חברת תרופות הקנאביס הישראלית EPM חתמה על הסכם עם קבוצת חברות סיניות בתחום הסרטן

החברות יפעלו לפתח יחד תרופות חדשות לסרטן על בסיס חומרים פעילים מצמח הקנאביס ו"בהשראתו" • Key תממן את הפרויקט באופן מלא, ואילו EPM תתרום את הידע, בעיקר זה הדרוש ליצור במעבדה את החומרים הפעילים שבצמח הקנאביס

רשף סויסה / צילום: איל יצהר
רשף סויסה / צילום: איל יצהר

חברת EPM הישראלית, המפתחת תרופות על בסיס קנאביס, הודיעה על חתימת הסכם עם חברת Key Capital, זרוע ההשקעות של משפחת צ'אן הסינית, לפיתוח תרופות מבוססות קנאביס לסרטן.

Key תממן את הפרויקט באופן מלא, ואילו EPM תתרום את הידע, בעיקר זה הדרוש ליצור במעבדה את החומרים הפעילים שבצמח הקנאביס. החברות יקימו מיזם משותף, ובהמשך הן מתכננות להנפיק אותו בבורסה הסינית, זאת בנפרד מהתוכניות של EPM להנפיק בבורסה בתל אביב. במסגרת ההסכם הוחלט ש-EPM לא תפתח באופן עצמאי תרופות לסרטן, אלא תמשיך בתחומי המומחיות שלה היום, לפיתוח תרופות מהתחומים האנטי-דלקתיים ורפואת הכאב, לתחומים כמו מחלות עור, מעיים, דיכאון וחרדה, דלקות מפרקים ועוד. לחברה עדיין אין מוצרים מאושרים לשיווק.

משפחת צ'אן מחזיקה בבתי חולים פרטיים הממוקדים בטיפול בסרטן, באמצעות חברה בת בשם Denfo Medical Group. עד היום טופלו בבתי החולים הללו כ-30 אלף איש, כך לדברי החברה. למשפחה חברה בת נוספת בשם Yangmed Technologies, בתחום הרפואה מרחוק. לקבוצת החברות הללו ישנה גם פעילות בינלאומית, מחוץ לסין. כך למשל היא משתפת פעולה עם חברה בבוסטון, לפיתוח טכנולוגיות בינה מלאכותית בתחום אבחון הסרטן.

מייסדה של הקבוצה, פרנק צ'אן, ייסד את משרד עורכי הדין צ'אן ושות' שפועל בכמה ערים בסין ובהונג קונג, ולמשפחת צ'אן השקעות מגוונות וביניהם השקעות נוספות רבות בתחום הבריאות בסין.

קנאביס אינו חוקי היום לגידול או שימוש בסין, אף לא כמוצר רפואי. עם זאת, ייתכן כי השימוש במולקולות מסוימות מצמח הקנאביס, כמוצרים מפוקחים במרשים, יוחרג מן החוק הזה.

רפאל משולם / צילום: רפי קוץ
 רפאל משולם / צילום: רפי קוץ

חברת EPM מנוהלת על ידי רשף סויסה, יזם צעיר משדרות שמגיע מתחום חקלאות העופות, ומעסיקה את אבי הקנאביס הרפואי בישראל, פרופ' רפאל משולם, כראש תחום המחקר המולקולרי בחברה. EPM מתגרה בפריצות דרך שלדבריה השיגה בתחום היצור של חומצות קנאביס במעבדה. סויסה התגורר בעבר בסים, ואפילו הקים שם חברה בתחום האלקטרוניקה והאנרגיה.