השבעת ממשלת השינוי ביום ראשון הקרוב תתקיים ב-16:00

מזכירת הכנסת ירדנה הורוביץ מילר שלחה מכתב ליו"ר הוועדה המסדרת, ח"כ קארין אלהרר בבקשה לקבוע את סדרי הדיון לישיבת ההשבעה שתתקיים ביום ראשון • במכתב ציינה מילר כי ההשבעה תתקיים בשעה 16:00 • נתניהו יוכל לנאום בטקס אם יחפוץ בכך

יאיר לפיד ונפתלי בנט לאחר שלפיד הודיע כי עלה בידו להרכיב ממשלה / צילום: Reuters, dpa
יאיר לפיד ונפתלי בנט לאחר שלפיד הודיע כי עלה בידו להרכיב ממשלה / צילום: Reuters, dpa

יו"ר הכנסת יריב לוין הודיע כי ישיבת השבעת הממשלה תיערך ביום ראשון הקרוב, 13.6. זאת לאחר שאתמול מסר במליאת הכנסת את הודעתו של ח"כ יאיר לפיד כי עלה בידו להרכיב ממשלה. ביום ראשון תיערך גם ההצבעה לבחירת יושב ראש הכנסת ה-24. מועמד יש עתיד לתפקיד הוא ח"כ מיקי לוי מהמפלגה.

מזכירת הכנסת ירדנה הורוביץ מילר שלחה הערב מכתב ליו"ר הוועדה המסדרת, ח"כ קארין אלהרר בבקשה לקבוע את סדרי הדיון לישיבת ההשבעה שתתקיים ביום ראשון. במכתב ציינה הורוביץ מילר כי השבעת הממשלה וכן בחירת יו"ר הכנסת יתקיימו בשעה 16:00, ומחר בישיבת הוועדה המסדרת יקבעו סדרי הדיון והנאומים שיישאו ראשי הסיעות במהלך ההשבעה. בנוסף יידרשו נציגי הממשלה החדשה להציג את ראש הממשלה והשרים לעתיד, מועד החילופים ועוד לפני ההצבעה. כמו כן יוכל יו"ר הסיעה הגדולה שאינו חלק מהממשלה - נתניהו לנאום אם יחפוץ בכך.

על פי החוק יונחו ההסכמים הקואליציוניים על שולחן הכנסת לעיון הציבור עד ליום שישי (על פי החוק נדרש 24 שעות לפני ההצבעה). כבר אמש דלפו ההסכמים לתקשורת וכן קווי היסוד של הממשלה שבדרך, אולם בגוש השינוי טענו כי מדובר בטיוטות לא סופיות. ביום ראשון הבא תצביע הכנסת על אישור הממשלה, עם רוב של 61 תומכים.

אתמול חשפנו כי ח"כ ניר אורבך מימינה צפוי להודיע על תמיכתו בממשלה שבדרך ולא להתנגד לה כפי שלחצו עליו מימין. בתמורה הוא קיבל הצעה להתמנות לתפקיד שר ההתיישבות, אולם טרם הודיע האם יקבל את התפקיד. עם זאת, הבוקר עדכן אורבך בפוסט שהעלה לפייסבוק: "החלטתי לסיים את התיקו בפוליטיקה הישראלית. החלטתי להצביע בעד ממשלת האחדות". עוד הוסיף, "הכל כבר נכתב ונאמר ונטחן עד דק. אזרחי מדינת ישראל הלכו בשנתיים ארבע פעמים לקלפי. דור העתיד של מדינת ישראל, הילדים שלנו, הצביעו בשנתיים האחרונות 4 פעמים לכנסת. דמוקרטיה לא לתפארת מדינת ישראל. זו לא החלטה פשוטה אבל היא מחוייבת במציאות החיים בה אנו קמים בוקר בוקר, למעלה מ-700 ימים של חוסר יציבות שילטונית, במשבר אזרחי, בשיח אלים, בתחושה של כאוס. על סיפה של מלחמת אחים. כבר לא אור לגויים".

בנוסף, כאמור ביום ראשון יוחלף גם יו"ר הכנסת יריב לוין מהליכוד במועמד יש עתיד ח"כ מיקי לוי. זאת לאחר שהמועמד המקורי לתפקיד מאיר כהן העדיף שלא לקבל אותו.