הסטארט-אפ סאלטו מגייס מימון: "תקופה מדהימה להיות יזם בישראל"

החברה שייסדו בני שניידר ורמי תמיר, מיצרני האקזיטים הגדולים בהייטק הישראלי, הודיעה על גיוס 42 מיליון דולר והכפלת כוח האדם עד סוף השנה • שניידר: "בעבר מועמדים אמרו שעם אופציות אי אפשר ללכת למכולת, היום זה הפך למרכיב חשוב"

מימין: מייסדי סאלטו רמי תמיר, בני שניידר,  גיל הופר / צילום: דורון לצטר
מימין: מייסדי סאלטו רמי תמיר, בני שניידר, גיל הופר / צילום: דורון לצטר

הסטארט-אפ סאלטו (Salto) הודיע היום (ד') על גיוס של 42 מיליון דולר במסגרת סבב B. הגיוס הובל על ידי קרן אקסל (Accel) הנחשבת, עם השתתפות משמעותית של סיילספורס ונצ'רס, זרוע ההשקעות של ענקית התוכנה, שהשתתפה בסכום קטן בסבב קודם. בגיוס הנוכחי השתתפו גם הקרנות לייטספיד ובסמר, שהובילו את הסבב הקודם של ההשקעה, עליו הכריזה סאלטו באוקטובר האחרון. עד היום גייסה החברה כ-70 מיליון דולר.

סאלטו הוקמה ב-2019 על ידי רמי תמיר (מנכ"ל), בני שניידר (נשיא ויו"ר) וגיל הופר (סמנכ"ל טכנולוגיות). שניידר ותמיר הם מיצרני האקזיטים הפוריים ביותר בהייטק הישראלי. יחדיו הם מכרו שלוש חברות בסכום כולל של מעל 650 מיליון דולר לסיסקו, רד-האט ואורקל.

שניידר, בלי תמיר, מכר עוד שלוש חברות שהקים כיזם בסכום כולל של 390 מיליון דולר. הופר שימש כסמנכ"ל הפיתוח לשעבר בראבלו, הסטארט-אפ של שניידר ותמיר שנמכר לאורקל, ובגלגול הזה הוא מצטרף אליהם כיזם שלישי.

הסטארט-אפ סאלטו מאפשר לנהל שינויים בתצורה (קונפיגורציה) של פלטפורמות עסקיות. ארגונים משתמשים במספר גדל והולך של פלטפורמות, כמו מערכות ניהול קשרי לקוחות, מערכות שיווק אוטומטי וניהול פיננסי, שבכל אחת מהן ניתן להגדיר שדות, תהליכים, מסכים ולוגיקות על פי הצרכים העסקיים של החברה.

הטכנולוגיה של סאלטו עוזרת לארגונים לנהל את מערך ההגדרות בכל הפלטפורמות, ממש כמו שמנהלים גרסאות של תוכנה בשלבי הפיתוח. המוצר של סאלטו מייצא את הגדרות התצורה הללו מכל הפלטפורמות העסקיות של החברה, מציג ומתעד אותן בצורה מובנית למשתמשים ומאפשר אחר כך לשלוח שינויים אל כל מערכות הארגון בצורה רוחבית. לחברה יש גרסת קוד פתוח חינמית וגרסת SaaS (תוכנה כשירות) בתשלום שמספקת ממשק ידידותי, למי שלא רגיל לסביבת פיתוח וכתיבת קוד.

"מאז סבב הגיוס הקודם בנובמבר, קיבלנו כמה הצעות השקעה כל שבוע ולכולן סירבנו בנימוס והסברנו שאנחנו לא צריכים עוד סבב", אומר תמיר. "מה שגרם לנו בכל זאת לצאת לסיבוב הנוכחי היו דרישות שהגיעו מלקוחות לתמוך ביותר מערכות. כאן הבנו שיש הזדמנות להאיץ משמעותית את ההתפתחות שלנו ולקבל מכפילי כוח. יכולנו לגייס יותר כסף אבל חשבנו ש-42 מיליון דולר יספיקו לנו כדי להגיע להישגים משמעותיים בלי לדלל את עצמנו יותר מדי בשלב הזה".

מתכוונת להכפיל את כוח האדם עד סוף השנה

כיום מעסיקה סאלטו 35 עובדים, 30 מהם בארץ והשאר בארה"ב, שם נמצאת פעילות המכירות ו- Customer Succes. כדי לעמוד ביעד של הרחבת המערכות שהחברה תומכת בהן, סאלטו מתכוונת להכפיל את כוח האדם עד סוף השנה, משימה לא פשוטה בתקופת הגאות הגדולה העוברת על ההייטק הישראלי, כאשר מרכזי פיתוח זרים וסטארט-אפים ישראלים מתחרים על מפתחים ומהנדסים.

האם יותר קשה לגייס עובדים היום בישראל בהשוואה לזכר?
תמיר: "אני זוכר שיחות על הנושא הזה בכל אחת מהחברות שלנו ותמיד התחושה הייתה שבאותו הזמן הכי קשה לגייס. גם היום זאת התחושה ויש צמא וחוסר אמיתי במהנדסים. אנחנו אמנם חברת סטארט-אפ בשלב התחלתי אבל יש לנו את הלוקסוס של מימון טוב ואנחנו מנסים לבנות תרבות של שקיפות בניהול החברה. מהנדסים לא רוצה רק לכתוב קוד וללכת הביתה, אלא מעוניינים להשתתף בקבלת ההחלטות ולהיות חלק ממשהו אמיתי וגדול. אלו דברים שאנחנו מספקים".

שניידר: " אני שם לב שלמועמדים חשובות האופציות היום יותר מאשר בעבר. במשך שנים, מאז השפל של 2008-2009, הגישה של מועמדים הייתה שאופציות זה לא משהו שהולכים איתו לקנות במכולת. היום זה שוב מאוד מעניין מועמדים שמבינים את הרלוונטיות של האופציות, כמו שקרה בתקופות שיא קודמות בהייטק. מבחינתנו כמנהלים זה טוב, כי אופציות מחברות עובדים להצלחה של החברה".

יש לכם פרספקטיבה ארוכת שנים, אתם זוכרים תקופת גאות כזו בהייטק הישראלי
שניידר: "אני חושב שיש כאן פריצת דרך לא נורמלית ואני מרוצה ממה שקורה, גם אם בסוף יהיו תיקונים כי כמות הכסף שזורמת לא פרופורציונלית. בזכות זה שיש כסף ואפשר לבנות מרכזים גדולים, אוכלוסיות יותר רחבות משתלבות בהייטק ויש לזה אפקט משמעותי. אלו לא רק מי שלמדו הנדסה ומחשבים בטכניון או באוניברסיטאות, אלא גם עובדים מרקע שונה שמשתלבים בתפקיד מוצר, מכירות ושיווק".

תמיר: "יש משפט שאמר לי משקיע, שאין היום משהו יותר טוב מאשר להיות יזם בתל אביב. בשנות ה-2000, בתקופת הבועה, זה גם היה המצב אבל אז כולם ידעו שזה לא מגובה בכלום. עכשיו זה מגובה. זאת תקופה מדהימה להיות יזם".