תכני ספורט של גולשים בדרך לוול סטריט: מינט מדיה מכוונת לשווי של מיליארד דולר

החברה הישראלית, שגייסה עד היום 180 מיליון דולר, בוחנת הפיכה לציבורית דרך הנפקה ראשונית או מיזוג עם SPAC • מינט מדיה פיתחה פלטפורמה ליצירת תוכן על ידי גולשים ולהפצתו ברשת, ומפעילה שישה אתרים בעולמות הספורט

אסף פלד, מנכ"ל חברת מינט מדיה / צילום: מינט מדיה
אסף פלד, מנכ"ל חברת מינט מדיה / צילום: מינט מדיה

גם חברת המדיה הישראלית מינט מדיה (Minute Media) בדרך לוול סטריט: לפי פרסום בבלומברג, החברה בוחנת אפשרות לצאת לשוק הציבורי לפי שווי של מעל מיליארד דולר, וכבר עובדת עם בנק ההשקעות גולדמן זאקס על כך (הבנק הוא גם אחד מהמשקיעים בחברה).

פרסום ומכירת תוכן

לפי הדיווח, עליו מינט מדיה לא הגיבה, מדובר עדיין בשלבים מוקדמים והתוכניות עשויות להשתנות. בבלומברג מציינים כי סבב הגיוס האחרון של החברה, שבוצע בשנה שעברה, נעשה לפי שווי של 500 מיליון דולר למינט מדיה.

מינט מדיה הוקמה ב-2011 על-ידי אסף פלד (מנכ"ל), גילי בימן ויובל לרום, וגייסה עד כה כ-180 מיליון דולר ב-9 סבבי גיוס. בין המשקיעים בחברה נמצאים בארטי ונצ'רס, ג'מיני, קומרה קפיטל, סבן ונצ'רס, La Maison ואחרים.

החברה עוסקת בהפצת תכני מדיה של גולשים בתחומי הספורט והבידור. היא פיתחה פלטפורמה שבה מגיע עיקר התוכן מהגולשים, והכנסותיה מגיעות מפרסום וממכירת התוכן. היא מפעילה אתרי ספורט בתחומי הכדורגל, ספורט אמריקאי, וספורט אלקטרוני, וכן אתרים בתחום הבידור. על בסיס הפלטפורמה הזאת מפעילה מינט בעצמה שישה אתרים בתחומי הספורט והבידור, שאת חלקם היא הקימה ואת חלקם רכשה.

תכנים על אהבת כדורגל

כיום יש למינט מדיה כ-400 עובדים בארה"ב, ישראל, אנגליה, מזרח אסיה וברזיל, והתכנים שלה מתפרסמים ב-13 שפות. השבוע הודיעה החברה על השקת קמפיין לסיקור טורניר הכדורגל יורו, שכולל תכני וידאו וסושיאל העוסקים באהבת המשחק כפי שמציגים אותה אוהדים. למינט מדיה שיתופי פעולה עם גופים כמו ספורטס אילוסטרייטד וקבוצת MSN.

מינט מדיה התחילה עם פלטפורמה בתחום הכדורגל בשם 90min (מה שבעבר היה גם שם החברה). לאחר מכן הקימה את UP12 שמתמקד בספורט אמריקאי ואת DBLTAP העוסק בגיימינג. בנוסף אליהם רכשה ב-2019 בין השאר את "The Players Tribune", שהקים שחקן הבייסבול הנודע דרק ג'יטר, ובה ספורטאים וספורטאים לשעבר יוצרים תוכן.

בחודשים האחרונים מספר גובר והולך של חברות טכנולוגיה ישראליות מבקשות להפוך לחברות ציבוריות בוול סטריט, ורובן המכריע מבקש להשיג שווי של למעלה ממיליארד דולר. 

מתחילת 2021 הושלמו 4 הנפקות ראשוניות של חברות ישראליות, 3 מתוכן חברות טכנולוגיה (פלייטיקה, סימילרווב וגלובל-אי) ועוד מספר חברות הגישו תשקיפים וצפויות להנפיק בזמן הקרוב, בהן מאנדיי, ווקמי, סנטינל וואן ואחרות. נוסף על כך, 10 חברות טכנולוגיה ישראליות נמצאות בתהליכים לקראת מיזוגים לחברות SPAC (חברות ללא פעילות) ולהפיכה בדרך זו לחברות ציבוריות, בשווי מצטבר של למעלה מ-40 מיליארד דולר. בין היתר מדובר בחברות איטורו, איירון סורס וטאבולה.