האקזיט של הרוקחים: טרי אוף לייף פארמה נמכרת לרקח בכ-30 מיליון שקל

החברה הנמכרת פועלת בתחום התכשירים הרפואיים, ומייצרת רווח של כ-4 מיליון שקל בשנה • המוכרים בעסקה: ד"ר דדי סגל, בעל השליטה בפנאקסיה, ושני עמיתיו ללימודי רוקחות באוניברסיטה

משרדי טרי אוף לייף / צילום: אתר החברה
משרדי טרי אוף לייף / צילום: אתר החברה

חברת התרופות והמוצרים הרפואיים רקח , שבשליטת קרן פימי ומשפחת אלגרבלי, רוכשת את חברת טרי אוף לייף פארמה, הפועלת בתחום התכשירים הרפואיים. זאת בתמורה ל-30.6 מיליון שקל, ואפשרות לסכום נוסף של עד 11.9 מיליון שקל על פי הצלחה.

טרי אוף לייף נוסדה על-ידי שלושה שותפים, המוכרים בעסקה הנוכחית, שהכירו בפקולטה לרוקחות של האוניברסיטה העברית בירושלים, ואשר יצרו התמחות ייחודית בתחום תכשירים רפואיים הנמכרים בבית מרקחת. השלושה הם מיכאל ליפיס, דני דוד רוזנבאום וד"ר דדי סגל.

סגל הוא גם בעל השליטה בחברת הקנאביס הרפואי  פנאקסיה  (הנסחרת בת"א בשווי של כ-300 מיליון שקל) ואת טרי אוף לייף הקים גם על בסיס רשת בתי המרקחת שהקימו הוריו. בעבר הסביר סגל כי ההצלחה של טרי אוף לייף נבעה מכך שהיא ידעה כיצד לעשות שינויים קטנים במוצרים רפואיים, כדי להוציא אותם מההגדרה של תרופה, ולהעביר אותם לקטגוריית המכשור הרפואי או תוספי התזונה, שהיא פשוטה יותר מבחינת רגולציה. 

מקפצה לפעילות מחוץ לישראל

לטרי אוף לייף פעילות של פיתוח, ייצור, יבוא/שיווק של תרופות ומוצרי בריאות, וניהול קשת של מוצרים, ובהם תרופות, אביזרים ומכשירים רפואיים, תוספי תזונה ומוצרי בריאות. לחברה מספר מוצרי ליבה בתחומי אף אוזן גרון, מוצרים לכאבי שרירים, תוספי תזונה, מוצרי עור, מוצרי תינוקות וילדים, מוצרי עיניים ומוצרי נשים.

מהדיווח של רקח עולה כי הכנסות טרי אוף לייף בשנת 2020 עמדו על סך של כ-32 מיליון שקל, עם רווח נקי של כ-4.7 מיליון שקל, לעומת הכנסות של 30 מיליון שקל עם רווח של 4.1 מיליון שקל ב-2020. לחברה תזרים חיובי ואין לה חובות בנקאיים ואחרים, כך מסרה היום רקח.

לחברה מפעל שהוקם בלוד בשנת 2014 וכן פעילות בחו"ל, בהיקפים לא גדולים, כאשר הבסיס שבנתה מבחינת רגולציה של המפעל בחו"ל והסכמי שיווק והפצה ראשוניים, יכול לשמש מקפצה לפעילותה של הרוכשת, רקח, מחוץ לישראל.

מוצרי טרי אוף לייף נמכרים בעיקר כ"מותג פרטי" של חברות אחרות, כמו למשל במותג לייף. בין היתר היא מייצרת את המוצרים במותגים "דראגון פלסטר", קמומילו (נגד כאבי שיניים ונגד כינים), ניאוקוטן (לבעיות עור), אוטיקון (ספריי לכאבי אוזניים) וסייף T (ספוגית מניעת הריון).

במועד השלמת העסקה, וכתנאי להשלמתה, ייחתם גם הסכם שירותי תמיכה בין טרי אוף לייף לבין המוכרים, שימשיכו להעמיד לחברה הנרכשת שירותי תמיכה בייצור שיווק ומיתוג מוצריה הקיימים, בנוסף על שירותי פיתוח, ייצור ושיווק של מוצריה שבפיתוח.

גישה לרגולציה נפרדת

במצגת שפרסמה רקח בעקבות העסקה, היא מדגישה כי רכישת טרי אוף לייף היא אסטרטגית/סינרגטית עבורה ומקנה לה, בין היתר, גישה לתשתית רגולטורית נפרדת המאפשרת פיתוח, ייצור ושיווק של תכשירים רפואיים, בעלי התוויה מאושרת למגוון מחלות ובעיות רפואיות. עוד היא מציינת כי כמי שעיקר מומחיותה בתחום ייצור התרופות, הרכישה פותחת בפניה אפיק צמיחה אסטרטגי נוסף, המשלים את תהליכי צמיחתה בארץ ובחו"ל.

"רכישת טרי אוף לייף היא צעד חשוב, ראשון אך לא אחרון, ביישום אסטרטגיית החברה לצמיחה מואצת בארץ ובחו"ל", אמר מנכ"ל רקח מרדכי אלגרבלי. "העסקה צפויה לתרום לצמיחתה של רקח באופן מיידי בשוק המקומי, והרחבה מהירה של פעילות רקח בחו"ל על בסיס מוצרי טרי אוף לייף הרשומים ומשווקים באירופה ומחוצה לה".

בכוונת רקח, הנסחרת בשווי של כ-300 מיליון שקל, לנהל את החברה הנרכשת בדומה לאופן ניהול פעילותה הנוכחי של החברה בד בבד עם הקצאת משאבים ניהוליים, לוגיסטיים ותפעוליים לצורך הגדלת היקפי פעילותה של טרי אוף לייף בישראל ובחו"ל. האמור, כך היא מציינת, יסייע ליצירת הסינרגיה בין תחומי פעילותה הקיימים של החברה לבין תחומי פעילותה של החברה הנרכשת, באופן שיביא, בין היתר, גם לחיסכון בעלויות.

את המוכרים ייצגו בעסקה עו"ד יעל ברץ ועו"ד יוסי מורל ממשרד פרל כהן צדק לצר ברץ. את הקונים ייצגו בעסקה עו"ד שרית מולכו, עו"ד ארנון מיינפלד, עו"ד אפרת שוסטר ונוספים ממשרד ש.פרידמן ושות'. 

טרי אוף לייף

תחום עיסוק: מייצרת ומשווקת תרופות ותכשירים רפואיים, לרוב במותג פרטי
היסטוריה: הוקמה ב־2001 על־ידי דני דוד רוזנבאום, מיכאל ליאפיס ודדי סגל
נתונים: הכנסות ב־2020 - 32.4 מיליון שקל, רווח ב־2020 - 4.7 מיליון שקל
עוד משהו: לחברה פעילות ראשונית בחו"ל