קוויק מרחיבה את הפריסה הארצית במסגרת הסכם עם רשת שוק העיר

במסגרת המהלך, קוויק תוכל תלקט מוצרים מ-12 סניפי שוק העיר הפרוסים באזור המרכז, ירושלים ודרום הארץ

אבירם גנות, מנכ"ל קוויק / צילום: רפי דלויה, יח"צ
אבירם גנות, מנכ"ל קוויק / צילום: רפי דלויה, יח"צ

שיתוף-פעולה בין קוויק, קמעונאית האונליין, ובין חברת שוק העיר, חברת-בת של ביכורי שדה: קוויק תוכל תלקט מוצרים מ-12 סניפי שוק העיר הפרוסים באזור המרכז, ירושלים ודרום הארץ.

שניים מהסניפים הם סניפי מהדרין, והם יסייעו לקוויק להיכנס לפעילות במגזר החרדי. במסגרת זו דיווחה לאחרונה קוויק על שיתוף-פעולה עם חברת הדרן לטובת שיווק לצרכני המגזר החרדי על-ידי עידודם לבצע הזמנות אונליין מהנייד.

לפי תנאי הסכם המסגרת עם חברת שוק העיר, יתווספו סניפי הרשת באופן הדרגתי למודל התפעולי של קוויק, בהתאם ללוחות זמנים שייקבעו הצדדים.

קוויק סופר אונליין הוקמה ב2017, כשהיא מציעה משלוחי אונליין למוצרי סופרמרקט על בסיס מודל של ליקוט מוצרים מחנויות הפרוסות ברחבי הארץ. החברה מדווחת כי היקף ההזמנות שלה מדי חודש עומד על כ-40 אלף, וכי כ-100 אלף גולשים מקבלים מהחברה שירות.

המודל שעל-פיו פועלת קוויק מייתר את הצורך בהקמת מחסנים או באחזקה וניהול מלאי. דרך הפעולה הזו היא חלק ממגמה עולמית המאפשרת אספקה מהירה של מוצרים. 

יצוין כי גם לרשת שוק העיר יש מערך מכירות אונליין משלה. 

בדומה לשאר שחקניות האונליין, גם קוויק הציגה נתוני צמיחה מרשימים לאור הגידול בהיקף ההזמנות המקוונות בשנה האחרונה. ברבעון הראשון של 2021 הציגה קוויק הכנסות של כ-44.7 מיליון שקל, גידול של 96% לעומת הרבעון המקביל ב-2020 וגידול של כ-11% לעומת ההכנסות ברבעון הרביעי של 2020. החברה המשיכה ברבעון הראשון של 2021 להציג רווחיות גולמית חיובית.

בעלי המניות המרכזיים בקוויק הם סופר-פארם, החברה המרכזית למשקאות קלים וקבוצת יוניון (יבואנית טויוטה והזכיינית של רשת H&M בישראל). מנכ"ל החברה הוא אבירם גנות; ואלדד פרשר, לשעבר מנכ"ל בנק מזרחי טפחות, מונה לאחרונה לתפקיד היו"ר.