עוד מקל בגלגלי תוכנית התשתיות של ביידן: מאות עסקים מתנגדים להעלאת מס החברות

עשרות ארגוני עסקים, שמייצגים מאות עסקים מתנגדי לתוכנית המיסוי שנועדה לממן את התוכנית שעלותה הראשונית הייתה 2.3 טריליון דולר

גו ביידן / צילום: Shutterstock, Perry McLeod
גו ביידן / צילום: Shutterstock, Perry McLeod

לא רק המפלגה הרפובליקאית מתנגדת לדרכי המימון של תוכנית התשתיות של הנשיא ג'ו ביידן. עשרות ארגוני עסקים, שמייצגים מאות עסקים מתנגדי לתוכנית המיסוי שנועדה לממן את התוכנית שעלותה הראשונית הייתה 2.3 טריליון דולר.

יותר מ־25 ארגונים עסקיים התאחדו לקואליציה המתנגדת להצעות הדמוקרטיות ל"העלאות מס שיהרגו משרות". הארגונים מאמינים שהעלאת מס החברות כפי שהציע הנשיא ביידן, כדי לממן את התוכנית התשתיות שלו בעלות טריליוני דולרים, תפגע בתהליך השיקום של כלכלת ארה"ב ממגפת הקורונה. הקואליציה התאגדה בתגובה ישירה להצעות של ממשל ביידן.

"העלאות מסים על אלה שיוצרים את המשרות באמריקה יעכבו את השיקום הכלכלי, לא יניעו אותו, ויפעלו נגד היתרונות הכלכליים של הוצאה חכמה על תשתיות", כתבו מארגני הקואליציה, שמכנה עצמה "יוצרי המשרות של אמריקה למען שיקום חזק".

בין 27 הקבוצות נמצא איגוד בתי המלון האמריקאי, ארגון יצרני היינות, ארגון הרשתות הבינלאומי ועוד. לדברי הקואליציה, אחת ממטרותיהם המרכזיות היא להעביר את הנרטיב מהוויכוח על "מיסוי עשירים ותאגידים גדולים" - הרטוריקה של הדמוקרטים, לדבריהם - לסכנות הנלוות לעסקים ולעובדים עצמם.

מנהיגי הקבוצה מעריכים כי הפופולאריות של תוכנית התשתיות של ביידן תרד ככל שאנשים יבינו שנדרשת הוצאה ציבורית גדולה לכך. "העלאות מס בשיעורי שיא שמבקשים הדמוקרטים לחוקק בכוח לא יכולות לקרות בזמן גרוע יותר ליוצרי המשרות באמריקה שרק מתחילים להתאושש מהמגפה", אמר אריק הופלין, נשיא ומנכ"ל האיגוד הלאומי של סיטונאים ומפיציים, אחד הארגונים החברים המובילים את הקואליציה החדשה.

יש לציין כי המס שמבקש ביידן להשית על העסקים עומד על 28%. כלומר 7% יותר ממה שהם משלמים היום (21%), אך גם 7% פחות ממה שהם שילמו עד 2017 כאשר הנשיא הקודם דונלד טראמפ הוריד את מס החברות מ־35%.