גזית גלוב: ירידה של 18% בהכנסות משכירויות; עלייה בפדיונות אחרי הסגר

גזית גלוב מפרסמת דוחות לרבעון הראשון של השנה, שניכרות בו היטב השלכות הקורונה והגבלת המסחר ברחבי העולם • מכל המדינות שבהן החברה פועלת, הירידה הגבוהה ביותר ב-NOI היא בישראל (41%-)

מרכז g, כפר סבא / צילום: סיון פרג'
מרכז g, כפר סבא / צילום: סיון פרג'

חברת הנדל"ן המניב גזית גלוב פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות ברבעון הראשון של השנה, וניכרות בהן היטב השלכות מגפת הקורונה בעולם. החברה, שפרט לישראל מפעילה מרכזים מסחריים גם בארה"ב, אירופה וברזיל, ספגה ירידה של 18.2% ב-NOI שלה מנכסים זהים בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. 

החברה עברה ברבעון הזה לרווח נקי של 137 מיליון שקל, לעומת הפסד של 618 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה. ה-FFO של החברה עמד על 108 מיליון שקל, ירידה של 39% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2020 (אז עמד על 178 מיליון שקל).

ה-NOI באיחוד יחסי עמד ברבעון הראשון על 262 מיליון שקל, נמוך ב-12% מאשר הרבעון המקביל ב-2020 (או ב-9.7% בנטרול שערי חליפין). כלל ההכנסות מהשכרה עמדו בסוף הרבעון על 585 מיליון שקל, לעומת 631 מיליון שקל בשנה שעברה.

בארה"ב, שם המסחר היה פתוח לפעילות מלאה לאורך כל הרבעון, עמדה התפוסה בנכסי החברה על 86% בלבד. בישראל, שבה ביותר ממחצית מימי הרבעון המשק הוגבל, התפוסה הייתה הגבוהה ביותר (98%). התפוסה המאוחדת עמדה על 93.2%.

גזית גלוב  מדווחת גם על עלייה של 7.2% בפדיונות במרכזיה בחודשים מרץ ואפריל, לעומת התקופה המקבילה ב-2019 ערב הקורונה (ללא ימי סגר ולא כולל את פדיונות בתי הקולנוע שנותרו סגורים).

במהלך הרבעון נחתמו 67 הסכמי שכירות חדשים, לרבות בשל מימושי אופציות
בנכסים הפרטיים של החברה, בשטח להשכרה של כ-16 אלף מ"ר ובשכר דירה
ממוצע משוקלל העולה בכ-4.3% על שכר הדירה ששולם בגין אותם שטחים. בישראל  נרשמה עלייה של 6.3% בשכר הדירה הממוצע במהלך הרבעון.