דוח פינטק | פודקאסט

לשלוח כסף הביתה בלחיצת כפתור: כך עובד הארנק הדיגיטלי של העובדים הזרים בישראל

עובדים זרים המתגוררים בישראל מתמודדים מול אתגרים פיננסיים רבים, שרק גברו בשנת הקורונה • האם ארנק דיגיטלי הוא הפתרון עבורם, ואילו פונקציות הוא כולל בתוכו? האזינו

עובדים זרים / צילום: איל יצהר
עובדים זרים / צילום: איל יצהר

עובדים זרים המתגוררים בישראל ניצבים מול אתגרים פיננסיים רבים, שרק גברו בשנת הקורונה. בין אתגרים אלה: הצורך לקבל את משכורתם ממקורות שונים, כמו חברת הסיעוד והמעסיק הישיר; והקושי שטמון בחיפוש אחר הדרך המיטבית לשלוח אותו הביתה.

בחברת "נימה" פיתחו לפני כחמש שנים ארנק דיגיטלי המיועד לעובדים זרים המתגוררים כאן, ובין לקוחותיהם ישנם פיליפינים, אוקראינים, סינים ואפריקאים. הם עובדים בתחומים כמו סיעוד, בנייה וחקלאות. כל אחת מהקבוצות האלה משתכרת בשקלים, אך מעבירה את השכר למקומות אחרים בעולם ובמטבעות אחרים.

"שנת הקורונה הקשתה עוד יותר על יכולת התמרון של העובדים הזרים בצד הסידורים והלוגיסטיקה", אומר משה קמחי, מנכ"ל נימה. "מגבלות התנועה השפיעו על הסבא והסבתא שהיו מרותקים לביתם, וגם על המטפלים שלהם, שהיו לצדם. הארנק הדיגיטלי נתן פתרון".

משה קמחי, מנכ"ל חברת נימה / צילום: ליאור תמים
 משה קמחי, מנכ"ל חברת נימה / צילום: ליאור תמים

אילו סוגי פתרונות מציע ארנק דיגיטלי לעובדים זרים, האם הוא חוסך עבורם בעלויות בהשוואה לעבר ואילו פיתוחים עתידיים הוא טומן בחובו? ד"ר אושי שהם-קראוס מארח בפודקאסט דוח פינטק את משה קמחי, מנכ"ל נימה - ארנק דיגיטלי לעובדים זרים.

■■

ד"ר אושי שהם-קראוס הוא דוקטור לפילוסופיה של הכלכלה, עוסק בלימודי עתידים בתחום הפיננסי. לימד במשך שנים בבתי הספר לכלכלה ולמינהל עסקים במכללה למינהל. מרצה ויועץ בתחומי ה-Fintech ,Wealthtech ,Insurtech. מרצה על התפתחויות טכנולוגיות קרובות והשפעתן על סקטורים שונים בתעשייה ומדריך בשימוש בסכמות חשיבה מתחום לימודי העתידים לטובת עבודה ארגונית. ניתן להשיג את אושי באתר הבית או במייל