יוצאת לדרך: נסיעת מבחן ראשונה לקו האדום של הרכבת הקלה

הקו עתיד לפעול החל מנובמבר 2022 • שרת התחבורה מירי רגב שנכחה באירוע ואף הצטרפה לנסיעת המבחן: "רשת הרכבות דנקל תשנה את כל היכולת של הנסיעה במטרופולין דן הפקוק"

אירוע ציון תחילת נסיעות המבחן בקו האדום של הרכבת הקלה / צילום: איל יצהר
אירוע ציון תחילת נסיעות המבחן בקו האדום של הרכבת הקלה / צילום: איל יצהר

החברה הממשלתית נת"ע קיימה היום (ה') את נסיעת המבחן הרשמית הראשונה של הקו האדום של הדנקל - פרויקט הרכבת הקלה של גוש דן. אחרי עיכובים של שנים רבות, מדובר בקו שעתיד לפעול החל מנובמבר 2022.

כחלק מנסיעת המבחן, יצאה הרכבת מתחנת שחם שנמצאת בסמוך למפגש הרחובות יצחק רבין וז'בוטינסקי בפתח תקווה לכיוון מזרח.

שרת התחבורה מירי רגב שנכחה באירוע ואף הצטרפה לנסיעת המבחן אמרה כי נסיעת המבחן היא "שלב נוסף בדרך לחנוך את הרכבת בנובמבר 2022". כן אמרה רגב כי "רשת הרכבות דנקל תשנה את כל היכולת של הנסיעה במטרופולין דן הפקוק", וכי נושא הפקקים הוא אחד היעדים המרכזיים לטיפול של המשרד.

רגב שצפויה לעזוב את המשרד בשבוע הבא, כחלק מכינון הממשלה החדשה, הצהירה כי "אנחנו נעביר את השלטון בצורה הכי מסודרת שיכולה להיות".

מנכ"ל נת"ע חיים גליק הצהיר כי החברה מחויבת להפעיל את הרכבת כך שתהיה "מתקדמת ומודרנית", עם "תדירות גבוהה של הקו". בשיחה שקיים גלובס עם גליק הוא מסר שהיעד להפעלת הרכבת הינו מרווחי זמן שלוש דקות וחצי בין רכבת לרכבת, כאשר כל רכבת שכזו תכיל מקומות לכ-500 נוסעים .

באירוע נכחו בין היתר יו"ר נת"ע רם בלינקוב; מנכ"ל משרד התחבורה עופר מלכה; ראש עיריית בת ים צביקה ברוט; ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן; וראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג.