טוויטר חוזרת לאמת חשבונות. איך תוכלו לקבל את הוי הכחול?

מ-2017, טוויטר הפסיקה לאמת באופן גורף חשבונות, לאחר סערה שהתחוללה כשאישרה חשבון שנתפס בעייתי • מעכשיו הרשת החברתית מחזירה את האפשרות ומשפרת את התהליך • מה צריך לעשות כדי להיות מאומת?

טוויטר / צילום: Shutterstock, tanuha2001
טוויטר / צילום: Shutterstock, tanuha2001

ענקית האינטרנט טוויטר, מחזירה את הוי הכחול לזירה שלה: בשנים האחרונות הרשת החברתית לא קיבלה בקשות חדשות ובחנה בתקופה הזו מה תהיה הדרך הטובה ביותר לאמת חשבונות. טוויטר מודיעה כי מהיום היא חוזרת לקבל בקשות וי כחול, ולמעשה - האפשרות להגיש בקשות פתוחה לכולם. השירות החדש ייכנס בהדרגה לכל המשתמשים ברחבי העולם. על פי החברה, כיום יש באזור 360 אלף חשבונות מאומתים.

מבחינת טוויטר, בשביל שאנשים ישתפו פעולה, הם צריכים להבין מה זה אומר שיש חשבון עם וי כחול ולמה הוא נועד. הרשת החברתית אומרת שלפי המחקרים שלהם, כשהמשתמשים מבינים את ההקשר ורואים מי אמין, זה מוביל לשיח בריא יותר ומושכל יותר.

ההגדרה היבשה של החברה - היא לעזור למשתמשים לדעת שחשבון מאושר הוא בעל עניין ציבורי והוא אותנטי. כך שכל חשבון מאומת צריך לעמוד בשלושה סעיפים: בולטות, אותנטיות ופעילות.

חשבון בעל בולטות (Notable) הוא חשבון המשויך לאדם או מותג מוכר שיש לו נוכחות ברשת ועניין ציבורי. טוויטר תקטלג את החשבונות המאומתים החדשים בקטגוריות שונות: חשבונות ממשל, חברות ומותגים, עיתונאים וארגוני חדשות, בידור, ספורט ופעילים ומשפיעים חברתיים.

לדוגמה, חשבונות ממשל כמו נבחרי ציבור, ראשי מדינות ועוד צריכים להיות עם הפנייה לאתר ממשלתי שמזהה אותם בתפקיד או אזכורים רלוונטיים בכלי התקשורת השונים. בכל אחת הקטגוריות, יש סט של אופציות כדי לאשר את השיוך הציבורי. בהמשך השנה, ייכנסו גם קטגוריות חדשות כמו מדענים, אקדמאים ומנהיגים דתיים.

חשבון אותנטי מחייב את המשתמש לאמת את הזהות שלו. זאת אומרת שחשבון המאומת יהיה עם מייל רשמי או דומיין שמאשר את מקום העבודה או השיוך המקצועי/ אימות תעודת זהות כמו תמונה עם אישור ממשלתי - לדוגמה דרכון או רישיון נהיגה /או אתר רשמי - הרעיון הוא לספק קישור לאתר שמזהה את המשתמש, את הארגון ואת חשבון הטוויטר שלו, כדי לזהות שזה באמת הוא.

חשבונות מאומתים חייבים גם להיות פעילים בחצי השנה שלפני הגשת הבקשה, להיות מחוברים לכתובת מייל או למספר טלפון ולא להפר את כללי טוויטר בשנה האחרונה. טוויטר כמובן משאירה לעצמה מקום לחריגים. ישנם גם חשבונות שאינם רשאים לקבל וי כחול, כמו חשבונות פארודיה, קבוצות מעריצים, חיות מחמד או דמויות בדיונות (אלא אם זה קשור לחברה או מותג מאומת).

איך עושים את זה בפועל? התהליך יחסית פשוט. נכנסים להגדרות, חשבון ושם ללחוץ על הלשונית החדשה שתצטרף כ"בקשת אימות". בתהליך תצטרכו לקבוע את קטגוריית השיוך שלכם, לאמת את הזהות שלכם ולשלוח את הבקשה לבחינה.

