הרשות להגנת הצרכן מודיעה על כוונתה להטיל קנס של 414 אלף שקל על פרטנר

לטענת הרשות להגנת הצרכן, פרטנר הטעתה את הצרכנים ו"הפעילה השפעה בלתי הוגנת בתהליך השיווק" • זהו העיצום הכספי השני שהוטל על פרטנר - ב-2018 הטילה הרשות קנס של 1.7 מיליון שקל על פרטנר בגין פרשת "מתנות חינם"

בניין פרטנר בראש העין / צילום: שלומי יוסף
בניין פרטנר בראש העין / צילום: שלומי יוסף

הרשות להגנת הצרכן מודיעה על כוונתה להטיל קנס בגובה של 414.6 אלף שקל על פרטנר בטענה להטעיית צרכנים "והפעלת השפעה בלתי הוגנת בתהליך השיווק". טענת הרשות היא כי כאשר צרכנים שדרגו את חבילת התקשורת שלהם, נציגי החברה הציגו לפניהם חבילה במסגרתה הם יקבלו מוצר נוסף כחלק ממנה, אולם בפועל התברר כי מדובר בשתי עסקאות וכך צרכנים שילמו על מוצר שלא היה להם בו צורך.

זהו העיצום הכספי השני שהוטל על פרטנר בהליך קודם שהרשות ניהלה בשל הטעיית הצרכנים ועל כן הקנס לא מופחת בעיצום הזה; ב-2018 הטילה הרשות להגנת הצרכן על פרטנר קנס של 1.7 מיליון שקל בגין פרשת "מתנות חינם".

ב-2019 ביטל בית המשפט קנס אחר שהוטל על פרטנר על ידי הרשות להגנת הצרכן שנתיים קודם לכן. הקנס דאז התייחס להטעיה לכאורה במסגרתה פרטנר הציעה לצרכנים להצטרף לדור 4, אלא שהרשות טענה כי השירות לא היה זמין בתקופה הרלוונטית. הקנס על פרטנר בשעתו עמד על 324 אלף שקל וגם פלאפון נקנסה בסכום של 594 אלף שקל אך בית המשפט קבע כי על הרשות להשיב לחברות את הקנסות האמורים לאור פסילת ההחלטה.

יצוין כי על פי החוק, עם ההודעה על הקנס הנוכחי עומדת לפרטנר הזכות לטעון הן כנגד הכוונה להטיל עיצום כספי והן לעניין סכומו וזאת בתוך 45 ימים ממועד מסירת ההודעה.

הרשות מפרטת כי החקירה החלה בעקבות תלונות צרכנים שטענו כי כאשר הוצע להם לשנות את חבילת ההתקשרות, הציעו להם נציגי המכירות מוצר נוסף דוגמת רמקולים, מצלמה לרכב, טאבלט וכד' שהוצגו במסגרת עלות החבילה המשוקללת. רק כאשר הצרכנים קיבלו חשבוניות חיוב נפרדות לשירותי הסלולרי ולמוצר הנוסף התחוור להם שהם משלמים על מוצר שככל הנראה לא היה להם צורך בו ושלא היה חלק מהחבילה. במקרים אחרים המוצר הנוסף תומחר אוטומטית בפריסה ל-36 תשלומים, ונטען כי החברה הסתירה מהצרכן כי ניתן היה לשלם במזומן ולהוזיל את העסקה.

אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין, מסרה כי: "תחום התקשורת במרכז פעילות הרשות מזה מספר שנים. יש תופעות שהצלחנו למגר ואחרות שלבשו פנים אחרות, כמו שאנחנו רואים כאן, מדובר בהטעיה של ציבור הצרכנים באשר למחיר שהובטח להם, באשר לעלות המוצרים אותם קיבלו 'ללא עלות'. כאשר הצרכנים ביצעו שדרוג לחבילת התקשורת שלהם, נציגי החברה הציגו לצרכנים מצג לפיו הם יקבלו מוצר נוסף במסגרת שדרוג החבילה ומחיר המוצר הנוסף כלול בעלות החבילה החדשה, אך למעשה מדובר בשתי עסקאות שונות, והצרכנים שילמו על מוצר שלא היה להם בו צורך. הרשות נחושה במאבקה בחברות המפרות את החוק. ותביא לדין כל עוסק אשר יפר את החוק".