לאחר עיכובים וחשש מהסתבכות מדינית: נחתמה האמנה למניעת כפל מס בין ישראל לאיחוד האמירויות

אמנת המס מבוססת בעיקרה על אמנת המודל של ה-OECD , ונועדה לעודד שיתופי פעולה כלכליים בין המדינות • אמנת המס עתידה להצטרף לרשת אמנות המס של ישראל הכוללת 58 אמנות, והיא אמנת המס הראשונה הנחתמת לאחר הסכמי הנורמליזציה

ישראל כץ / צילום: אמיל סלמן-הארץ
ישראל כץ / צילום: אמיל סלמן-הארץ

שר האוצר, ישראל כ"ץ, חתם היום (ב') על האמנה למניעת כפל מס בין ישראל לאיחוד האמירויות. אמנת המס עתידה להצטרף לרשת אמנות המס של ישראל הכוללת 58 אמנות, והיא אמנת המס הראשונה הנחתמת לאחר הסכמי הנורמליזציה.

אמנת המס מבוססת בעיקרה על אמנת המודל של ה-OECD , ונועדה לעודד שיתופי פעולה כלכליים בין המדינות. לצד סעיפים הנוגעים לאי אפליה, חילופי מידע, ומניעת ניצול לרעה, האמנה מקנה ודאות למשקיעים, גם על ידי מתן שיעורי מס מופחתים.

האמנה קובעת, בין היתר, שיעורי ניכוי מס במקור (התחשבנות בין המדינות כך שלא יוטל כפל מס) באופו שבו שיעור ניכוי המס במדינת המושב של משלם הריבית מוגבל ל-0% או 5% אם הריבית משולמת לממשלה או לגופים ממשלתיים מסוימים או לקרן פנסיה ול-10% בכל מקרה אחר.

באשר לדיבידנד נקבע באמנה, כי שיעור ניכוי המס במדינה שהחברה שמשלמת את הדיבידנד היא תושבת בה מוגבל ל-0% או 5% אם הדיבידנד משולם לממשלה או לגופים ממשלתיים מסוימים או לקרן פנסיה ול-5% או 15% במקרים של משקיעים פרטיים.

בנוסף, שיעור ניכוי המס במקור במדינת המושב של משלם התמלוגים מוגבל ל-12%. האמנה צריכה לעבור תהליכי אשרור בכנסת ובממשלה וצפויה להיות מאושררת בשנת 2021. הוראותיה צפויות לחול החל מה-1.1.2022.