צוות אנושי יקבל את כל הבקשות ויבחן את הפניות השונות. מהרגע שתגישו בקשה, החברה מתחייבת לטווח של עד ארבעה שבועות כדי להחזיר תשובה. אם הבקשה שלכם נדחתה, תאלצו לחכות 30 יום עד שתוכלו להגיש בקשה נוספת.

אישור הפרופיל בטוויטר / צילום: יח"צ טוויטר
 אישור הפרופיל בטוויטר / צילום: יח"צ טוויטר

הוי הכחול לא נשאר תמיד, והוא יכול להילקח מהמשתמשים שיאושרו. טוויטר אומרת שהיא תסיר את הוי הכחול מחשבונות לא פעילים או לא שלמים. כדי להיות חשבון שלם, צריך שיהיה בחשבון: שם תצוגה, תמונת פרופיל וכתובת דוא"ל מאומתת או מספר טלפון. אם המשתמש משנה את שם החשבון שלו, הופך ללא פעיל או מחליף תפקיד ולא עובד באותו השיוך שהצדיק את הוי הכחול שלו - למעשה טוויטר תסיר את הוי הכחול. בנוסף, אם חשבון יפר את תנאי השימוש של טוויטר, יתנהג בצורה פוגענית, יתחזה לאחרים ועוד - גם יאבד את הוי הכחול שלו.

בגלל הקורונה: אומתו חשבונות של רופאים

מערכת האימות של טוויטר הושבתה בשנת ב-2017 לאחר מקרה שעורר סערה. טוויטר החליטה לאמת את חשבונו של ג'ייסון קלר, המשויך לקבוצת דעה קיצונית של עליונות לבנה - מה שהוביל לכעס ציבורי ולחוסר הבנה של מי כן מאושר ומי לא.

במקביל במהלך השנה האחרונה, בגלל נגיף הקורונה, הרשת החברתית אימתה מומחים רפואיים שמצייצים על הקורונה כדי להציג מידע מהימן. בנוסף, החברה אימתה גם מועמדים לתפקידים ציבוריים, כדי לשמור על סדר ציבורי.

ענקית האינטרנט פרסמה לפני כמה חודשים טיוטה ראשונית למדיניות החדשה וביקשה מהציבור משוב. טוויטר אמרה שהתקבלו עשרות אלפי תגובות והם בחנו את הפניות השונות.

בחודשים האחרונים, מחלקת המדיניות של טוויטר בחנו כיוונים שונים כדי לעצב מדיניות חדשה בנושא. השלב הראשוני שלהם היה להסיר את הוי הכחול מחשבונות שלא עומדים בקריטריונים המעודכנים, נגיד חשבונות לא פעילים או שלמים.

לא רק חשבונות מאומתים, גם בוטים ואזור "About"

בנוסף, טוויטר עדכנה שהיא עובדת על חשבונות אוטומטיים, מה שאנחנו מכירים בתור בוטים. בינואר עדכנה החברה שהיא רוצה להריץ סוגים שונים של חשבונות ולאפיין אותם למשתמשים אחרים - כדי לוודא את ההקשר בשביל המשתמשים. לא כל הבוטים רעים, חלקם יכולים לעזור כמו בוטים של מזג אוויר. בטוויטר רוצים להבהיר למשתמשים מה הבוטים עושים, ולמעשה מתכוננת בקרוב להשיק את שירות זה.

בוט של טוויטר / צילום: יח"צ טוויטר
 בוט של טוויטר / צילום: יח"צ טוויטר

עוד אזור שטוויטר עובדת עליו, קשור לשינויים בפרופיל. מדובר על לשונית " About", שם יופיע מידע על המשתמשים. זה בעצם אזור שבו המשתמשים יפרסמו מידע עליהם כמו תאריך לידה ומידע נוסף. יתרה מזאת, הרשת החברתית מודיעה שיהיה שדה שאפשר לבחור לשון פנייה למגדרים שונים, כמו He/Him , She/Her וכו'. בצוותים של טוויטר עובדים על עוד שדות מידע שיצטרפו לאזור הזה.

לשונית מידע אישי חדשה בטוויטר / צילום: יח"צ טוויטר
 לשונית מידע אישי חדשה בטוויטר / צילום: יח"צ טוויטר