתמיכת רוב מקרב מחזיקי המיעוט של יחידות דלק קידוחים (כלומר ללא הצבעת בעלת השליטה קבוצת דלק), ובאישור ביהמ"ש בישראל.

בנוסף, השלימה דלק קידוחים לפני כשבועיים את מכירת מלוא החזקתה (22.6%) בחברת תמר פטרוליום בתמורה לסכום של 100 מיליון שקל במזומן. המניות נמכרו לאיש העסקים אלי עזור.

דלק קידוחים נסחרת כיום לפי שווי של כ-6.4 מיליארד שקל, לאחר שיחידת ההשתתפות שלה רשמה תשואה מתואמת חיובית של 40% מתחילת 2021. עם זאת, בסיכום שלוש השנים האחרונות עדיין מציגה דלק קידוחים תשואה מתואמת שלילית של 41%.