פירמת רו"ח נוספת מצטרפת להעלאות השכר: BDO מעלה את שכר המתמחים ל-8,200 שקל

ההודעה של BDO מצטרפת למגמת העלאות השכר בכל משרדי הביג 5 (פירמות ראיית החשבון הגדולות והמובילות בארץ) אשר החלה בעקבות פרסומים בגלובס על המחסור במתמחים בראיית חשבון, בין היתר על רקע השכר ההתחלתי הנמוך המשולם להם

השותפים המנהלים בפירמת BDO: רואי החשבון שחר זיו, דני מרגלית וארז סופר / צילום: יח"צ BDO
השותפים המנהלים בפירמת BDO: רואי החשבון שחר זיו, דני מרגלית וארז סופר / צילום: יח"צ BDO

פירמת ראיית החשבון והייעוץ העסקי השנייה בגודלה בארץ, BDO ישראל, הודיעה לעובדי הפירמה על העלאת התגמול למתמחים בראיית חשבון ל-8,200 שקל בחודש. על-פי הודעת מנהלים הפירמה, סכום זה מורכב מרכיבי שכר כספיים בלבד כאשר בנוסף, יוכלו המתמחים לבחור במסלול של "פיתוח אישי", בו הפירמה תממן על חשבונה תכניות הכשרה ומסלולי רישיונות מגוונים על-פי בחירתם. מסלול הפיתוח האישי שישקף תגמול חודשי של 8,700 שקל בחודש.

ההודעה של BDO מצטרפת למגמת העלאות השכר בכל משרדי הביג5 (פירמות ראיית החשבון הגדולות והמובילות בארץ) אשר החלה בעקבות פרסומים בגלובס על המחסור במתמחים בראיית חשבון, בין היתר על רקע השכר ההתחלתי הנמוך המשולם להם.  היעדר ההיצע נולד על רקע ירידה במספר בוגרי לימודי החשבונאות בחמש השנים האחרונות שהעידה על בעיה שורשית עמוקה שעלולה להשפיע לרעה על השוק לאורך שנים, במידה ולא תיפתר.

יום לאחר הפרסום בגלובס הרימה אחת מפירמות הייעוץ וראיית החשבון המובילות והגדולות בארץ, דלויט ישראל, את הכפפה והודיעה על הובלת שינוי בשוק ראיית החשבון, בין היתר על-ידי העלאת שכר המתמחים ב-20% את, וכן על העלאת שכר רוחבית לכלל העובדים מעליהם בהתאם. 

אחרי דלויט ישראל הודיעה גם פירמת ראיית החשבון והייעוץ הגדולה והמובילה בארץ EY ישראל, לכלל עובדיה כי שכר הבסיס ההתחלתי של המתמחים יעלה ל-8,000 שקל (במקום כ-6,000 שקל), וכי תוענק העלאת שכר מקבילה לכלל העובדים בפירמה, בכל דרגות השכר.  כעת, כאמור, הודיעה פירמת BDO על שינוי דומה, כאשר שכר המתמחים הבסיסי בפירמה יעלה ל-8,200 שקל כאמור.

במכתב שנשלח לכ-1,650 עובדות ועובדי הפירמה בישראל, כותבים דני מרגלית, יו"ר BDO ישראל, והשותפים המנהלים, שחר זיו וארז סופר, כי המהלך הינו "חלק מהתוכנית האסטרטגית לחיזוק המשאב האנושי כעוגן חשוב לצמיחת הפירמה, שכוללת שורה של צעדים נוספים לקידום וטיפוח עובדים חדשים וותיקים בחברה ולתמוך בהם בהתפתחות האישית והמקצועית. צעדים נוספים אלה יכללו מסלולי עבודה גמישים מבחינת היקפי המשרות ושילוב של עבודה היברידית מהמשרד ומהבית, הגדלת הבונוסים על גיוס עובדים חדשים ומאמץ מיוחד, תקציב מיוחד לפעילויות גיבוש, תזונה בריאה בחדר האוכל, הסעות לתחנת הרכבת שיאפשרו לעובדים לקצר את זמני הנסיעה לבתיהם ועוד".

מנהלי BDO מציינים שהמהלכים משקפים את הצמיחה שחוותה הרשת הבינלאומית, שהיא הגבוהה ביותר בשנה החולפת מבין חמש פירמות ראיית החשבון המובילות בעולם, ואת המעמד המרכזי שתופס המשרד הישראלי בתוך הרשת.