הצוללת | פודקאסט

כמה דירות תוכלו להחזיק בלי שרשות המסים תתעניין בכם

למה אם אתם מחזיקים בחמש דירות ברשות המסים לא ממש יתעניינו בכם, ומה יקרה אם תחזיקו שש דירות? מתי נכון להעביר דירה לבן משפחה, ומדוע למשקיעי נדל"ן אסור להגיד שנושא המיסוי "משעמם"? הטיפים המיסויים בדרך להשקעת נדל"ן, פרק מיוחדהאזינו

בניין רשות המסים בירושלים / צילום: איל יצהר
בניין רשות המסים בירושלים / צילום: איל יצהר

מכירת דירה יחידה לרוב איננה אירוע שמצריך מחשבה נרחבת בנוגע לסוגיית המס, אלא שלדברי עו"ד מאיר מזרחי שנחשב לאחד המומחים בארץ לנושא מיסוי, לאחרונה יש מגמה ברשות המסים לבחון גם עסקאות שכאלה, במידה וזוהו באם "אלמנטים מסחריים". כך למשל לאחרונה (פס"ד בניזרי) כחלק מעסקה של דירה יחידה רשות המסים סיווגה את העסקה כפעולה עסקית. ההחלטה התבססה על כך שהדירה נרכשה ושופצה בעיקר באמצעות מימון שר ועל ידי הלוואת בלון ונמכרה לאחר השבחה משמעותית.

כל מי שעוסקים בתחום, אולי יודעים שלעסקאות יש היבט מיסויי, אך לאור המורכבות של התחום, רבים נוטים שלא לצלול לעומק סוגיות המיסוי שיכולות להפוך עסקה ללא כדאית. כך למשל ההבנה שעסקה על דירה יחידה יכולה להיות ממוסה באופן "כבד" הרבה יותר מעוד עסקה רגילה, היא רק דוגמה אחת. לצידה ניתן להצביע על סוגיות רבות אחרות כמו תזמון נכון של הענקת דירה כמתנה לבן משפחה, או ההבדל בין פעילות פרטית לפעילות מסחרית בתחום השקעות הנדל"ן.

במסגרת "כסף בקיר", פודקאסט השקעות הנדל"ן, אירחנו את פרשנית המיסוי והמשפט של גלובס לשיחה על הדברים שכדאי לדעת בעולמות המיסוי בדרך להשקעת נדל"ן נכונה.