תיקו אפס: התביעות ההדדיות של רני רהב והעיתונאי חיים לוינסון התקבלו חלקית

במאי 2018 הגיש רהב תביעה לשון הרע נגד לוינסון, לאחר שכינה אותו בטוויטר "חזיר חניה" • בתגובה הגיש לוינסון תביעה נגד רהב לאחר שטען כי לוינסון הסתבך בחובות • ביהמ"ש קיבל חלקית את שתי התביעות וקבע כי הפיצויים שעל כל צד לשלם למשנהו מתקזזים

רני רהב / צילום: סיון פרג'
רני רהב / צילום: סיון פרג'

בית המשפט השלום בהרצליה קיבל חלקית את התביעה של היחצ"ן רני רהב נגד עיתונאי "הארץ" חיים לוינסון. גם התביעה שכנגד שהגיש לוינסון נגד רהב התקבלה בחלקה. תוצאת פסק הדין היא שהחיובים של כל צד כלפי משנהו מתקזזים.

בחודש מאי 2018 הגיש רהב תביעה לשון הרע נגד לוינסון, לאחר שכינה אותו בטוויטר "חזיר חניה" וטען כי באירוע מסוים רהב חנה ב"אדום-לבן" בניגוד לחוק.

לוינסון בתגובה הגיש תביעה נגד רהב לאחר שטען כי לוינסון הסתבך בחובות, וקרא למו"ל "הארץ  עמוס שוקן להקים ועדת בדיקה בראשות שופט עליון בדימוס לבדיקת השמועות הללו.

השופט אמיר ויצנבליט קיבל את תביעתו של רהב, לאחר שהוכח כי האדם שהחנה את הרכב במקום האסור לא היה רהב, וכי המקור של לוינסון לעניין זה הטעה אותו. בפסק הדין נקבע כי לוינסון לא נקט במצעים סבירים על-מנת לבדוק את אמיתות הסיפור, ומשום כך לא עומדות לו הגנות תום-הלב.

מנגד, השופט כתב בפסק הדין כי הוכח כי באופן כללי רני רהב מבצע עבירות חניה, באופן שאינו שונה מהותי מהפרסום מושא התביעה. משום כך החליט השופט ויצנבליט להפחית את גובה הפיצוי ל-17,500 שקל בלבד.

לגבי תביעת לוינסון נגד רהב, השופט ויצנבליט כתב כי לא עומדת לרהב הגנה כלשהי כאשר ייחס ללוינסון הסתבכות בחובות.

בפסק הדין נקבע כי גובה הפיצוי המגיע ללוינסון הוא 27,500 שקל.

תביעתו של לוינסון בגין שני ציוצים נוספים של רהב נדחתה, ומשום כך קבע השופט ויצנבליט כי לוינסון ישלם לרהב 10,000 שקל, ובכך יתאזנו הפיצויים ההדדיים.